Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720268 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:St. Barbara
« Reactie #975 Gepost op: 23 april 2013, 17:29:16 »
Toevallig heb ik gisteren ook (echte) zonnebloemen gezaaid. Het is wel een gepiel, maar het sorteert wel gelijk resultaat... Bij mij gaat het nog even duren voordat het spul uitkomt.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #976 Gepost op: 23 april 2013, 22:48:37 »
Ik vind het tuinspul wel erg plastiek achtig overkomen, moet nog eens nadenken of ik ze wel ga gebruiken.

Ben een nieuwe lastrafo aan het maken, komt nog wel iets op het frontje en een beugel er omheen.
Ook natuurlijk de kabel naar de toorts mag dan niet ontbreken en naar het stopkontakt.
Die zit dan weer binnen in het compressorhuis.

Trafo buiten bedrijf

Trafo in bedrijf

Moet nog wel een paar keer een verflaagje overheen want de led schijnt door het rood geverfde styreen heen.
Denk dat ik er eerst nog een laagje zwart opzet en dan weer rood.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #977 Gepost op: 24 april 2013, 13:38:54 »
Ik vind het tuinspul wel erg plastiek achtig overkomen...
Op de foto valt het reuze mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #978 Gepost op: 2 mei 2013, 10:25:13 »
Vanmorgen rond 9:00 uur stond de vertegenwoordiger van Hobby-Time voor de deur met mijn IB-Basic.
Inmiddels is de boel weer aangesloten en werkt het weer naar behoren.
Nu hoop ik dat dit wel zo zal blijven.
De service van de importeur Hobby-Time is echt geweldig geweest, geeft mij weer het volledige vertrouwen in het product.
Uhlenbrork heeft inmiddels ook contact gehad met Xander van iTrain en zij vinden dat iTrain momenteel het beste programma is voor o.a. de Intelliboxen van Uhlenbrock. Momenteel is Uhlenbrock ook de bezetmelders van Rosoft aan het bekijken om er zeker van te zijn dat deze ook goed zijn te gebruiken met de IB. :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #979 Gepost op: 2 mei 2013, 18:07:33 »
Volgens mij zijn ervaringsdeskundigen (zoals jij) erg waardevol voor de verdere ontwikkeling van producten zoals de IB en iTrain.  :)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #980 Gepost op: 3 mei 2013, 09:32:39 »
Inmiddels gestart met de bouw van het brandweer slangenhuis.
Natuurlijk moet het een plaats vinden in het dorp, de huizen komen erg dicht op elkaar te staan wat naar mijn idee een leuk sfeertje met zich mee zal brengen.

Verder komen er nog 2 huizen bij, dat wordt proppen maar ik denk wel dat het gaat lukken.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #981 Gepost op: 3 mei 2013, 09:38:08 »
Ik denk steeds dat jouw baan al knettervol zit gebouwd, maar je vindt elke keer wel weer plek om een nieuw bouwwerk neer te zetten.  :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #982 Gepost op: 3 mei 2013, 10:58:15 »
Ik denk steeds dat jouw baan al knettervol zit gebouwd, maar je vindt elke keer wel weer plek om een nieuw bouwwerk neer te zetten.  :)

Dat idee had ik nou ook Wim. Maar Tom weet altijd weer een plekje te vinden. ;)

Mooi werk Tom ..... gaat helemaal goedkomen met de slangentoren. Net wat je zegt .. dat volle geeft best een dorps sfeertje en dat is juist leuk.  Maar je hebt volgens mij nog niet al je bouwdozen gemaakt toch?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #983 Gepost op: 3 mei 2013, 12:22:49 »
Mooi werk Tom ..... gaat helemaal goedkomen met de slangentoren. Net wat je zegt .. dat volle geeft best een dorps sfeertje en dat is juist leuk.  Maar je hebt volgens mij nog niet al je bouwdozen gemaakt toch?
Volgens mij heeft-ie nog een heel voorraadje staan.
Beste Tom, stel dat je nou op een zonnige dag niets anders te doen hebt, is het misschien een idee om een vogelvluchtfoto te maken van je modelbaan. Dan kunnen wij ongeveer wel inschatten waar nog plek is voor welk bouwwerk. Je zou de vrije kavels zelfs kunnen nummeren.  :D
Misschien vinden wij dan nog zelfs wel plek voor een tof smalspoorbaantje of eel leuke Faller Car System pendelbaan.  ;D

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #984 Gepost op: 3 mei 2013, 13:40:37 »
het is wat de heren voor mij ook al zeggen. Steeds denk ik dat Tom zijn baan wel eens vol zou zijn, maar opnieuw vind hij een plekje voor een gebouw, zonder dat het daar dan weer te druk wordt.
Ziet er weer veel belovend uit.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #985 Gepost op: 3 mei 2013, 22:12:49 »
Om een indruk van de nog beschikbare ruimte te geven ben ik speciaaal voor jullie even aan het plafond gaan hangen.
Nu is te zien dat er nog voldoende ruimte is voor minimaal 2 huizen waarvoor ik dan ook nog 2 bouwdoosjes heb staan.
Natuurlijk zal er nog wel wat geschoven moeten worden, soort van balletje balletje en dan denk ik ook nog dat er wel wat ruimte is voor wat bomen, lantaarns en andere snuisterijtes die een dorp wat levendig maken.

