Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720244 keer)

Offline Kees

• Stationchef
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:St. Barbara
« Reactie #875 Gepost op: 4 maart 2013, 18:42:09 »
Tom,

Ik vind de loks erg leuk geworden zo, zeker met de opm. van Wim in het achterhoofd kan het alleen maar mooier worden.
Wel frustrerend om te zien dat weatheren van je loks. staat ook nog op minj lijstje van to do, maar zal wel toedeloe worden t zijn er nl 65
en dan nog plm 250 wagons/rijtuigen.

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #876 Gepost op: 4 maart 2013, 18:49:55 »
Wel frustrerend om te zien dat weatheren van je loks. staat ook nog op minj lijstje van to do, maar zal wel toedeloe worden t zijn er nl 65
en dan nog plm 250 wagons/rijtuigen.
Ach Kees, begin gewoon met je duurste loc  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #877 Gepost op: 4 maart 2013, 19:00:17 »
Bedankt voor de tip Wim.  :P

Ik zal aan Pierre vragen (die knutselt graag) of hij (van ouwe meuk, daar heeft ie nogal wat van) kans ziet een wasstraat te maken maar dan iplv. waterstraaltjes 1/87
spuitmondjes met verf, diverse kleuren uiteraard. Dan schiet het een beetje op, hoef ik ze er alleen maar doorheen te rijden.

Dan wil ik voor jullie op zaterdag tussen 11.00 en 15.00 wel open gaan om jullie treintjes te weatheren(koffie van het huis tijdens het wachten).
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #878 Gepost op: 4 maart 2013, 21:09:24 »
Bedankt voor de tip Wim.  :P
Ik zal aan Pierre vragen (die knutselt graag) of hij (van ouwe meuk, daar heeft ie nogal wat van) kans ziet een wasstraat te maken maar dan iplv. waterstraaltjes 1/87
spuitmondjes met verf, diverse kleuren uiteraard. Dan schiet het een beetje op, hoef ik ze er alleen maar doorheen te rijden.
Ik maak wel wat met twee verfrollers en een verfdoos. Is het niets dan hou je hem onder de kraan en kan je een ander kleurtje proberen. :P

Maar ff zonder grappen .... locs zien er lekker uit Tom.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #879 Gepost op: 4 maart 2013, 21:46:19 »
ff een dagje niet op het forum en ik heb een boel bij te lezen.Ik zal weer ff on topic komen.

De locs zijn weer bijzonder mooi geweaterd. Zeker een aanwinst voor je baan. Die Br81 doet mij denken aan mijn allereerste lokje wat ik ooit had. Die wil ik ook zeker nog wel terug op mijn baan.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #880 Gepost op: 5 maart 2013, 00:44:46 »
Verlichting in de slagerij afgewerkt en het dak kon er op.
De gewone binnenverlichting wordt weerkaatst door het aluminiumfolie, ook het dak wordt aan de binnenkant met aluminiumfolie beplakt zodat er een beter verspreiding is van het licht.

Lichtbak voor de slagerij

Licht dicht gemaakt

Binnenverlichting, led helder warm licht

Het dak is geplaatst, alleen de dakkapellen nog niet

Na het plaatsen van de dakkapellen eens kijken of er geen lichtlekken zijn.

Ik zie nog wel wat randjes licht door de bovenkant van de raamsponning hier en daar, dat wordt dus met een klein kwastje de boel aantippen.

Gelijk maar even de aanbieding van de week op de etalageramen geplakt.

En zo groeit het dorp Wesselstein.

Morgen de laatste onderdelen van de slagerij bevestigen en dan is die ook weer klaar.

Nog 3 huizen te gaan.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #881 Gepost op: 5 maart 2013, 08:55:56 »
Wauww ...... netjes gedaan man.  Vooral de verlichting ziet er goed uit met de verschillende kleuren leds. Ben zeer benieuwd naar de volgende pakketjes die je in elkaar gaat zetten. Top. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #882 Gepost op: 5 maart 2013, 13:03:17 »
Goed dat je die gordijnen half open hebt; staat heel natuurlijk.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #883 Gepost op: 5 maart 2013, 13:18:49 »
Ik zat nog even je mooie creaties te bewonderen Tom. Misschien nog een klein puntje. De schoorstenen van de slagerij zou ik nog even aanpakken met een kwastje.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #884 Gepost op: 5 maart 2013, 13:30:24 »
Klein stukje plastiek pijp... In de accuboormachine stoppen en taps afschuren, afsnijden en op dat platte stukje op de schoorsteen plakken.

8)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #885 Gepost op: 5 maart 2013, 13:45:08 »
Er moet nog wel het e.e.a. aan het gebouwtje gedaan worden o.a. ook de schoorstenen.
Die tip van Wim heeft ook wel wat.
Ik ga er ook misschien nog een schoorsteenveger bij zetten, moet ik eerst wel wat ladders ergens zien te scoren, misschien zaterdag a.s. in Houten, dan loop ik gewoon achter Pierre aan.
Voor de ingang komt ook nog een hekje zodat klanten niet gelijk van de verhoogde stoep afsodemievallen als ze met hun armen vol met verse bratwursten, eisbein und schinken naar buiten komen.

Net is de IB opgehaald door een medewerker van HobbyTime.
Die neemt de IB dit weekend mee naar OnTrax waar ook mensen van Uhlenbrock aanwezig zijn.
Is ie defect dan gaat de IB terug fabrikant en krijg ik een leen IB.

Is ie niet defect dan ga ik voor deze oplossing en dan maar hopen dat het wel werkt, aansluiten via een RS232 op de Loconetbus.

