Weer even een kleine update. Het zal meer om de foto's gaan dan om mijn verhaal.
Ik ben niet zo'n grote "prater".
Ik wil nu verder gaan met de scenery (en vooral met de geplande berg met wat tunnels rechtsachter), maar eerst wil ik een overzicht krijgen van de beschikbare ruimte. Hiervoor was ik verplicht om een oplossing te bedenken voor het dichtmaken van de ruimte boven de spiraal. Omdat ik ook met het FCS wil werken moet er wel een verbinding zijn tussen het stadje bij het station en het gedeelte boven het spiraal.
Wat op de eerste foto opvalt is het stuk dubbelspoor tussen de twee gedeelten. Dat stuk wil ik in zicht laten. Dat moet ook wel, omdat anders het linker gedeelte flink hoger moet komen om een loc eronder door te kunnen laten rijden. Tevens wil ik achteraan nog een spoorbrug inbouwen.

Dit is het stuk dubbelspoor.

Eerst maar eens een oplossing bedenken voor het laten dragen van de bovenplaat. Ook moet ik mij tevens afvragen of ik nog eens in het spiraal moet zijn voor onderhoud. Een uitneembare plaat zal wel moeilijk worden. Ik kan er aan drie van de vier kanten wel bij. Let wel, ik gebruik louter afvalhout van mijn vorige spoorbaan, dus ik moet het doen met beschikbare lengten.

Omdat de bovenplaat overal goed ondersteund moet zijn, moet ik het draagvlak met losse stukjes hout vergroten. Tevens heb ik achteraan een spoorbrug ingebouwd. Waarom weet ik niet, maar dat komt nog wel.

Het eerste gedeelte van de bovenplaat ligt op zijn plaats. Uiteraard wordt nog niets definitief vastgemaakt.
Duidelijk is te zien dat ik wel een vrije doorgang voor de treinen heb moeten maken. Ik kom daar later nog op terug.

Ook bovenplaat nummer twee ligt voorlopig op zijn plaats. Uiteraard moet daar nog wel het een en ander aan gebeuren.

Ook maar gelijk een portaal voor een viaduct geplaatst, omdat daarachter de berg moet komen.

De laatste foto is een detail van de verhoging om de treinen een vrije doorgang te geven. Maar wat moet ik hiermee gaan doen? Is het misschien beter dat ronde schuine stuk eruit te halen en deze waterpas over de opening te plaatsen? En dan later op die verhoging een muziektent te plaatsen of een markt ervan te maken of een combinatie. Ook kan ik daarop een parkje maken? Hebben jullie hier nog ideeën voor? Ik vind dit wel een probleem.

Ik ben in ieder geval al een stuk opgeschoten en weet straks de beschikbare ruimte voor de scenery. Wat ik met die ruimte ga doen weet ik nog niet. iemand met leuke indeeën mag die ideeën spuien.
Wordt vervolgd.