Natuurlijk heeft het wel wat consequentie's op het zicht van andere gedeeltes.
Zo zal het compressorhuis met lassers minder in het zicht vallen maar dat is ook juist mijn bedoeling.
Mensen die komen kijken moeten een beetje een ontdekkingsreisje maken, dat is juist zo leuk aan een kleine baan en zo wordt een kleine baan eigenlijk vele malen groter.
Ook het zicht op het locdepootje zal deels ontnomen worden door de huizen.
Ik heb het pas naar mijn zin als bezoekers ineens iets ontdekken en dat ik dan hoor "h? kijk daar eens, dat had ik nog niet gezien" dan is het idee geslaagd.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #986 Gepost op: 3 mei 2013, 22:27:59 »
Nou Tom, ik zie, ik zie wat jij niet ziet... ik zie bij nadere bestudering van je fantastische baan, dat je aardig wat kronkelweggetjes hebt waar volgens mij best wel een pendelbusje kan rijden.  :)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #987 Gepost op: 3 mei 2013, 22:43:24 »
Dat zou zo maar kunnen Wim, alleen denk ik dat het niet zal gebeuren, helaas.
Als ik opnieuw zou beginnen dan zal dat zeker een onderdeel zijn wat op de baan komt, nu kan ik helaas nergens meer keren en om nu een pendelbusje achteruit te laten rijden ..... nee dat doen we niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #988 Gepost op: 3 mei 2013, 23:23:01 »
Ik zag het al... links op je baan loopt allemaal vee op de weg. Gaat inderdaad niet werken zo?n veel te snel rijdende bus. Voorlopig heb je nog genoeg werk liggen op je huidige baan, dus aan opnieuw beginnen hoef je nog niet te denken.
Wat ik mooi aan jouw totaalplaatje vindt, is dat niet precies te volgen is hoe je spoorbaan loopt. Ik vind het een mooi baanplan.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #989 Gepost op: 8 mei 2013, 09:01:40 »
Het belooft vandaag een schitterende dag te worden in Wesselstein.
Het zonnetje staat al lekker hoog aan de strak blauwe lucht en inmiddels zijn Kurt en Renate getrouwd.
Opa Fritz zit het op zijn gemak allemaal gade te slaan.
De pastoor wuift het pas getrouwde stel nog even uit en de getuigen staan al te wachten op het aansnijden van de bruidstaart.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #990 Gepost op: 8 mei 2013, 09:14:29 »
Hieperdepiep!! :D  Leuk Tom. Had je moeten bewaren voor de fotowedstrijd. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #991 Gepost op: 8 mei 2013, 11:54:37 »
Pierrre heeft gelijk, is een hele mooie foto voor de wedstrijd. Zelfs de schaduwen doen vermoeden dat het hoog zomer en een hele zonnige dag is.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #992 Gepost op: 13 mei 2013, 17:29:14 »
Vandaag maar weer eens mijn kleine BW aangepakt.
Ik was nog steeds niet tevreden over de opstelling, de zandtoren stond ook nog verkeerd dus de boel een beetje gereorganiseerd.
De zandsilo kon nu wat dichter bij de zandtoren komen alleen moest er wel ff een stukkie af.
Dus zaag, zaag, zaag, plakkerdeplak en voila, de ingekorte silo past nu beter.
Nog wel even de plaknaad netjes wegwerken en dan kan er ook nog een lampje in.

Voor het zaagwerk.

en na het zaagwerk

De schade valt wel mee, beetje het verfwerk bijwerken en misschien dat er nog een klein beetje groen tegenaan kan om de naad te camoufleren.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #993 Gepost op: 13 mei 2013, 17:40:09 »
Hoi Tom,

Moet ik nog steeds gaan leren: namelijk gewoon doen.
Als jij zegt: Effe de zandsilo een stukje korter maken, dan is het al bijna gedaan  ;).
Gelijk doen betekent wel: gewoon doen, maar ook durven doen.
Maar je hebt het stukje er keurig tussenuit gezaagd en die naad weet je ook wel weer weg te werken.
Ik vond wel dat het deksel een beetje open, ook wel wat had.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #994 Gepost op: 13 mei 2013, 18:12:23 »
De schade valt wel mee, beetje het verfwerk bijwerken en misschien dat er nog een klein beetje groen tegenaan kan om de naad te camoufleren.
De schade valt wel mee? Dan zou ik nog even de glaszetter bellen  :P
Ziet er weer fraai uit Tom. Ik val in herhaling, maar je hebt een lekker handje van weatheren.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #995 Gepost op: 13 mei 2013, 19:22:59 »
Eureka, schuifdak gevonden.
Lag op een plek waar je altijd denkt dat je iets weer snel terug zal vinden, niet dus.

Maar goed, het dak kan nu open en men kan gelukkig weer zand storten.
Het schoonmetselwerk loopt wel niet geheel door maar ik denk dat we daar later niet veel van zullen zien.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #996 Gepost op: 13 mei 2013, 21:29:29 »
Zo goed als onzichtbaar.
De meester laat weer zien hoe het hoort. Keurig.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #997 Gepost op: 13 mei 2013, 23:31:16 »
Dat ziet er goed uit Tom.
De naad is niet storend maar als je hem beter weg wil werken kan je er altijd een beetje groen over heen laten groeien. Klimop vind ik zelf altijd een prima camouflage voor dat soort naden.

Lopen er in St. Barbera een stel vandalen rond? Ik heb op je baan al meerdere gebouwen gezien waarvan de ramen ingegooid zijn.

Groeten, G?J? 

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #998 Gepost op: 13 mei 2013, 23:49:28 »
G?J?, ja ik weet ook niet wat dat is, maar het is al een oud dorp dus de tand des tijds zal wel een oorzaak zijn denk ik. :)

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #999 Gepost op: 14 mei 2013, 00:37:12 »
Dat ziet er nu goed uit, Tom. proficiat!

Inderdaad zie je hier weer de hand van de meester.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.