Auteur Topic: 2 x Anna voorzien van led verlichting  (gelezen 8600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
2 x Anna voorzien van led verlichting
« Gepost op: 18 juni 2013, 23:30:17 »
Het is wat stil op het forum Het zal de warmte wel zijn denk ik. Tijd dus voor een klein projectje tussendoor. Ik heb nog twee Anna?s die ik wil voorzien van LED verlichting. Maar ?.. eigenlijk is daar geen plaats voor. Het probleem is dat de lokjes helemaal vol zitten met lood en dus de bedrading buitenom moet in plaats van binnendoor. Ik maak er ??n met geel en ??n met wit licht. En de lampjes komen alleen aan de voorkant.



Eerst boor ik de houdertjes op he locje op naar 3mm en pruts daar de led?s in. Ik zet ze in serie om niet te veel draadjes weg te moeten werken. De foto?s zeggen meer dan een heel verhaal hoe ik te werk ga.









Het motortje schilder ik aan de zijkant zwart zodat hij straks minder opvalt.



Het weerstandje zet ik aan de onderkant. Later zwart geschilderd valt ook deze bijna niet op.







Anna krijgt een nieuw jasje en gelijk de draadjes mee schilderen natuurlijk.



Het andere locje gaat op dezelfde manier.



Als de locjes voorzien zijn van verlichting zoek ik in de rommella nog even een kleine tender op om achter Anna 2 te hangen. Morgen nog even lekker vervuilen en kooltjes in de tender. Dan  heb ik er weer twee bruikbare locjes bij.



Wim jij vroeg nog om een schema van wisselende verlichting. Bij deze. Op het schema kan je zien hoe de leds geschakeld moeten worden. Zoals Tom al opmerkte kloppen voor de doorsnee leds de weerstandwaarde niet. Die zijn alleen voor mijn leds die ik gebruikt heb.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2013, 00:01:20 »
Dat is wat ik ook al aangaf, de plus en de min worden verwisseld bij het voor- en achteruit rijden.

Ik snap alleen de waarde van de weerstand niet helemaal.
Zelf zou ik bij 2 leds zeker een weerstand van 470 ohm gebruiken.
Dat wordt ook berekend door de weestand calculator KLIK

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2013, 00:12:33 »
Tom, Ik denk dat het komt door de led's die ik gebruikt heb. Dat is allemaal sloopmateriaal wat ik overal uit haal. Misschien hebben ze daardoor wel een andere waarde. Het is ook al vreemd dat wit en geel verschillend is. Ik heb het gewoon uitgeprobeerd en met deze weerstanden geven ze het beste/mooiste licht. Niet te fel. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2013, 00:37:22 »
Ok, dan heb ik nog de vraag, je tekent 1 weerstand maar je geeft 2 waardes aan, 1 x 22 ohm en 1 keer 820 ohm.
Ik neem aan dat de voedingsspanning 12 volt of zo zal zijn.
Klapt dan bij 22 ohm die gele led er niet uit of zijn die al geschikt voor een hoger doorlaatspanning dan de gele die normaal iets van 2 vlt aan kunnen.
Ik snap nu het schema niet helemaal.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2013, 01:25:24 »
Klopt Tom ... de witte led's branden heel fel met max 16 volt vandaar de hoge weerstand. En de gele hebben een heel lage weerstand anders branden ze te zwak. Met een weerstand van ongeveer 400 ohm branden ze helemaal niet.

Dit schema is voor mezelf en het gaat eigenlijk meer om hoe je de leds plaatst. Niet zozeer om de weerstand die er voor staat. De meeste leds  branden tussen 1.5 - 2 volt maar die ik heb gebruikt dus niet. De gele leds die ik gebruikt heb gaan pas branden bij 5.5 volt. Omdat ze in serie staan kan je ze gewoon op 11 volt of iets hoger laten branden. De weerstand waarde moet je gewoon maar wegdenken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2013, 01:58:19 »
Ok, nu begrijp ik het.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2013, 10:30:15 »
Naast dat je een behendige fr?belaar bent, ontdek ik hier ook een verborgen tekentalent.


Wat ik mij afvraag: je hebt de leds omgekeerd (plus en min) om de led's te laten wisselen met de rijrichting. Op zich wel een lekker simpele manier, maar kunnen led's er tegen om langdurig verkeerd aangesloten te zijn?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #7 Gepost op: 19 juni 2013, 11:50:27 »
dacht dat je er normaal antiparallel diodes moet overzetten.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2013, 12:48:00 »
dacht dat je er normaal antiparallel diodes moet overzetten.
Nou in elk geval diodes om de leds te beschermen.
Maar aan de andere kant, als dit werkt... dan werkt het en kan ik hier zelf ook mee verder. Ik heb nog wel gele leds liggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2013, 14:14:00 »
Tom, ik heb jouw calculator gebruikt als slimme truc in dit  topic.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2013, 22:57:30 »
Vergat ik nog even te vragen: hoe branden die leds als je loc langzaam rijdt; dan krijgen die leds natuurlijk ook minder stroom.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2013, 23:18:46 »
Vergat ik nog even te vragen: hoe branden die leds als je loc langzaam rijdt; dan krijgen die leds natuurlijk ook minder stroom.