Nu maar even de tijd besteden aan de PowerPoint voor de Workshop iTrain bij H.I.P.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #886 Gepost op: 5 maart 2013, 13:57:40 »
Huh? Ga je nou wel naar Houten?

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #887 Gepost op: 5 maart 2013, 14:03:41 »
Huh? Ga je nou wel naar Houten?

Ja, ik heb permissie.
Wil die wijze uit het Oosten weleens face to face ontmoeten en dan ook gelijk dat verliefde stelletje uit het Noorden.
Pierre ken ik al maar wel leuk als we even een Miet en Griet hebben.
Laten we afspreken rond 10:30 uur in het restaurant voor een bakkie en een praatje.
Ik ga proberen om er al vroeg te zijn, kan ik tenminste een beetje behoorlijk parkeren.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #888 Gepost op: 6 maart 2013, 12:20:11 »
Werk in uitvoering.
Grotere brokken steen en rots die van de bergwand zijn afgekomen worden met man en macht in stukken gehakt en uiteindelijk zal er een wagon met loc het spul wel eens komen ophalen.

Er staat gelukkig wel een opzichter goed op te letten, de man met de handen in de zij houdt aankomende treinen in de gaten.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #889 Gepost op: 6 maart 2013, 13:21:22 »
Er staat gelukkig wel een opzichter goed op te letten, de man met de handen in de zij houdt aankomende treinen in de gaten.
Hopelijk komt er geen trein van de andere kant! Jij kan het weten Tom maar dat kleine manneke niet! ;D

Leuk gedaan Tom zo'n klein hoekje met werklui.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Dochter van de slager
« Reactie #890 Gepost op: 6 maart 2013, 13:29:11 »
Ach die werklui kijken helemaal niet of er een trein aankomt... ze zijn ook helemaal niet aan het werk. Ik weet niet waar ze naar kijken, maar er zal daar op die baan van Tom wel iets te zien zijn waar de meeste werklui naar kijken... waarschijnlijk iets dat stevig gebouwd is en dat lijkt op de dochter van de slager.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #891 Gepost op: 6 maart 2013, 13:29:53 »
 :P
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #892 Gepost op: 6 maart 2013, 17:59:21 »
Had ik toch gehoopt dat het vandaag rokjes dag zou zijn, maar nee hoor, weer niet.
Met dit mooie weer krijg je wel zin om de groene vingers eens hun werk te laten doen.
De bakken met al het groen weer eens te voorschijn gehaald en nog een aantal bomen die lagen te wachten om gepland te worden even in een emmer water gezet zodat ze straks goed gaan wortelen.
Bak water bleek bakje met houtlijm.

De eerste serie is geplaatst.

rechts van de bomen nog een stukje braakliggend bosgrond, bodem gemaakt met wat groen, bruin voor akkers en koffie en thee prut.

en de volgende serie gepoot.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #893 Gepost op: 6 maart 2013, 18:13:10 »
Citaat van: Tom
Laten we afspreken rond 10:30 uur in het restaurant voor een bakkie en een praatje.
Ik ga proberen om er al vroeg te zijn, kan ik tenminste een beetje behoorlijk parkeren.
Ik wil wel vroeg vertrekken uit het oosten, maar ik kan nog niet op de minuut nauwkeurig afspreken. Ik stuur wel een sms-je (aan allen) als ik binnen ben.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #894 Gepost op: 8 maart 2013, 00:39:01 »
Soms ontstaan er ineens van die plekjes waarvan je denkt, ja zo zou het bedoelt kunnen zijn.
Ondanks dat er nog wel wat aan gedaan moet worden vond ik dit zo'n plekje, een klein gedeelte van mijn baantje waar ik als ik er lang genoeg naar kijk heel erg vrolijk van wordt.

Stukje bij beetje gaat het vorm krijgen, leuk want ik spring van de hak op de tak en dan ineens vallen dingen weer samen.

De berk gaat nieuwe foliage krijgen, zaterdag in Houten kijken of ik wat kan vinden.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #895 Gepost op: 9 maart 2013, 18:02:36 »
Helaas voor de berk geen nieuwe foliage gevonden.

Nu eens even aan de slag met de fiberglaspen.
De boel 3 keer geverfd met alle drie verschillende kleuren.
Met de fiberglaspen de bovenste laag beetje wegpoetsen, ik vind het resultaat wel aardig zo.

De onderste 2 setjes met luiken zijn geborsteld met de fiberglaspen.

Deuren behandeld, dubbele deur nog niet

nog niet geborsteld

en na het borstelen

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #896 Gepost op: 9 maart 2013, 20:17:36 »
Ik vind dat wel mooie resultaten geven.
Heb er ook nog nooit van gehoord, zie dit nu en geeft een mooie oude look geweldig!!
Fotografen met passie.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #897 Gepost op: 9 maart 2013, 22:47:14 »
Hoi Tom,

Het resultaat ziet er goed uit maar ik snap nog steeds niet goed wat nou zo?n fiberglaspen is. Kan je het ding eens op een foto laten zien en uitleggen hoe je er mee werkt.

Groeten, G?J

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #898 Gepost op: 9 maart 2013, 22:47:52 »
Dat geeft zeker een mooi resultaat.
Ook maar zo'n pen op mijn lijstje zetten voor de volgende keer
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #899 Gepost op: 10 maart 2013, 00:48:09 »
Zo'n pen gebruik ik om een stukje rail schoon te poetsen waar ik dan een draadje ga solderen. Erg handige dingetjes, ook voor scenerywerk zo blijkt nu.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.