Auteur Topic: Nieuwe hoekbaan Roel  (gelezen 216918 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #125 Gepost op: 20 januari 2014, 00:00:50 »
Als Roel jarig is komen Pierre en ik gratis ballasten. Hé Pierre?  :)

Ik vind het prima! Maar of Roel daar ook heel erg blij mee is ... tja ... da week nie. ;D Twee van die rare snijbonen die daar een beetje lopen strooien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #126 Gepost op: 20 januari 2014, 00:34:15 »
Ikzelf voel me er wel prettig bij om raar te zijn.
Raar is toch: zeldzaam, kostbaar. rariteit, zeldzaamheid. Enne: Omne rarum est carum ofwel: zeldzame dingen zijn duur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #127 Gepost op: 20 januari 2014, 01:10:40 »
Ik ben in september jarig  :P :P ;D ;D ;D ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #128 Gepost op: 20 januari 2014, 01:56:02 »
Nou en .... heet jij ook Roel dan Hans :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #129 Gepost op: 20 januari 2014, 02:22:08 »
Nee dat niet, maar ik ben zelf ook een rare snijboon dus dacht gezellie balasten met zijn alluh :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #130 Gepost op: 20 januari 2014, 08:42:05 »
Daar zit wat in .. : :-X
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #131 Gepost op: 20 januari 2014, 10:42:50 »
Het is ook wel leuk om al het vervelende werk af te hebben om dan straks alleen maar leuk werk aan je baan te doen. ;)
Al die draden zooi is ontzettend veel werk. Nog meer als rails leggen. Dus begrijpelijk dat je ons geen vorderingen kunt laten zien. Om over veel werk te spreken.
Dit is ook de reden dat ik eerst al die dradenzooi af wil hebben om daarna pas aan de scenery te beginnen. Eerst het vervelendste werk maar doen. De stammetjes kunnen dan lekker, via Koploper, rijden. Bij een rangeerterrein komen natuurlijk ook veel draden aan de pas, maar ik zie dat toch als scenery. Dus van latere zorg. Maar wel alvast wat wissels aanbrengen, want Wim had daar wel een punt.
Maar de 'hoofddradenzooi' nadert nu gelukkig het eindpunt.

Als Roel jarig is komen Pierre en ik gratis ballasten. Hé Pierre?  :)

Ik vind het prima! Maar of Roel daar ook heel erg blij mee is ... tja ... da week nie. ;D Twee van die rare snijbonen die daar een beetje lopen strooien.

Ikzelf voel me er wel prettig bij om raar te zijn.
Raar is toch: zeldzaam, kostbaar. rariteit, zeldzaamheid. Enne: Omne rarum est carum ofwel: zeldzame dingen zijn duur.

Nou, ballasten in de zin van grind tussen de bielzen is niet nodig bij c-rails. Wel naast de rails.
Maar als jullie nu een aanbod deden om mijn rails van roest te voorzien dan wil ik best wel op die dag twee rare snijbonen op mijn zolder hebben. Mijn vrouw zal zeggen dat er dan drie rare snijbonen boven zitten  :D

Ik kom regelmatig in de omgeving van Den Haag. Familie hé in Schiedam, Rotterdam, Den haag en Maassluis. Misschien dat ik dan bij Pierre langs ga om eens te brainstormen over mijn verdere baaninvulling.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #132 Gepost op: 20 januari 2014, 10:49:35 »
Ik kom regelmatig in de omgeving van Den Haag. Familie hé in Schiedam, Rotterdam, Den haag en Maassluis. Misschien dat ik dan bij Pierre langs ga om eens te brainstormen over mijn verdere baaninvulling.
Ik denk dat je bij Pierre meer dan genoeg inspiratie vindt. En een stuk dichterbij dan Klein Wunderland.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #133 Gepost op: 20 januari 2014, 11:12:44 »
Ik denk dat je bij Pierre meer dan genoeg inspiratie vindt. En een stuk dichterbij dan Klein Wunderland.
En goedkoper, want ik denk dat je bij Pierre geen kaartje hoeft te kopen om in zijn treinkamer te komen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

GGoos

  • Gast
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #134 Gepost op: 20 januari 2014, 11:50:19 »
Erg grappig dat we vrijwel dezelfde vorderingen maken. Ik ben met het dradenwerk voor 80% klaar. Ik ga nu beginnen aan de wissels. Daarna ga ik beginnen aan het programmeren van KL. En dan op hoop van zegen dat alles rijdt :D

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #135 Gepost op: 20 januari 2014, 11:54:38 »
Ik ben begonnen met een baanplan en toen die vrij definitief was eigenlijk direct daarna Koploper in de 'grondverf gezet' .
Daarna heb ik twee iets aan Koploper moeten veranderen. Werkte voor mij gemakkelijk. Ook om direct de TMC's te controleren.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #136 Gepost op: 20 januari 2014, 13:05:16 »
Doe wat je niet laten kan Roel. Iedereen is hier altijd van harte welkom. Misschien heb ik zelfs nog wel een bak koffie. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #137 Gepost op: 20 januari 2014, 15:57:22 »
En Pierre vindt koken ook erg leuk.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #138 Gepost op: 20 januari 2014, 16:09:33 »
Boerenkool met worst vind ik wel lekker en als toetje uiteraard Haagse Bluf  :D
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #139 Gepost op: 20 januari 2014, 16:33:22 »
Boerenkool met worst vind ik wel lekker en als toetje uiteraard Haagse Bluf  :D

