Auteur Topic: Schaal tunnelportalen  (gelezen 32343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2014, 19:03:18 »
Foto's staan er weer op.  :)

Helemaal top Gert-Jan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2018, 14:54:01 »
Dag @GéJé
Ik was stomtoevallig in dit draadje terechtgekomen en zag dat ik hetzelfde (verkeerde) tunnelportaal heb liggen.


▲ Ikzelf doe niks met tunnelportalen omdat ik nou eenmaal geen bergen heb. Mocht je interesse hebben voor dit fraais, laat maar weten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2018, 15:55:38 »
mss vergeten jullie dat die portalen voor de maker ook geschikt moeten zijn voor andere dan 2 rail rijders bv marklin M en C rails.Die zetten je trein een stuk hoger.
Ik gebruik de noch portalen in schuim en die zijn net wat lager.Passen juist als je bovenleiding aanhoud op de juiste hoogte.
De sporen liggen in Merkur bedding en die lift ze al 4 mm hoger.





met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2018, 18:13:45 »
Hey Johnny, leuk om van jou ook eens wat foto's te zien. Mooi!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2018, 20:15:18 »
Ha @Johnny,

Lang niets van je gehoord hier. Leuk dat je er nog bent! En dan is zo'n oud draadje de aanleiding.

@Wim,

Mooie tunnelportalen! dus ja; als je er van af wil ben ik geïnteresseerd.
(stuur je PB)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2018, 20:22:12 »
Nou ik wil er niet van af, ik wil dat ze een goede bestemming krijgen en als dat bij jou is dan is dat een prima bestemming!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: GéJé

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2018, 22:36:51 »
mss vergeten jullie dat die portalen voor de maker ook geschikt moeten zijn voor andere dan 2 rail rijders bv marklin M en C rails.Die zetten je trein een stuk hoger.

Zo had ik het nog niet bekeken.
Maar dan nog vind ik het vreemd. Ik heb enkele andere bouwpakketten (locloods, station, perrons) waarbij je uit twee onderdelen kan kiezen om de hoogte op 2-rail of 3-rail aan te passen. Bij de tunnelportalen is die keuze er niet. Blijkbaar zijn alle tunnelportalen dus gemaakt voor 3-rail ?  ???
Vreemd, aangezien 2-rail de meerderheid vormt.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #32 Gepost op: 15 februari 2018, 10:11:44 »
Vreemd, aangezien 2-rail de meerderheid vormt.
Op zich kan ik wel leven met die te hoge tunnelportalen. Op deze manier kun je er met meerdere railsystemen, met of zonder bovenleiding en zelfs met 1:76 onder zo'n portaal doorrijden. Inkorten is een stuk eenvoudiger dan er een stuk bijplakken.


▲ Wat ik veel storender vind zijn die locloodsen waar de deuren niet tot onderaan doorlopen. Fabrikanten gaan er blijkbaar van uit dat iedereen met vintage Märklin-rails rijdt, terwijl bij locloodsen de meeste rails -net als tramrails- zijn weggewerkt in de bestrating.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Ronald

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #33 Gepost op: 19 januari 2021, 12:55:55 »
Hallo Gertjan, heb alles goed bestudeerd en opgevolgd.
Heb de portalen met behulp van een dremel aangepast en verlijmt. Super bedankt voor de tip. Gr Ronald

https://photos.app.goo.gl/xCvXqsE4nUai4bCh7
😜🤔🤗

Offline Ronald

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #34 Gepost op: 19 januari 2021, 15:20:33 »
😜🤔🤗

Offline Ronald

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Schaal tunnelportalen
« Reactie #35 Gepost op: 19 januari 2021, 19:10:25 »
Gert Jan, heb intussen de zuidzijde ook aangepast.
https://photos.app.goo.gl/3H7Rkm1kg9ghb1A49
😜🤔🤗