De komende periode wil ik gaan beginnen met het aansluiten van mijn modelspoorbaan. De aansluitschema's die Viessmann meelevert snap ik vaak geen bal van, maar ik ben dan ook een volledige n00b op dit gebied.
Bezittingen tot nu toe:
- Marklin 60VA trafo
- Intellibox
- 5217 terugmelddecoder van Viessmann
- 5211 wisseldecoder Viessmann
- Gebruik Marklin K-rails
Aangezien ik er heel weinig verstand van heb ga ik wellicht vragen stellen die voor velen stom lijken, maar voor mij waarschijnlijk echt een vraag.
Om het voor mij begrijpelijk te houden stel ik één vraag per keer en ga ik die dan uitvoeren. Stap voor stap dus.
Ik heb ervoor gekozen blokken te maken die bestaan uit 3 secties, inrij/ uitrij-sectie/ stopsectie, rem-sectie en weer een inrij/ uitrij-sectie/ stopsectie.
Ik heb gekozen voor Koploper omdat ik daar nou eenmaal in het verleden kennis over heb opgedaan.
De eerste vraag a.d.h.v. het schema hieronder:
aansluitschema intellibox on Flickr
Het is van belang om meerdere contactrails te maken heb ik vernomen. Dus een rode en bruine draad aan de rails solderen.
Vraag 1aKan ik mijn 60VA trafo gebruiken om aan te sluiten op mijn intellibox (aansluiting in de rode cirkel van de tekening)
Vraag 1bDe verschillende contactrails, moet ik die aansluiten op de draden in de blauwe of rode cirkel?
Om het voor mij overzichtelijk te houden zou het fijn zijn om de vragen puntsgewijs te beantwoorden. Bij voorbaat dank voor de alle moeite en geduld tot dusver