Haagse bluf heb ik nog nooit gegeten Roel. Ik weet niet eens wat het is. :-[

Maar wat het ook is ik ga het zeker niet maken :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #140 Gepost op: 20 januari 2014, 16:40:58 »
Een Hagenees die niet weet wat bluf is? Zoiets als een Limburger die de vlaai niet kent?  ;D  :P
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #141 Gepost op: 20 januari 2014, 18:25:13 »
Jongens, we zijn hier weer zó off-topic bezig. Volgens mij is dit de Nieuwe hoekbaan van Roel en geen Aller Hande.
Maar nu we toch bezig zijn:
Haagse bluf bestaat uit stijf opgeklopt eiwit met bessensap en veel suiker dat als nagerecht wordt gegeten. De naam verwijst ook naar de bewoners van Den Haag: het lijkt heel wat, maar in feite is het grotendeels lucht. Ik denk niet dat Pierre in dat hokje past
.
Zó, en nu weer back on topic anders haal ik Tante Sem erbij!  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #142 Gepost op: 20 januari 2014, 21:54:23 »
 8) 8)
Fotografen met passie.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #143 Gepost op: 2 februari 2014, 15:11:33 »
Zo, vandaag kan de vlag even uit, want voorlopig stop ik met het elektrisch gedeelte.
Alle blokken (tot nu toe) hebben hun TMC's (soms twee en soms drie per blok) en hebben twee aansluiting op de ringleiding. Ook alle wissels (al of niet aangesloten aan een decoder) hebben een aansluiting op de ringleiding gekregen. Dus voorlopig draad genoeg verwerkt.

Even wat foto's (alhoewel weinig op het oog veranderd, maar de kenner weet beter >:():



Op de volgende foto is de plaats te zien waar het rangeergedeelte gaat komen.
Wim gaf op een geven moment aan dat hij nog geen wissels zag naar dit gedeelte. Vandaar zijn er nu twee aan gebracht.
Voordeel van de zoveelste baan is dat je niet steeds naar de winkel hoeft. Je heb voldoende in voorraad :D:




Uiteraard even onder de tafel gedoken om de spullen voor het rangeergedeelte op te zoeken.
Ik heb twee loodsen, dus ik moet een keuze maken.

Deze

en



......en uiteraard m'n oude draaischijf, maar die is eigenlijk een beetje te groot voor m'n baan.
Diameter 36 cm. Was nog van m'n baan met M-rails. Als die draaide had je oordoppen nodig.
Ik zoek eigenlijk een kleinere versie én digitaal, maar MP e.d. hebben nu niets in de aanbieding.
Dus maar even afwachten. Er is nog geen haast bij.



In ieder geval kan ik nu wat leukere dingen doen, alhoewel ...... er zal altijd nog wel draden te trekken zijn.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #144 Gepost op: 2 februari 2014, 15:41:16 »
Nou Roel, die bakstenen locloods vind ik mooier en die oude draaischijf raak je nog wel kwijt op Marktplaats. Ik ben er inmiddels achter dat de échte Märklín-fanaat gaat voor rails met metalen bedding en draaischijven uit 1952. Dus snel op Marktplaats zetten dat vintage ding.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #145 Gepost op: 2 februari 2014, 17:08:31 »
Je hebt weer werk zat verzet Roel. Ik kan er in komen dat je er je buik van vol hebt voorlopig. Net wat je zegt zal er altijd draad getrokken moeten worden maar als je dat per project doet val het best mee. Goed gewerkt man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #146 Gepost op: 2 februari 2014, 18:33:02 »
er blijft altijd nog wel een draadje te trekken.
maar je kan nu eindelijk met het echte werk beginnen. Nu wordt het weer echt leuk.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

GGoos

  • Gast
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #147 Gepost op: 4 februari 2014, 17:55:41 »
Alle blokken (tot nu toe) hebben hun TMC's (soms twee en soms drie per blok) en hebben twee aansluiting op de ringleiding.

Kan je dit nader toelichten? Ik vermoed dat je iets anders bedoeld dan ik lees  ;D Ik lees het alsof de blokken op een ringleiding zijn aangesloten.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #148 Gepost op: 4 februari 2014, 21:04:38 »
Wat ik bedoel te zeggen is dat elk blok twee aansluitingen heeft op de ringleiding voor de stroomvoorziening, gewoon dus de voeding. Waar een loc ook rijdt, altijd heeft die voldoende spanning.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #149 Gepost op: 4 februari 2014, 21:26:53 »
Wat versta je onder een blok, normaal word een blok van spanning voorzien door een decoder tenminste bij digitaal rijden.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.