Auteur Topic: Om zelf uit te printen.  (gelezen 2929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Om zelf uit te printen.
« Gepost op: 15 september 2013, 10:05:15 »
In MIBA 97 kwam ik een site tegen waar van alles is te vinden om zelf uit te printen.
Helaas is het niet helemaal gratis maar echt duur vind ik het ook weer niet alhoewel ik denk dat er hier leden zijn die het daar niet met me eens zullen zijn  ;D

Er staat o.a. een blad in met allerlei interieur mogelijkheden wat zeker leuk is toe te passen in de huizen en andere opjecten. voor rond de € 2,50 kan je het bestellen.

Klik hier maar eens op KLIKKIE DOEN
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Om zelf uit te printen.
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2013, 11:16:36 »
Met name die interieur-prints zijn inderdaad leuk en ook heel bruikbaar. Persoonlijk vind ik het ontbreken van reliëf van bestrating wat minder, maar ik kan me zo voorstellen dat er zat mensen zijn die daar hun weg wel mee weten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Om zelf uit te printen.
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2013, 11:29:03 »
Leuk, maar helaas geen schaal H0. Dan moet je eerst zelf gaan opschalen.
Voor bestrating kan je ook terecht op de site van magnorail. Heel interessant systeem en daarnaast hebben ze een groot aanbod aan bestrating, die je gratis kan downloaden.
Klik

Persoonlijk vind ik het ontbreken van reliëf van bestrating wat minder, maar ik kan me zo voorstellen  dat er zat mensen zijn die daar hun weg wel mee weten.
 
De print op een stuk karton plakken en dan met de botte kant van een mes de voegen er in krassen.
Het is even wat werk, maar dan heb je wel goedkoop een realistische bestrating.

Groeten, GéJé

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Om zelf uit te printen.
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2013, 12:11:46 »
Mij gaat het meer om de interieurs, verschil tussen 00 en h0 doe ik dan wel aanpassen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

bob

  • Gast
Re: Om zelf uit te printen.
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2013, 12:15:17 »
In MIBA 97 ...................................................

MIBA is een heeeeeeeeeeeel mooi hobby magazine met vele workshops en bijzonderheden omtrent  (Duits georiënteerd) modelspoor en grootbedrijf.
Ik ben ik het bezit van vele MIBA Specials en MIBA regulier magazine (ong. 82 stuks) in pdf formaat.
Indien men geïnteresseerd is, stuur een PB want de bestanden zijn  variërend tussen 10 en 50 MB groot.
Ik kan ze je dan toezenden met bijv. transfer.com maar daar heb ik wel je privé mailadres voor nodig.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Om zelf uit te printen.
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2013, 14:15:45 »
De print op een stuk karton plakken en dan met de botte kant van een mes de voegen er in krassen.
Het is even wat werk, maar dan heb je wel goedkoop een realistische bestrating.
De moeite van het uitproberen waard. In Nederland wordt bestrating vaak in visgraatmotief gelegd en daar is moeilijk aan te komen in plastic platen. Maar aan de andere kant zullen er ook maar weinig modelspoorders zijn die muurplaat als wegdek gebruiken.  :)

Indien men geïnteresseerd is, stuur een PB want de bestanden zijn  variërend tussen 10 en 50 MB groot.
Ik kan ze je dan toezenden met bijv. transfer.com maar daar heb ik wel je privé mailadres voor nodig.
Bob, is het ook mogelijk om wat screendumps te plaatsen van die pdf's?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

bob

  • Gast
Re: Om zelf uit te printen.
« Reactie #6 Gepost op: 16 september 2013, 14:38:20 »
Bob, is het ook mogelijk om wat screendumps te plaatsen van die pdf's?

Screendumps staan al zat op de site van MIBA.de (zie link boven)