Klopt Wim ..... de loc met tender gaat gewoon op de lijndienst dus die brand met een hogere snelheid goed maar bij het rageerlocje branden de leds op lagere snelheid al redelijk fel. De rangeerlok zal nooit snel gaan rijden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2013, 19:26:56 »
Vandaag is er op zolder redelijk te werken (met de ventilator aan en het raam open) dus ik wil mijn Anna projectjes afronden. Ik vind dat de locjes ook maar gelijk geweaterd moeten worden zodat ze gelijk op mijn baan inzetbaar zijn. Ik begin met een wet wash (roest). Hiervoor gebruik ik Humbrol 113 en terpentine. De sterk verdunde verf laat ik gewoon in de groefjes en kieren lopen. Als er te veel verf op het werkstuk komt kan je dat gewoon wegblazen en opnieuw beginnen. Of met te dikke verf een kwast puur terpentine er overheen. Simpel dus en het kan eigenlijk niet fout gaan. Beide locjes krijgen zo een beurtje.





Gisteren heb ik de tender voorzien van echte stukjes kool die ik een tijdje geleden gekregen heb van Tom toen er een olieramp was in mijn kolenbunker. (Prima kooltjes Tom ? nogmaals bedankt!) Ik heb ze vastgelijmd met wat witte houtlijm. Alles is mooi droog en ook de tender krijgt een wet wash met ?roest?.



Na een bakkie beneden is de verf droog genoeg om te dry-brushen. Daar voor gebruik ik een lichte kleur acrylverf. Iets van grijs of zo en een platte brede stugge penseel. De kwast indopen en uitsmeren tot er bijna geen verf meer af komt. Daarna over je werkstuk aaien zodat alle uitstekende delen geaccentueerd worden. Zelf werk ik het liefst van boven naar beneden maar dat persoonlijk. Voordeel hiervan is dat als er wat dikkere streepjes komen dan lijkt het op regenwater strepen en hoef je ze niet weg te halen. Voordeel van acrylverf is dat als je bezig en je legt een vochtig doekje/keukenrol bij de hand dan veeg je foutjes gelijk weer weg.   









Van de ?Anna? met de tender maak ik een leuk boemeltje.



Maar de ander voelt zich meer thuis als werkloc in het rangeerwerk. Aan de voorkant blijft de oude  Fleischmann koppeling zitten maar er komt nog aan de achterkant een Roco koppeling zodat ik er makkelijker mee kan rangeren en alle soorten wagons kan koppelen.




------------------------------------------------



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2013, 19:55:25 »
Heel mooi en sfeervol die laatste foto... En die andere foto?s ook hoor.  :)
Alleen een heel klein en onbelangrijk dingetje (heb je Wim ook weer): je hebt bij het stootjuk op je smalspoorbaan twee buffers laten zitten. Waarschijnlijk een stootjuk van een N-baan, maar zoals je weet gebruiken ze op een smalspoorbaan geen buffers.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2013, 20:10:08 »
Alleen een heel klein en onbelangrijk dingetje (heb je Wim ook weer): je hebt bij het stootjuk op je smalspoorbaan twee buffers laten zitten. Waarschijnlijk een stootjuk van een N-baan, maar zoals je weet gebruiken ze op een smalspoorbaan geen buffers.

Ik weet het Wim .... het stootjuk staat nog los op de rails. Een dingetje wat ik ergens op de beurs tegen kwam. Ik ben het daar nog niet mee eens. Of ik ga dit juk wat aanpassen/veranderen of er komt een heel ander juk.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2013, 20:55:37 »
Ik dacht nog: "Die Pierre heeft 'm daar vast neergelegd met het idee van: 'Daar moet nog een stootjuk, maar ik ben er nog niet uit welke het moet worden'". En omdat ik het eigenlijk al wist, was het een tamelijk overbodige vraag.
Maar, je Anna-locjes zien er puik uit. Ze hebben ook precies de goede aandrijvingen; dat heb je weer scherp ingekocht.  :)
En voor ik het vergeet: je steenkolen zijn geniaal!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2013, 22:33:35 »
Ook ik vind dit topicje geniaal. Gouden handjes heb je, Pierre :D.
En de foto's en tekst zijn zo duidelijk dat je kunt spreken van een workshop.
En daar is dit forum blijkbaar goed in.

