Auteur Topic: Baanbouw Rick 2e poging.  (gelezen 99591 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Rick 2e poging.
« Reactie #100 Gepost op: 4 maart 2014, 15:41:19 »
Dat moet hij nog afknippen Pierre zei ik gisteren direct al tegen hem.
Dat is geen porum hahaha... maar waar het de hoek om gaat zeg maar word het afgeknipt of weg gewerkt tegen de schuine kant.

Ok .. da's duidelijk ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #101 Gepost op: 4 maart 2014, 16:43:34 »
Dat moet hij nog afknippen Pierre zei ik gisteren direct al tegen hem.
Dat is geen porum hahaha... maar waar het de hoek om gaat zeg maar word het afgeknipt of weg gewerkt tegen de schuine kant.
Ik zou hem niet op die plek afknippen. Als je vanaf dat punt een strook van de onderkant afknipt, kan je hem boven het hoger gelegen gedeelte gewoon rechtdoor laten lopen. Dan krijg je geen naad in je achtergrond.

Leuk om weer eens wat te zien van je baan Rick. Er begint zo al best een aardig plaatje te ontstaan.

Groeten, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #102 Gepost op: 4 maart 2014, 17:15:31 »
Pierre, ik denk dat ik gewoon eens moet wachten met hamsteren tot er een trein rijd op de baan, dan kan ik eens bekijken waar ikwat voor achtergrond wil hebben, of kijken wat voor canon ik maak, en dat combineren met een juiste achtergrond.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #103 Gepost op: 4 maart 2014, 17:16:14 »
Pierre, ik denk dat ik gewoon eens moet wachten met hamsteren tot er een trein rijd op de baan...
Crisis! Hans, wat een ongeëvenaarde wijsheid ineens.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #104 Gepost op: 4 maart 2014, 17:24:04 »
Wim enge neel :D :D, soms denk ik eerst na voor ik ga hamsteren, maar ik kreeg leuk doosje binnen van all usa trains, ff foto's uploaden :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #105 Gepost op: 4 maart 2014, 18:28:25 »
Hoe ik het precies ga doen met de achtergrond weet ik nog niet. Had die achtergrond nog liggen, en aan die kant onder de schuinekant ben ik er nog niet uit. Dit was dus een probeersel om te kijken of ik er wat mee kan. Het blijft zeker niet zo. Zoals Sem al zegt, zal hij als die daar blijft staan ingekort worden.
De optie van Gert Jan gaat niet lukken. dan ga ik niet uitkomen met het dak
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #106 Gepost op: 22 maart 2014, 14:54:49 »
Laatste tijd niet zo veel op zolder geweest.
Maar toch de laatste vorderingen maar even plaatsen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #107 Gepost op: 22 maart 2014, 23:41:53 »
Toch weer een aardig stukje gedaan Rick. Je bent ook aardig aan het ballasten geweest zie ik. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #108 Gepost op: 23 maart 2014, 09:46:13 »
De ballast op dat stukje lag al een tijdje hoor. Zodra de rails definitief ligt, dan en de plek is later wat minder te bereiken dan gaat de ballast er in. ken maar vast liggen he.
Lijkt dat ik heel veel gedaan heb, maar dat stuk berg was alles bij elkaar nog geen uurtje werk.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #109 Gepost op: 5 april 2014, 14:26:55 »
Afgelopen tijd de berg naast het dorpgedeelte maar eens dicht gemaakt.
Kleurtje erop en wat gras gezaaid en het lijkt al heel wat. Moet nog wel wat gaan stoeien met de verder aankleding, maar er komt vorm in.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #110 Gepost op: 5 april 2014, 16:51:32 »
Keurig gedaan Rick! ;) Het sluit ook mooi aan op de achtergrond.
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #111 Gepost op: 5 april 2014, 17:53:43 »
Rick wel door blijven gaan zo hoor, ziet er goed uit met de achtergrond erbij.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #112 Gepost op: 27 april 2014, 12:25:31 »
Waar heb ik me de laatste tijd zoal mee bezig gehouden. Nadat ik eerst de berg tegen het dorp aan gebouwd had, heb ik nu de berg aan de andere kant van de baan opgetrokken, waardoor alles mooi aansluit op de achtergrond, die alles wat diepte moet geven, en tevens de baan daar achter verbergt.

