Auteur Topic: Nieuwe hoekbaan Roel  (gelezen 217012 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #225 Gepost op: 8 mei 2014, 16:38:48 »
Een gelijkrichtbrugje, die zet wisselspanning om in gelijkspanning!?
Zo ja, kan ik dan ook voor verlichting met leds een gelijkstroomtrafo gebruiken?
Of maak ik een denkfout!

Nee hoor Roel je maakt geen denkfout. Als je een "gelijkstroom" trafo gebruikt is de flikkering over. Maar wat Anne zegt klopt ook. Alle trafo's zijn wisselstroom en daar moet je een gelijkrichter of diode brugje achter zetten. Bij een wat jij een "gelijkstroom" trafo noemt zit dit al ingebouwd. B.v een rijtrafo voor gelijkstroom locjes.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #226 Gepost op: 8 mei 2014, 16:49:59 »
Beste Roel,

Als je een gelijkstroomtrafo hebt dan kan dat ook, mochten ze het niet doen dan de aansluitingen ompolen, leds laten de stroom maar in één richting door.

Die losse gelijkrichtbrugjes zijn heel klein, zitten b.v. ook op de kant en klare verlichtingsstrips voor in wagons.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #227 Gepost op: 8 mei 2014, 16:58:31 »
Nee hoor Roel je maakt geen denkfout. Als je een "gelijkstroom" trafo gebruikt is de flikkering over. Maar wat Anne zegt klopt ook. Alle trafo's zijn wisselstroom en daar moet je een gelijkrichter of diode brugje achter zetten. Bij een wat jij een "gelijkstroom" trafo noemt zit dit al ingebouwd. B.v een rijtrafo voor gelijkstroom locjes.
Kijk Pierre, dat wilde ik precies weten. Als ik nu voor het gehele station, dus stationsgebouw, perrons en perronbrug ledstrips gebruik én een "gelijkstroom" rijtrafo , ben ik de flikkering kwijt én ik kan de regelknop voor de stroomvoeding als dimmer gebruiken.
Uiteraard is de oplossing van Anne stukken professioneler, maar ik ben zelf niet zo goed thuis in elektronica,  daarom zoek ik altijd naar wat eenvoudiger oplossingen.

Als je een gelijkstroomtrafo hebt dan kan dat ook, mochten ze het niet doen dan de aansluitingen ompolen, leds laten de stroom maar in één richting door. Die losse gelijkrichtbrugjes zijn heel klein, zitten b.v. ook op de kant en klare verlichtingsstrips voor in wagons.
Dank je Anne voor de aanvulling die net binnenkwam  ;).
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #228 Gepost op: 8 mei 2014, 21:10:57 »
Nee hoor Roel je maakt geen denkfout. Als je een "gelijkstroom" trafo gebruikt is de flikkering over. Maar wat Anne zegt klopt ook. Alle trafo's zijn wisselstroom en daar moet je een gelijkrichter of diode brugje achter zetten. Bij een wat jij een "gelijkstroom" trafo noemt zit dit al ingebouwd. B.v een rijtrafo voor gelijkstroom locjes.
Kijk Pierre, dat wilde ik precies weten. Als ik nu voor het gehele station, dus stationsgebouw, perrons en perronbrug ledstrips gebruik én een "gelijkstroom" rijtrafo , ben ik de flikkering kwijt én ik kan de regelknop voor de stroomvoeding als dimmer gebruiken.
Uiteraard is de oplossing van Anne stukken professioneler, maar ik ben zelf niet zo goed thuis in elektronica,  daarom zoek ik altijd naar wat eenvoudiger oplossingen.
voor de aanvulling die net binnenkwam  ;).

Dat kan prima Roel ... twee vliegen in één klap ... maar vergeet niet toch een weerstand voor de leds te zetten. Doe je dit niet en je draait je per ongeluk de trafo "vol open" dan branden je leds alsnog door.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #229 Gepost op: 8 mei 2014, 21:23:05 »
Oké Pierre, maar hoe groot moet dan die weerstand (ongeveer) zijn?
Het betreft 39 leds (een stuk met 21 leds en 3 stukjes met 6 leds). Ik heb al wat gegrasduind op internet, maar ben er niet wijzer op geworden.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #230 Gepost op: 8 mei 2014, 22:07:15 »
Beste Roel,

De eerste vraag luidt dan: hoeveel stroom mag er maximaal per led lopen, de tweede vraag luidt dan: hoe schakel je ze in serie/parallel, in serie of parallel.

