Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720099 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:St. Barbara
« Reactie #1000 Gepost op: 14 mei 2013, 20:04:40 »
Lopen er in St. Barbera een stel vandalen rond? Ik heb op je baan al meerdere gebouwen gezien waarvan de ramen ingegooid zijn.
Ik denk dat de Buntglas-K?nstler met pensioen is. Maar het heeft wel wat... dat verweerde.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #1001 Gepost op: 18 mei 2013, 07:02:49 »
Trouwerij in Wesselstein.
Ik ben stiekem achter de bosjes gaan zitten om de fotofraaf te filmen.
De flitser wordt aangestuurd d.m.v. iTrain, een seindecoder en relais.
Het rechter relais (foto in video) is voor de flitser.
Opmerking van mijn ega wil ik zeker er bij vermelden,
de fotograaf moet je af en toe verplaatsen anders krijg je steeds dezelfde foto's.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">KLIK</a>
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #1002 Gepost op: 18 mei 2013, 16:11:20 »
ik zou het bruidspaar ook nog verschillende poses laten aannemen. ;D
Zonder dollen, slim gedaan om de flitser aan te laten sturen. Nu krijg je af en toe een flits. Is het een mooie blikvanger, maar krijgt niet de continue aandacht
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #1003 Gepost op: 19 mei 2013, 11:58:47 »
Leuk idee, Tom, van die flitsende fotograaf.
Ook een sfeerrijk filmpje heb je gemaakt van het bruidspaar.
Je brengt steeds weer wat unieks.

Roel
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1004 Gepost op: 20 mei 2013, 15:13:58 »
Alarmlicht geplaatst boven de garagedeuren van de brandweerkazerne.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1005 Gepost op: 20 mei 2013, 18:31:18 »
Weer een puik stukje werk Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1006 Gepost op: 20 mei 2013, 18:46:55 »
En als ik dat filmpje bekijk, snap ik ook waarom het alarmlicht op dit moment af gaat. Volgens mij is er een aardbeving in St. Barbera!

Ziet er goed uit Tom!

Groeten, G?J

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1007 Gepost op: 20 mei 2013, 18:59:25 »
Het is dit keer geen filmpje maar een gif bestandje.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1008 Gepost op: 20 mei 2013, 19:15:06 »
Gaan als de brandweer, maar ja dan moeten er ook wel kleedruimtes en dergelijke zijn voor de brandweerlieden.
Daarom maar weer eens aan een soort van kerstkaartenplakkerij begonnen, daar is het nu toch prima weer voor en een interieurtje gemaakt met lockers voor de kleedruimte.
Er komen natuurlijk ook nog de preisertjes bij, zaterdag hoop ik in Zutphen wat te kunnen scoren als ik even weg mag van mijn H.I.P. collega's.

Zo ziet het er nu aan de ene kant uit, de andere kant krijgt ook nog een interieur maar dat zal meer een soort van kantoor worden met meldkamer.

en van bovenaf

Nu eerst even helpen met de afwas (nee niet in de brandweerkazerne) en dan weer verder met het kantoortje.
Alleen is de kleurencardridge bijna leeg van de printer.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1009 Gepost op: 20 mei 2013, 19:38:24 »
Het is dit keer geen filmpje maar een gif bestandje.

Wat is een gif bestand?  ???

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1010 Gepost op: 20 mei 2013, 20:12:42 »
Een gif bestand zijn 2 of meer foto's die in elkaar worden verweven en zo een soort van beweging tonen.
Soort van animatie dus.
De meeste foto's worden in jpg bestand geplaatst.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1011 Gepost op: 20 mei 2013, 20:34:26 »
Het is de afkorting van Graphics Interchange Format
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1012 Gepost op: 20 mei 2013, 22:31:17 »

Een gif bestand zijn 2 of meer foto's die in elkaar worden verweven en zo een soort van beweging tonen.
Soort van animatie dus.

Dan moet je mij eens uitleggen hoe je dat doet.

Groeten, G?J

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1013 Gepost op: 20 mei 2013, 23:01:23 »
Hier vind je allemaal programmaatjes gratis en voor niks
KLIKKIE DOEN

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1014 Gepost op: 23 mei 2013, 22:58:52 »
Zo, vandaag maar weer eens even de overall aangetrokken en met de baan aan de slag gegaan.
Was al steeds van plan maar dan was er dit en dan was er dat.
Allemaal leuke dingen hoor daar niet van maar ja je eigen werk blijft dan weer liggen.

Zo was de bodemgesteldheid van het BW een droeve toestand, gaten hier, beschadigingen daar.
Vandaag met superfijngemalen krantenpapier de boel eens lekker aangesmeerd.

Ga nog eens er over piekeren om hier en daar de rail tussenruimte ook dicht te maken want nu moeten de Preiserwerklieden wel erg oppassen dat ze niet struikelen en ze dan hun plastiek beentjes kunnen breken, of nek.

Ook werd het eens tijd om wat aan de lange achterwand te gaan doen.
De kwasten en penselen gepakt, de verfdoos er bij en de eerste probeersels van Panorama Wesselstein staan er op.
Er moeten nog bomen op geschilderd worden, rotsblokken en hier en daar proberen om de glooi?ngen te verbeteren, al zou ik zo 1 2 3 niet weten hoe.

Maar ik ben over het begin niet helemaal ontevreden al zeg ik het zelf maar ik moet wel realist blijven, het kan altijd beter.

Eerlijk gezegd ziet het er op de foto's wel stukken beter uit, dan kunnen we later altijd nog zeggen, gelukkig hebben we de foto's nog. :)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1015 Gepost op: 23 mei 2013, 23:07:15 »
Op de foto's ziet het er perfect uit! Niets meer aan veranderen zeg ik.