Wat is dan een goedkope manier om deze vol te krijgen met bomen. Ooit heb ik eens van die bomen gekregen die gebruikt worden in de kerstdorpen.
Leuk als conifeer maar het lijkt niet op een spar of den. Bovendien glimmen ze verschrikkelijk.
Dit laatste heb ik opgelost, door ze met in verschillende kleuren geschilderd zaagsel te bestrooien. Vervolgens heb ik ze op e achtergrond ingeprikt en daarvoor wat nettere bomen geplant. Hierdoor krijg ik toch een heel vol bos, en van de achterste zijn tenslotte maar delen zichtbaar.

Vervolgens de fabriek een beetje neergezet om een beetje idee te krijgen hoe het moet worden..

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #113 Gepost op: 27 april 2014, 12:44:31 »
Ziet er goed uit toch Rick, ik zou willen .. etc etc, maar helaas moet nog even geduld hebben, als ik jullie allemaal bekijken met de scenery heb ik dadelijk asl ik kan een boel te lezen en uit te proberen.

Ga lekker door met foto's plaatsen :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #114 Gepost op: 27 april 2014, 14:26:59 »
Nou ...nou.. Rick .. jij hebt vorderingen gemaakt met je baan. Ik vind het mooi zo. De achtergrond is nu bijna opgevuld en door die fabrieksgebouwen en daardoor wek je de illusie dat er een hele industriewijk achter zit . Ik vind dat je het ook mooi gedaan hebt met die boompjes. Ze lopen echt van links naar rechts van groot naar klein. Dat geeft mooi diepte in het geheel. Heb je die boompjes op de voorgrond zelf gemaakt?

Ik heb natuurlijk ook wel een heel klein zeurpuntje ::) Het kan komen door de flits maar je kijkt wel erg de onbehandelde tunnelportalen in. Kan je er nog bij komen om binnenin een muurtje te zetten? Of als dat niet meer gaat door het tunnelportaal heen alles wat in het zicht valt matzwart te schilderen.

Verder alles top hoor ;)
Groet Pierre.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #115 Gepost op: 27 april 2014, 21:15:31 »
Pierre,

De bomen op de voorgrond zijn inderdaad zelf gemaakt. Wat het tunnelpoortje betreft heb je helemaal gelijk. Maar daar heb ik rekening mee gehouden hoor. Aan de zijkant is de berg nog open dus van daaruit ga ik nog een wandje plaatsen binnen in, zodat je er niet meer door kijkt.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #116 Gepost op: 27 april 2014, 21:44:07 »
Kijk overal is aan gedacht. Top ... enuhh .... mooie bomen joh.
Groet Pierre.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #117 Gepost op: 15 augustus 2014, 10:20:10 »
Langzaam aan ga ik ook steeds weer iets meer bezig met mijn baan.
Afgelopen week hebben we niet al te mooi weer gehad, dus ben ik weer regelmatig aan het bouwen geweest.

Het stadsgedeelte boven op de berg was nu aan de buurt.
Omdat het achterste deel moeilijk bereikbaar is het hele plateau uitgenomen en op tafel aan het werk gegaan.
Huisjes op de voorgrond zijn bouwdozen die ik zelf gebouwd heb. de achtergrond is opgevuld met spul uit de rommeldoos, en de zijkant met de halve huisjes die ik ooit van Pierre overgenomen heb.

Van de huisjes op de achtergrond zie je niet zo heel veel, maar wat je ziet moet toch wel een beetje fatsoenlijk zijn. Deze ben ik dus nu aan het bij werken, en weatheren.

De wegen aan brengen, en plekken waar het groen moet komen vast markeren.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #118 Gepost op: 15 augustus 2014, 12:04:54 »
Dat wordt een leuk stadsgezichtje, Rick. Vooral dat raadhuis (?) is een blikvanger.
Je krijgt er ook een duidelijke diepte erin.
Ja, als je weer aan de baan begint en je ziet resultaat, dan voel je je daar goed bij.
Ik hoop ook binnenkort op mijn eigen baan weer te beginnen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #119 Gepost op: 15 augustus 2014, 12:07:10 »
Je ziet dat het ineens een heel stuk gegroeid is Rick!
Leuk dat je weer begint te posten, ga daar vooral mee door. Op zich mag ik het wel dat je eigenlijk zonder echt plan lekker door gaat bouwen, dat is een beetje wat ik ook aan het doen was. Alhoewel ik me voorgenomen heb om bij de herbouw iets meer van te voren te gaan plannen, maar dat is slechts een voornemen  :D
Groet,
Theo

