Auteur Topic: Oost Duitse flatjes  (gelezen 9013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Oost Duitse flatjes
« Gepost op: 31 januari 2014, 23:33:53 »
Hier was ik al een tijdje naar opzoek, en F*ller bedient me in 2014 op m'n wenken, nieuw dit jaar in het assortiment, heerlijke oerlelijke Oostblok Flatjes.
 




Foto's Faller
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2014, 23:48:01 »
En die ga je kopen?
En beste Arend, je hoeft hier geen F*ller te schrijven als je eigenlijk Faller wilt schrijven. Op dit forum noemen we de merken gewoon bij hun naam en dat leest ook een stuk makkelijker.
  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2014, 00:06:41 »
Hey Wim,

Zover ben ik nog niet, ik heb nu eerst een testbaantje liggen en moet zien de boel digitaal draaiend te krijgen, maar daarna is het wel mijn bedoeling om een beetje in de oude DDR sfeer te komen, maar alles op z'n tijd. Ze glimmen wel erg,en ze horen eigenlijk wat rotter in elkaar te hangen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2014, 08:52:16 »
Arend ... Dit soort blokkendozen zijn lijkt me ook heel simpel zelf in elkaar te flansen. Allemaal rechttoe rechtaan. Dan maak je ze ook gelijk wat ouder ... schever en lelijker. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2014, 09:18:22 »
Ja Pierre, die gedachte had ik zelf ook al, alleen mis ik nog, zoals jullie, van allerlei dozen met losse onderdelen en rommeltjes , maar dat komt van zelf  ;D
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2014, 14:32:01 »
Er zijn losse setjes in de handel met alleen ramen en deuren. In zo'n flatgebouw zijn alle ramen gelijk dus kom je daar een heel eind mee. Als je goed kijkt kom je in veel van mijn projecten steeds weer dezelfde raampjes tegen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2014, 16:11:03 »
Ok Pierre, daar ga ik naar op zoek. Bedankt.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2014, 18:18:13 »
Je begint wel gelijk met hoogbouw... met iets lagers beginnen kán ook leuk zijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2014, 18:24:49 »
Ja dat klopt Wim, ik zal ook wel met een stationnetje beginnen , maar die flatjes die horen echt in een Oost Duits stadje. Ik ben nu zo laag begonnen,ik zit meer onder de tafel dan er boven, maar ook dat hoort erbij :D
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2014, 19:25:17 »
Dat zijn wel sfeermakers voor op je baan. Je kunt ook eens bij Artitec kijken, die hebben ook van dat soort portiekflatjes maar dan een stuk lager.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2014, 19:55:00 »
Daar kun je idd leuke oostblok stadjes mee bouwen. Niet zo kleurrijk dan, maar lekker vuil en slecht onderhouden.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Oost Duitse flatjes
« Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2014, 21:31:31 »
Bij die hoge, grijze flat is de basis 3 verdiepingen, daarna is uit te breiden met steeds 2 verdiepingen naar de gewenste hoogte.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel