Precies Tom ... dit is ongeveer het zelfde principe. Alleen werkt het bij mij op een ovaaltje dus ik heb helemaal geen pendelautomaat nodig.
Niet veel tijd gehad om aan mijnbaan door te gaan. Bij elkaar bijna 3 ½ uur bij de longarts in het ziekenhuis gezeten. Wat boodschappen gedaan en het huis schoongemaakt en …. De dag is bijna om. Maar goed …. Toch wel wat gedaan en na het avond eten ook nog een uurtje.
Ik heb nog even lopen denken om hier een apart topic van te maken maar vind dat dit zulke specifieke locjes die bij dit mijnbaan project horen dat ik het hier maar bij plaats.
Update:
Ik heb de twee locjes die in de mijn moeten komen te rijden eens tevoorschijn gehaald en onder handen genomen. Zo op het eerste gezicht zijn de locjes gelijk. Het enige verschil is dat de gele een rechte uitlaat had en de groene het laatste stukje schuin. Dat was snel opgelost.
Dit zijn de mannekes die straks een eeneiige tweeling moeten gaan worden.

Als ik ze open maak is het verschil een stuk groter. De groene heeft een ijzeren frame en het motortje op zijn kant en de gele een plastic frame met het motortje recht. De groene is niet om te polen omdat één pool aan het frame zit dus de keus is snel gemaakt. Het moet de gele worden.

De kapjes heb ik door een sopje gehaald en binnen en buiten gespoten.

Ik besluit de beide koppelingen voor te vervangen voor n-koppelingen. Ze komen van een sloopwagonnetje uit de rommelbak. Achter kunnen de koppelingen blijven zitten. Die worden toch niet gebruikt.

Ik haal het binnenwerk van het (ex) gele locje uit elkaar om hem om te polen.

In dit gedeelte moet het gaan gebeuren. Er is maar weinig ruimte dus ik soldeer wat langere draadjes aan de weerstanden. Schuif een stukje krimpkous over de draadjes en soldeer ze kruislings weer vast. Daarna kan de boel weer in elkaar. Ik schrijf dit snel maar bij elkaar is het ruim een uur stoeien en mopperen en je vingers uit de knoop halen. Het is geknutsel op de vierkante millimeter.

Ik maak ook het andere onderstel lekker schoon en voorzie beide van een hoog nodig druppie olie. De onderkanten maak ik grijs. Alles is nu klaar en ik ga nog even proefrijden. Alles werkt naar behoren. Eens kijken of ik ze morgen in elkaar kan zetten en een beetje smerig maken.

Wordt vervolgd .....