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #120 Gepost op: 15 augustus 2014, 12:36:07 »
Kijk ... dat zijn behoorlijke vorderingen Rick. Begint het er opeens uit te zien als een heus stads gebeuren. Goed plan om gewoon het stuk er uit te nemen en er dan aan te werken. Ik werk zelf ook graag zo. Als je over je baan heen moet hangen is dat toch een stuk lastiger. Al met al een mooie update man.  ;)
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #121 Gepost op: 15 augustus 2014, 12:46:24 »
Mooi gemaakt Rick, ik volg je met belangstelling, weet zelf nog niet of ik een stad krijg op mijn baan, amerikaanse huizen zien er lang niet zo leuk uit als deze, dat zijn meer van die blokken dozen :)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #122 Gepost op: 15 augustus 2014, 18:53:49 »
Dat wordt een leuk stadsgezichtje, Rick. Vooral dat raadhuis (?) is een blikvanger.
Dat raadhuis is inderdaad een blikvanger. er moet alleen nog wel wat aan gebeuren. Is nu nog erg plastic achtig. Binnenkort maar eens flink aan het weatheren. ben nu aan het oefenen op de achterste huisjes. Alsik het onder de knie heb, gaat deze onder de kwast.

Mooi gemaakt Rick, ik volg je met belangstelling, weet zelf nog niet of ik een stad krijg op mijn baan, amerikaanse huizen zien er lang niet zo leuk uit als deze, dat zijn meer van die blokken dozen :)
Als je wat ouder amerikaans heb, zijn er helemooie gebouwen te krijgen hoor. Zeker geen blokkendozen.

Je ziet dat het ineens een heel stuk gegroeid is Rick!
Leuk dat je weer begint te posten, ga daar vooral mee door. Op zich mag ik het wel dat je eigenlijk zonder echt plan lekker door gaat bouwen, dat is een beetje wat ik ook aan het doen was. Alhoewel ik me voorgenomen heb om bij de herbouw iets meer van te voren te gaan plannen, maar dat is slechts een voornemen  :D

Plannen doe ik niet meer. Er is nog nooit iets tevoorschijn gekomen, wat ik van tevoren getekend had. Tijdens het bouwen schiet mijn hoofd altijd weer vol met andere ideeën

Kijk ... dat zijn behoorlijke vorderingen Rick. Begint het er opeens uit te zien als een heus stads gebeuren. Goed plan om gewoon het stuk er uit te nemen en er dan aan te werken. Ik werk zelf ook graag zo. Als je over je baan heen moet hangen is dat toch een stuk lastiger. Al met al een mooie update man.  ;)

Dank je Pierre.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #123 Gepost op: 15 augustus 2014, 19:20:13 »
Dat wordt een mooi stadje Rick.

De opbouw met die wat lagere (halve) huisjes rechts achter geeft een mooie dieptewerking.
Waarom laat je niet wat ruimte tussen het belastingkantoor en dat gele huis? Het belastingkantoor heeft ook mooie zijgevels en daar zie je nu niets van. En als je daar een zijweggetje maakt heb je ook een leuk doorkijkje naar het achterliggende gedeelte van de stad. (Bovendien kan de brand dan niet overslaan naar het naastgelegen pand  ;) )
Die steentjes op het marktplein, waar heb je die van gemaakt?

Groeten, Gert-Jan

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #124 Gepost op: 15 augustus 2014, 19:40:51 »
Dat wordt een mooi stadje Rick.

De opbouw met die wat lagere (halve) huisjes rechts achter geeft een mooie dieptewerking.
Waarom laat je niet wat ruimte tussen het belastingkantoor en dat gele huis? Het belastingkantoor heeft ook mooie zijgevels en daar zie je nu niets van. En als je daar een zijweggetje maakt heb je ook een leuk doorkijkje naar het achterliggende gedeelte van de stad. (Bovendien kan de brand dan niet overslaan naar het naastgelegen pand  ;) )
Die steentjes op het marktplein, waar heb je die van gemaakt?

Groeten, Gert-Jan

De steentjes zijn kant en klare plaatjes van Faller of Busch. Ooit gevonden onder de tafel in Houten.geloof dat ik twee euro betaald heb voor beide.
Belasting kantoor komt denk ik nog wel een steegje tussen. ben nu aan het opbouwen van achteraf. en deze staat nog niet definitief. (brandweer zit aan de overkant, dus die zijn er snel genoeg hoor)  ;D