Serie betekent achter elkaar, onderling doorverbonden als in de kerstboom: één lampje los en alle lampjes zijn uit

Parallel betekent naast elkaar, elke led is dan rechtstreeks verbonden met de klemmen van de trafo

Serie/parallel betekent een mengvorm van beiden.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #231 Gepost op: 8 mei 2014, 22:41:37 »
Hoi Anne, op derde foto van #220 zie je dat ik alle vier de stukken  ledstrippen gesoldeerd heb aan twee stukjes koperdraad (massa en stroom) en van daaruit twee draden naar de trafo. Dus waarschijnlijk een mengvorm serie/parallel.
Hoeveel stroom er door de led mag weet ik niet. Het is een rol ledlampjes waar verder niets op staat.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #232 Gepost op: 9 mei 2014, 01:05:47 »
Oké Pierre, maar hoe groot moet dan die weerstand (ongeveer) zijn?
Het betreft 39 leds (een stuk met 21 leds en 3 stukjes met 6 leds). Ik heb al wat gegrasduind op internet, maar ben er niet wijzer op geworden.

Hoe groot de weerstand moet zijn weet ik ook niet precies Roel. Ik probeer vaak maar wat en dan kijk ik of het goed gaat. Ik weet wel dat je niet al die led's op één weerstand kan zetten. Je weerstand wordt dan veel te warm. Ik doe meestal een stuk of 4 tot 6 ledjes op een weerstand en dat gaat goed. 4 ledjes parallel en dan gebruik ik daarvoor een weerstand van 1000 ohm.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #233 Gepost op: 9 mei 2014, 10:27:47 »
Beste Roel,

De vuistregel voor de maximale stroom door een led is 20 mA (0,02 A), de benodigde weerstand kun je uitrekenen met de wet van (meneer) Ohm, Weerstand (R) = Spanning (U) gedeeld door Stroom (I).

Bijvoorbeeld de strip van 11 volt, je trafo is 16 volt, dus 5 volt te veel die vernietigd moet worden, lees omgezet in warmte, dat doe je met een weerstand.

Die weerstand moet dan zijn 5 gedeeld door 0,02 is 250 Ohm, maar dan ben je er nog niet helemaal, de ontwikkelde warmte moet niet te veel zijn voor de weerstand, daarvoor geldt Vermogen (P) is de Stroom (I) in het kwadraat maal de Weerstand (R), dus 0.02 maal 0.02 maal 250 is 0,1 Watt.

Standaard weerstanden kunnen 0,25 Watt hebben, dus geen probleem.

Maar alles staat of valt met de stroom die de ledstrips mogen hebben, je kunt het eens proberen met een weerstand van 250 Ohm/0,25 Watt en dan kijken naar de lichtopbrengst en de stroom meten met een multimeter.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #234 Gepost op: 9 mei 2014, 10:48:49 »
Hoi Pierre en Anne, ik ga er mee  aan de slag.
Dat was even een college elektronica, Anne. Het zijn wel de bekende op school geleerde formules uit de natuurkunde, maar eigenlijk nooit echt nodig gehad. Hier zie je nu de praktijk van de geleerde theorie (van heeeel vroeger).

Nog even een vraagje: i.v.m. de warmteontwikkeling van een weerstand kun je het beste voor elke ledstrip een weerstand plaatsen? In mijn geval dus vier.

Ps: Het is een 12 volt ledstrip, zie ik.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #235 Gepost op: 9 mei 2014, 16:05:07 »
mooi gemaakt Roel, ik ben nog lang niet zover hier, en van weerstanden heb ik nog helemaal geen kaas gegeten, maar tegen die tijd kom ik ook wel los op het forum :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #236 Gepost op: 9 mei 2014, 18:39:38 »
Wat fijn dat we er ook van zulke techneuten als Anne tussen hebben. Scheelt toch altijd weer een hoop ellende achteraf
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #237 Gepost op: 9 mei 2014, 22:36:03 »
Beste Roel,

Ik weet niet hoe jong je bent, maar ik heb het geleerd tussen 1969 en 1972 op de Scheepswerktuigkundigen school........, maar het hangt allemaal sterk af van je "hersens", tussen 1963 en 1967 heb ik Duits en Frans geleerd en het is toch blijven hangen, gelukkig ben ik geen pure techneut, anders had ik toch ook wat problemen gehad met de "aankleding" van de baan.

Ja, als je één weerstand zet voor 4 parallelle strips dan krijgt die weerstand 4 maal de stroom te verwerken, als de warmteontwikkeling binnen de 0,25 watt blijft dan mag het.

Je weet nu de formules dus rekenen maar.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #238 Gepost op: 11 mei 2014, 21:18:48 »
Ik heb me vandaag af en toe bezig gehouden met de bestrating van de perrons.
Eigenlijk nog niet de goede oplossing gevonden.
Misschien dat de printer behulpzaam kan zijn.
Zou dit iets zijn?

