Auteur Topic: Welke loep gebruiken jullie?  (gelezen 1949 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Welke loep gebruiken jullie?
« Gepost op: 11 januari 2014, 01:52:48 »
Ik had een vraag over een loep.

de meesten , denk ik dan, hebben wel een loep op een standaard zo'n scharnierende, maar zijn er ook mensen die een voorzet loep gebruiken, zo 1 die op een bril achtig iets lijkt, om priegelwerk te solderen ofzo.

en zo ja wat voor soort bril heb je er een link naartoe, er zijn nogal wat verschillende op de markt

en bevalt die of niet?

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Welke loep gebruiken jullie?
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2014, 09:36:44 »
Mijn normale bril is +2. Bij de Action haal ik leesbrillen van +3. Sommige van die brillen zijn voorzien van ledjes en ze kosten allemaal € 1,-. Meestal haal ik daar in één keer een hele klauw vol. Als ik priegelwerk doe dan zet ik de Action-bril op, bovenop mijn gewone bril en dan heb ik +5.
Ik sta inmiddels bekend als de man met twee brillen.   8)

Ps: Hans, met je goedvinden heb ik het onderwerp van je vraag wat meer gedetailleerd.  ;) Bovendien zie ik dat je twee keer hetzelfde onderwerp hebt geplaatst: één keer in Algemene vragen & Polls (deze dus) en eentje in Het Klapkot ("Welke voorzetloep gebruikenjullie?"). Zal ik die in het Klapkot maar verwijderen. Voordat forumleden ook gaan reageren in dat topic en de verwarring wat groot wordt, zet ik 'm wèl vast op slot.
Groet Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2014, 10:08:13 »
Ik gebruik een loep op een standaard. Hierin zit een daglicht lamp. Aangezien de leeftijd bij mij ook al zijn tol eist, heb ik dat licht wel nodig. Alleen met een vergrootglas red ik het niet meer.Extra licht heb ik er ook bij nodig.  Op mijn hobby bureau heb ik ook nog een kleintje staan op ledjes, dat is voor ff vlug wel te doen, maar hele avond preisertjes verven lukt daar niet onder.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2014, 10:55:00 »
Ps: Hans, met je goedvinden heb ik het onderwerp van je vraag wat meer gedetailleerd.  ;) Bovendien zie ik dat je twee keer hetzelfde onderwerp hebt geplaatst: één keer in Algemene vragen & Polls (deze dus) en eentje in Het Klapkot ("Welke voorzetloep gebruikenjullie?"). Zal ik die in het Klapkot maar verwijderen. Voordat forumleden ook gaan reageren in dat topic en de verwarring wat groot wordt, zet ik 'm wèl vast op slot.
Groet Wim

Hallo Wim, geen probleem hiermee hoor, het was wat vroeg/laat al :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2014, 20:58:17 »
Hallo Wim, geen probleem hiermee hoor, het was wat vroeg/laat al :D
Geeft niks! Heb ik af en toe ook nog wat te doen.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2014, 22:01:02 »
Ik voel me ineens weer jong en vitaal!  :D ;D
Ik gebruik helemaal geen loep, geen vergrootglas,  leeslamp of daglichtlamp, geen leesbril en geen gewone bril.
Alleen af en toe een zonnebril 8) 

Groeten Gert-Jan