Op naar het volgende maaksel.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #17 Gepost op: 21 juni 2013, 23:19:04 »
Heel mooi Pierre!
Wat kan ik er meer over zeggen? heel mooi Pierre, heel mooi
voor de rest, Sprakeloos  :o

Groeten, G?J?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #18 Gepost op: 21 juni 2013, 23:41:40 »
Ik dacht nog: "Die Pierre heeft 'm daar vast neergelegd met het idee van: 'Daar moet nog een stootjuk, maar ik ben er nog niet uit welke het moet worden'". En omdat ik het eigenlijk al wist, was het een tamelijk overbodige vraag.
Precies Wim ... ik vind het wel een redelijk neutraal stootjukje misschien met een oppimp beurtje..........
Maar, je Anna-locjes zien er puik uit. Ze hebben ook precies de goede aandrijvingen; dat heb je weer scherp ingekocht.  :)
En voor ik het vergeet: je steenkolen zijn geniaal!
Ik heb ook nog drie simpele uitvoeringen maar ik zie wel wat ik daar mee doe. ::)
Ennuh .... de steenkool heeft Tom uit de mijn gehakt en vermalen dus met complimenten over de kool moet je bij ome Tom zijn ;)
Ook ik vind dit topicje geniaal. Gouden handjes heb je, Pierre :D.
En de foto's en tekst zijn zo duidelijk dat je kunt spreken van een workshop.
En daar is dit forum blijkbaar goed in.
Dank je Roel ........ Zie het ook maar als een soort workshop. Er zijn hier op het forum idd veel meer knutselaars te vinden en zo proberen we andere te helpen. En .... we pikken de ideetjes van elkaar. :P
Heel mooi Pierre!
Wat kan ik er meer over zeggen? heel mooi Pierre, heel mooi
voor de rest, Sprakeloos  :o

Dank je G?J? Ennuh... zelf ben je ook lekker bezig met je nieuwe baan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2013, 23:58:43 »
Ik heb ook nog drie simpele uitvoeringen maar ik zie wel wat ik daar mee doe. ::)
Ik heb nog ??n simpele versie. Handelswaarde nihil. Ik denk dat ik daar iets geks mee ga doen: misschien wel de cabine (of hoe heet zo?n ding) overdwars doorzagen, smaller maken en er een smalspoorlocje van maak.  :)
En dan gebruik ik het onderstel om er iets anders omheen te bouwen.
Maar, ik heb nog genoeg bakjes van de Chinees liggen, gevuld met projecten. :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #20 Gepost op: 22 juni 2013, 09:23:16 »
Ik heb nog ??n simpele versie. Handelswaarde nihil. Ik denk dat ik daar iets geks mee ga doen: misschien wel de cabine (of hoe heet zo?n ding) overdwars doorzagen, smaller maken en er een smalspoorlocje van maak.  :)
Deze locjes zijn idd helemaal niets waard maar het is mede daarom wel leuk om er iets mee te doen zonder dat je er pijn in je buik van krijgt (of spijt).  ;D

En dan gebruik ik het onderstel om er iets anders omheen te bouwen.
Maar, ik heb nog genoeg bakjes van de Chinees liggen, gevuld met projecten. :(

Dan zal het wel een leuk oud Chinees locje worden Wim. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #21 Gepost op: 22 juni 2013, 13:39:42 »
Het zijn al schatjes, die anna lokjes, Maar zoals jij ze bewerkt heb zien ze er super uit. Mooie foto zo bij die loods.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #22 Gepost op: 22 juni 2013, 16:34:38 »
Dan zal het wel een leuk oud Chinees locje worden Wim. :P
Let jij maar eens op... praatjesmaker!  :D

Aanvulling: Pierre, als je een keertje tijd hebt wil ik dat Anna lokje wel eens op ??n foto zien met die smalspoor-Anna.  :) Valt voor mij veel van te leren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #23 Gepost op: 22 juni 2013, 23:32:51 »
Dan zal het wel een leuk oud Chinees locje worden Wim. :P
Let jij maar eens op... praatjesmaker!  :D

Wim ... Volgens mij zit hier best een leuk project aan te komen. ;) Ik wacht het vol spanning af.

Aanvulling: Pierre, als je een keertje tijd hebt wil ik dat Anna lokje wel eens op ??n foto zien met die smalspoor-Anna.  :) Valt voor mij veel van te leren.

Ik zal morgen een foto maken waar ze samen duidelijk op staan Wim
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:2 x Anna voorzien van led verlichting
« Reactie #24 Gepost op: 23 juni 2013, 01:20:57 »
W??r een leuk project? Ik zit vol met leuke projecten! Ik word alleen zo ontzettend afgeleid door jouw inspirerende projecten, dat ik (mede daardoor) steeds weer een nieuw project wil starten... maar nooit ?cht iets afmaak.  :(  En er komen steeds weer nieuwe bakjes van de Chinees bij; vol met inspirerende losse onderdelen.  :D
Enfin, ik wacht je foto af.
Inspirator!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)