Ik heb dit geprint op normaal printpapier, 80 grams.
De tegels hebben nu de goede (schaal)afmeting.
Als ik dit op zwaar papier ga afdrukken is dit dan goed te lijmen op MDF?
En met welke lijm? Het geprinte is natuurlijk wel een soort inkt die met vocht mogelijk gaat uitlopen!
Ik zal toch eens met witte houtlijm een proefstukje maken. En dan misschien met een spuitbus (haarlak?) de print fixeren!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #239 Gepost op: 11 mei 2014, 22:06:01 »
Even een proefstukje gemaakt.
Afgewerkt met een laagje haarlak, maar .... of dat zin heeft?

We laten het tot morgen liggen en dan zie ik wel verder!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #240 Gepost op: 11 mei 2014, 22:22:33 »
Even een proefstukje gemaakt.
Afgewerkt met een laagje haarlak, maar .... of dat zin heeft?

We laten het tot morgen liggen en dan zie ik wel verder!

Ja hoor Roel ... dit werkt prima. Ik heb zo al mijn straten/stoepen gemaakt. Plakken met houtlijm of met een Pritstift/Action-lijmstift gaat prima. Afwerken met haarlak of fixeer is ook goed. Het maakt de print minder kwetsbaar en kleurvaster.
Ook het houtwerk op het viaduct en de huizen van het straatje op de achtergrond zijn zo gemaakt.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #241 Gepost op: 11 mei 2014, 22:29:42 »
Goh, Pierre, dat ziet er fantastisch  uit. Dat is niet zo te zien. Inderdaad kun je met eenvoudige middelen leuke resultaten behalen.
Weet jij nog op welke website je die bestrating vond? Die van mij kwam ik na moeizaam zoeken ergens op internet tegen.
Je hebt waarschijnlijk gelijk dat fixering wel goed is. Het maakt het geheel minder kwetsbaar.
En dank je voor het zoeken van de foto ;).
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #242 Gepost op: 11 mei 2014, 22:36:09 »
Ik heb de bestrating zelf samengesteld van een proefstraatje van ik denk bij een plantencentrum of zo. Het was een straatje van zo'n 20 tegels met een prijs er bij. Daarna een beetje knippen en plakken tot het een A4tje vol was met stoeptegels. ;D Ik kan wel kijken of ik het nog ergens heb en dan stuur ik het je wel toe.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #243 Gepost op: 11 mei 2014, 22:45:07 »
Nou, dat zou fantastisch zijn, Pierre.
Maar je geeft gelijk een goede hint!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #244 Gepost op: 11 mei 2014, 23:03:51 »
Ik ben zelf niet zo van papier omdat het ik het vervuilen wat lastiger vind, maar bij Pierre pakt het prima uit.
En Roel, als je bij jouw perron had beweerd dat het trottoirtegels van Auhagen zijn, dan had ik dat zo geloofd. Ziet er prima uit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #245 Gepost op: 11 mei 2014, 23:17:46 »
Ook dat moet ik nog gaan ervaren, Ik doe voorlopig de perrons op deze manier. Daar komt wel wat vervuiling bij kijken en "vergroening" , maar dat moet toch wel kunnen lukken.
En Roel, als je bij jouw perron had beweerd dat het trottoirtegels van Auhagen zijn, dan had ik dat zo geloofd. Ziet er prima uit.
Dank je wel voor het compliment. Viel mijzelf ook niet tegen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #246 Gepost op: 11 mei 2014, 23:20:40 »
Ik kan helaas de print die ik gebruikt heb nergens meer vinden Roel. :(  Wel een eerdere getekende versie. Ik zal hem hier in dit draadje neer proberen te zetten zodat een ander er ook misschien wat mee kan. Kijk maar of je er wat aan hebt. Je moet zelf maar even wat proberen met de kleuren en grote van de tegels.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #247 Gepost op: 11 mei 2014, 23:25:52 »
Mooi gedaan, Pierre. Ik ga dit uitproberen. Het resultaat zal je zeker te zien krijgen.
Bedankt :-*.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #248 Gepost op: 12 mei 2014, 08:49:42 »
Roel ... kan je het stukje tegelwerk dat je gebruikt hebt als proefstukje niet wat groter maken? Ik vind de structuur behoorlijk goed en de kleur eigenlijk ook. Met een beetje knippen en plakken moet dat geen enkel probleem zijn. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline hadeha

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 42
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • Amsterdam
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #249 Gepost op: 12 mei 2014, 08:57:58 »
 Roel misschien heb je hier wat aan
http://home.wanadoo.nl/schatborn/
met vriendelijke groeten
hans