In Dordrecht zit MSG Dordrecht, hoe verzin je het.
Ben daar voor het eerst geweest met de open club dagen, gewoon eens even kijken.
Er zit van alles, oud, jong, knap, lelijk, heer, dame enz. enz.
Iemand vroeg me of ik iets wilde weten en voor we het wisten waren we getrouwd, oh nee, dat is een ander verhaal.
Nee we zaten binnen een paar minuten gezellig te bomen over treintjes, treintjes en treintjes.
Nu wist ik dat het een club was voor treintjesliefhebbers dus dat kwam goed uit.
Er werd van gedachte gewisseld over encoders, decoders enz. enz.
Via het internet werd mijn baantje opgezocht en dan is het wel leuk om te horen dat er een paar aanwezige het baantje herkende.
Of dat positief of negatief was weet ik niet want ik kreeg gelijk van iemand een biertje in mijn handen gedrukt en die begon ook weer vragen te stellen.
Nu ben ik van nature een verlegen mens met contactstoornissen dus heb ik daar vele uurtjes door gebracht en kon bijna naar huis met de taxi en een extra chauffeur.
Ik geloof dat ik gelijk populair was.
Week later op de donderdagavond clubavond, ik er weer heen want omdat mijn IB-Basic defect was kon ik een paar seindecoders niet van een adres voorzien.
Koos Jabaay, wie kent hem niet, heeft me fantastisch geholpen en gaf verder nog wat adviezen om mijn IB beter te beschermen.
Later bleek echter dat die adviezen alleen voor 2 rail zijn dus met 3 rail waar bijna alles over massa gaat ging het advies niet op en kon ik 100 euro in mijn zak houden.
Op zo'n clubavond zijn er dan wat mensen bezig met dingen te doen die volgens mij niet voor de club waren, de een zat aan allemaal relais draadjes te solderen, een ander deed verwoede poging om zo'n egger locje tegen een helling op te laten gaan met 2% stijging en weer andere waren hun loc's met koploper aan het ijken.
Dat ijken heeft geen zin op een andere baan want dat moet je op je eigen baan doen want daar zijn de afstanden tussen melders weer anders.
Ik liet ze maar hun gang gaan tot er iemand binnen kwam en die riep dat hij de hele dag met een zesser was bezig geweest.
een zesser, jawel een zesser, hij had hiervoor een vijver en nu een grotere dus een zesser.
Je voelt het al, jolige lui bij de club.
Een paar weken later nog eens wezen kijken met een medehobbyist uit Dordrecht (ja er wonen er nog meer in deze stad) en we constateerde beide dat het meer een avondje uit was, biertje drinken en een beetje slap ouwehoeren.
Nou met dat laatste heb ik totaal geen moeite, daar hoef ik niet voor naar een club.
Nee 100 euro lidmaatschap per jaar en dan het eerste jaar nog door de ballotagecommissie daar heb ik geen trek in.
Ik bouw wel lekker verder in mijn eentje, kan je geen ruzie krijgen ook.