Vandaag een reparatieklusje, nou ja, klusje, zeg maar klus.
Wissel in een tunnel (die horen daar ook eigenlijk niet in te liggen) wilde niet meer om.
Harde test gedaan door direct aan de 18 volt te hangen maar geen beweging in te krijgen.
Die moet er dus uit.

De enige manier om deze er uit te krijgen is de boel van boven af te slopen want van onder af kan ik er niet meer bij, ook al hed ik een opening gehouden om de magneetaandrijving te kunnen verwisselen.
Met gemengde gevoelens de zaag er in en zaag.

Dan wat breekwerk.

en daar ligt dan de boosdoener.

Na het verwijderen van het tunnelportaal was er al wat meer ruimte om bij het wissel te komen.

Het viel ook niet mee om er makkelijk bij te komen om te kunenn zagen maar met wat moed belijd en trouw is het dan toch gelukt.

We got him

En jawel hoor, deze was nog voorzien van de endschakelaar, die gelijk er maar uitgehaald en een verbinding gemaakt met de soldeergaatjes.

Wissel getest en weer terug op zijn plaats gelegd.

Alles wat niet meer te gebruiken is wordt afgevoerd.

En wat nog wel bruikbaar is wordt terug geplaatst.

De treinen kunnen weer rijden.

Tunnel ingang staat ook alweer op zijn plek, de lijm moet nu uitharden.
Het is toch onbegrijpelijk waarom Märklin nog steeds van die waardeloze magneet aandrijvingen maakt.
