Wim, die boorkop is een standaard Dremel accessoire en is gewoon te koop in de bouwmarkt.
De boorkop is niet standaard Wim maar wel als optie te krijgen van de Dremel. Er zat zo'n klungelig knelding op maar dan kan je niet verschillende maten boortjes en slijpsteentjes inklemmen. Of je moest er iedere keer een ander knelstukje in knutselen. Laat ik nou allemaal verschillende meuk hebben dus ik heb dit kopje er maar bij gekocht. Erruuug handig joh.
Dankjewel heren. En G?J? voor je aanvullende info.
Ik heb een Dremel-look-a-like met zo?n draaispiraal eraan. Dertig euro in Zutphen, daar kun je dus niks van zeggen, maar daar zitten inderdaad voor elke maat weer zo?n klungelig knelding bij en ik had nog een hele berg liggen. Je bent langer bezig met kneldingen zoeken dan dat je bezig bent met boren of slijpen.

Alles wat nu geel is dat maak ik blauw Wim. De bovenbouw blijft wel wit en die "houten latjes" langs het raam vind ik ook wel wat hebben. Nog een beetje oude reclame op een randje van het dak... ach ik zie het al helemaal voor me.
Martini-reclame zag je toen op bijna elke tram en een rode brievenbus op de achterkant.
Wat ik met al die "zooi" op het dak doe weet ik nog niet . Ik denk dat ik er zoveel mogelijk van af slijp/vijl/schuur zodat het zo glad mogelijk is. En dan de ander pantograaf er op.
Ik zou zelf die zooi lekker laten zitten en alleen waar de pantograaf komt wat ruimte maken. Op zo?n dak zat altijd ontzettend veel zooi met isolatoren, roosters en dikke koperen draden. Kijk maar eens op internet.
Ik zie acht ventielatiedingen op het dak, het zou wel h??l toevallig zijn, maar past die pantograaf niet precies op de vier middelste ventielatiedingen?
Ik heb wel een paar trammasten liggen maar die zijn niet zo mooi meer. Misschien kan ik in Houten nog wat vinden en anders maak ik ze gewoon zelf na. Het zijn masten met een enkele draad dus dat is simpel te doen. Een stuk of 10 heb ik al genoeg aan.
Bovenleidingen van trams werden ook vaak aan de omliggende bebouwing vastgemaakt. Zelf masten maken kan inderdaad eenvoudig: stukje dun draadeinde, koperen buisje er overheen, ringetje-moertje aan de onderkant en een soldeerlipje met een oogje bovenin. Aan die overkapping had je meer werk.
Maar, dat had je waarschijnlijk al zelf bedacht.