Groeten, G?J

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1016 Gepost op: 23 mei 2013, 23:45:00 »
Ik vind je achtergrondschildering goed geslaagd. Vaak zie je werk van mensen die ineens denken dat ze ook kunnen schilderen, maar dat gaat jou goed af. Ik weet niet of dat kan, maar ik zou aan de onderzijde -waar de baan zo?n beetje de wandschildering raakt- overwegen of je daar tegen de muur, wat van je meesterlijke begroeiing zou kunnen plakken. Ik denk dat de overgang van je baan naar de achtergrond n?g vloeiender zou verlopen.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1017 Gepost op: 24 mei 2013, 00:03:59 »
Heb ik ook al aan zitten denken Wim, om straks wat op de achterwand zelf te plakken, het is alleen verdomde lastig om het dan op de juiste plek aan te brengen want de baan wordt dan van de muur af weg gereden en heb ik geen goed ori?ntatiepunt.
Het moet ook niet al te ver uitsteken want anders loop ik het er af als ik aan de achterkant bezig ben en dat gaat voorlopig nog wel een flik aantal keren gebeuren.

Ik heb al gedacht om wat plukken schuim eerst met een draadje op te hangen en dan als de baan op zijn plaats staat de boel zo verschuiven dat het goed aansluit en dan vast lijmen.
Ik heb al gedacht is iets wat nu net in me opkomt.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1018 Gepost op: 24 mei 2013, 10:35:09 »
Ik begrijp het. En je kunt niet als je baan tegen de muur hangt, vanuit de andere kant aangeven waar je begroeiing moet komen. Overigens is het niet een echt probleem hoor. Ik vind het er fraai genoeg uitzien... alleen jou inmiddels een beetje kennende is perfectie voor jou wel een beetje een ding.  :)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1019 Gepost op: 24 mei 2013, 11:11:04 »
Ja, de baan tegen de muur plaatsen en dan vanaf de andere kant (zijtuin met parkeerplaats) aangeven zou kunnen.
Gewoon ff een laser er op zetten, die zal toch wel door een dubbelsteens muurtje gaan  :D

Voorlopig maar eens aankijken, kan altijd nog.

BTW, begroening aanbrengen met voorstrijk gaat goed hoor, na een paar dagen drogen zit het goed vast.
Morgen kijken in Zutphen of ze van Woodland aanwezig zijn, wil ook de Woodland Cement eens gaan proberen met een sprayflesje.
Tevens bij Jaap Vriend boodschappen doen in verschillende kleuren en lengtes vezels en misschien een mooi boompje scoren.

Moet wel om 5:45 uur op, we vertrekken om 07:00 uur vanuit Werkendam.
Eerst nog even alles inladen, demo- en testbaan met bijbehorende digitale eenheden.
Er zullen ook wel wat uitverkoop artikelen mee gaan, stoomachientjes, vliegtuigen, auto's, schepen.
 Allemaal voor leuke prijzen dus neem je zakgeld maar voor het komende half jaar mee. ;)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1020 Gepost op: 24 mei 2013, 11:52:45 »
Qua laser op de muur: je kunt ook je baan een tikkie van de muur zetten, aan de andere kant van je baan, op maaihoogte een halogeenlamp neerzetten en die op je geschilderde achtergrond richten. De schaduw, veroorzaakt door de contouren van je baan, kun je nu op je muur aftekenen. Nu weten jullie ook meteen waarom ik een gloeilamp als avatar heb: mijn heldere momenten.  8)
Ik zal morgen naar Zutphen wel wat zakgeld meenemen, want je zal er wel niet kunnen pinnen.
Ben nog op zoek naar iets dat op een brug lijkt en ontzettend veel spul dat ik niet ?cht nodig heb.  :D

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #1021 Gepost op: 24 mei 2013, 15:57:41 »
Word een vroegertje voor je Tom, maar vast wel een hele leuke dag.
Ik vind je baan er schitterend uitzien, je achtergrond is zo gaaf...
Fotografen met passie.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1022 Gepost op: 24 mei 2013, 19:58:22 »
Neem me niet kwalijk als ik misschien een beetje simpel denk maar .... als je baan tegen de muur staat en plakt een simpel potloodje aan een stok met een stukje tape dan kan je toch wel de contouren van je baan aftekenen op de muur Tom. Je trekt je baan weg en weet precies waar je wezen moet met plakken van je groenvoer. ;)

Overigens is je schilderwerk prima geslaagd hoor..... petje af :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1023 Gepost op: 24 mei 2013, 20:31:05 »
Neem me niet kwalijk als ik misschien een beetje simpel denk maar...
Inderdaad Pierre, dit is wel ?rg simpel. Zijn we hier met allerlei high tech technieken aan het uitvogelen met laserstralen, halogeenlampen, schaduwwerking, infraroodcamera?s en wiskundige berekeningen aan het ontdekken hoe of het moeilijk kan... en dan komt Ikea-Pierre vanaf een Zweedse schapenkaascamping de boel weer even lekker versimpelen.
Inmiddels zou je toch moeten weten dat als jij er eventjes niet bent, we altijd een partijtje moeilijk lopen te doen?

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1024 Gepost op: 24 mei 2013, 20:47:00 »
Eerlijk gezegd was ik dat ook wel van plan met dat potloodje want zo heb ik ook voor het schilderen de berg afgetekend zodat het een beetje aan kon sluiten.
Maar ja, nu komt de waarheid wel weer boven water.

Over water gesproken, denk dat ik ook nog ga proberen om in de verte een stukje meer te schilderen, dan hoef ik toch geen echt water tegen de achterwand te plakken want dat niet lukken met plak.