Hoi Tom,
Het kan zomaar zijn dat de USB-poort niet goed ingesteld staat in de software welke de IB moet inlezen.
Weet niet of dit bij Itrain van toepassing is dat je de vrije poort op kan zoeken en die vervolgens in te stellen.
Het heeft in ieder geval niets te maken met USB 2.0 of 3.0
Kijk eens met een usb- stick of deze herkent word om een defect in je usb- poorten uit te sluiten.
Anders even een nep-seriele poort toevoegen dan kan de software deze zien en gebruiken als usbpoort.
Dat idee had ik ook vanmorgen, usb stick drin, geeft de PC gelijk aan dat de stick wordt herkend.
Dus de IB op dezelfde usb aangesloten maar geen effect.
Ben net bij de mannen van H.I.P. geweest maar ik was mijn stekker naar de trafo vergeten, stom maar ja, ben ook maar een mens.
Hans (3rail Krokodil) had dacht hij nog zo'n IB liggen en na wat zoeken gevonden, helaas was het een extra rijregelaar.
Toch maar meegenomen en kijken of die misschien een extra signaal geeft, op de terug weg ook gelijk even een nieuwe A-B kabel gekocht maar die geeft ook geen enkele oplossing.
De IB moet gewoon een signaal geven op de PC dat er een nieuw apparaat is gevonden, ik heb er pas nog 1 aangesloten bij Perry in Eindhoven en daar krieeg ik ook dat signaal net als een half jaar geleden bij mij toen ik de IB voor de eerste keer aansloot.
Na de crash heb ik de PC helemaal opnieuw ge?nstalleerd dus hij kan de IB nooit herkennen uit het verleden. Soort van geheugen verlies.
Morgen de extra rijregelaar er eens aan hangen en kijken wat er dan gebeurt.
Ben het nu ff een beetje zat.