Soms zijn er momenten dat je denkt, doe ik het nu wel goed.
Ik heb nog eens gekeken naar het aansturen van de overwegknipperlichten en kwam tot de conclussie dat ik het een beetje te moeilijk heb gemaakt voor mijzelf.
Het kon veel simpeler, geen 2 aan schakelaars en 2 uit schakelaars maar gewoon 1 die aan gaat door de eerst komende melder en weer uitgaat door de vrijgeef melder.
Scheelt dus 2 handelingen en het maakt de zaak gewoon eenvoudiger uit te voeren.
Ik heb er even wat voorbeelden van gemaakt, zodat het wat duidelijker is.
Deel van het schakelpaneel.

Hier zie je de bezetmelders 11 en 12.
Ik ga echter deze niet toepassen maar ga de (niet zichtbare) melders 10 en 15 gebruiken.
Toevallig zijn nu ook blok 10 en 15 te zien maar die doen hier niet aan mee.
De activeermelder wordt dan 10 en de vrijgeef wordt dan 15.
Passeerd de trein melder 10 dan zal via de decoder het relais worden aangestuurd en bij 15 wordt het weer vrijgegegeven.

En het relais wat wordt aangestuurd.

Zie dit als een tip & trick in iTrain.
Tevens vandaag eindelijk de kaarsen bij de heilige madonna aangestoken en na wat licht-modules te hebben getest de las-effecten gefilmd.