Helaas Johan ... het huisje is van kunststof. Dus het blijft een gok!
Herstel Johan ..... de huisjes zijn van metaal en het schoonmaken moet dus geen enkel probleem opleveren.

Update: ...
Beide locjes worden volledig uit elkaar genomen en bij een locje vallen er tijdens deze operatie een paar stukjes af. Een drupje secondelijm is de oplossing.

Tijd voor een lekker warm bad. Warm water met een druppeltje afwasmiddel.

Als de locjes weer droog zijn is pas goed te zien hoe het plastic verkleurd is. Reden te meer om de onderdelen te spuiten.

De bewegende delen worden flink onder handen genomen met een stevig kwastje en wasbenzine. De motoren zijn bagger vet en de ankertjes helemaal zwart. Als ze schoon zijn schuur ik de ankertjes voorzichtig op met een stukje schuurpapier korrel 600. De koolborstels zijn nog voldoende om te hergebruiken. De wielen en tandwielen draaien ineens weer als van ouds. Wat een verschil!

Na de schoonmaakbeurt worden alle bewegende delen weer lichtjes geolied. Dit doe ik met een beetje motorolie wat ik opbreng met een satéprikker. Dit is meer dan voldoende voor lange tijd.

Kijken of de motoren willen draaien en gelijk de wielen even poetsen/schuren. Gelijk de testbank op en hij loopt weer als een …. precies!

Even een kwartiertje achter elkaar aan hollen. Dan kunnen de koolborstels mooi inslijten.

Evenals het zwart heeft ook het rood een opfrisbeurt nodig. Alles lekker laten drogen en dan morgen weer verder.

Wordt vervolgd .....