Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720237 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:St. Barbara
« Reactie #850 Gepost op: 2 maart 2013, 09:55:43 »
...bv omdat er nieuwe software op je IB zit na de reparatie. En kun je deze dan niet via hun site binnenhalen.
Dat bedoelde ik met nieuwe firmware...  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #851 Gepost op: 2 maart 2013, 10:21:47 »
...bv omdat er nieuwe software op je IB zit na de reparatie. En kun je deze dan niet via hun site binnenhalen.
Dat bedoelde ik met nieuwe firmware...  ::)

Allemaal gedownload en ge?nstalleerd.
De PC herkend de IB gewoon niet als nieuw apparaat.
Ga zo ook een nieuwe kabel A-B halen laatste strohalm om aan vast te houden.
Ik heb na de storing met de IB de PC opnieuw ge?nstalleerd, dus alles er af en vanaf het begin af aan alles opnieuw er op gezet.
De PC kan dus nooit de IB meer herkend hebben van de vorige keer, plus dat de Laptop waar de IB nooit aan heeft gehangen ook de IB na alle nieuwe drivers te hebben ge?stalleerd niet herkend.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Frans

• Gast
« Reactie #852 Gepost op: 2 maart 2013, 10:26:12 »
Tom misschien moet je usb ingang van je pc naar 3.0 is ook maar een suggestie.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #853 Gepost op: 2 maart 2013, 11:39:33 »
wel eerst oude drivers verwijderd toch Tom voor de nieuwe downloads
Gr. Kees

Dit kan natuurlijk ook wat je zelf al vermoedde
Also: der USB - Anschlu? war definitiv defekt (ud das bai eiunem Neuger?t!).  Habe das Ger?t von Uhlenbrock repariert zur?ckerhalten.

succes Tom
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Riny

• Gast
« Reactie #854 Gepost op: 2 maart 2013, 17:27:36 »
Hoi Tom,

Het kan zomaar zijn dat de USB-poort niet goed ingesteld staat in de software welke de IB moet inlezen.
Weet niet of dit bij Itrain van toepassing is dat je de vrije poort op kan zoeken en die vervolgens in te stellen.
Het heeft in ieder geval niets te maken met USB 2.0 of 3.0
Kijk eens met een usb- stick of deze herkent word om een defect in je usb- poorten uit te sluiten.
Anders even een nep-seriele poort toevoegen dan kan de software deze zien en gebruiken als usbpoort.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #855 Gepost op: 2 maart 2013, 18:03:57 »
Hoi Tom,

Het kan zomaar zijn dat de USB-poort niet goed ingesteld staat in de software welke de IB moet inlezen.
Weet niet of dit bij Itrain van toepassing is dat je de vrije poort op kan zoeken en die vervolgens in te stellen.
Het heeft in ieder geval niets te maken met USB 2.0 of 3.0
Kijk eens met een usb- stick of deze herkent word om een defect in je usb- poorten uit te sluiten.
Anders even een nep-seriele poort toevoegen dan kan de software deze zien en gebruiken als usbpoort.

Dat idee had ik ook vanmorgen, usb stick drin, geeft de PC gelijk aan dat de stick wordt herkend.
Dus de IB op dezelfde usb aangesloten maar geen effect.

Ben net bij de mannen van H.I.P. geweest maar ik was mijn stekker naar de trafo vergeten, stom maar ja, ben ook maar een mens.
Hans (3rail Krokodil) had dacht hij nog zo'n IB liggen en na wat zoeken gevonden, helaas was het een extra rijregelaar.
Toch maar meegenomen en kijken of die misschien een extra signaal geeft, op de terug weg ook gelijk even een nieuwe A-B kabel gekocht maar die geeft ook geen enkele oplossing.
De IB moet gewoon een signaal geven op de PC dat er een nieuw apparaat is gevonden, ik heb er pas nog 1 aangesloten bij Perry in Eindhoven en daar krieeg ik ook dat signaal net als een half jaar geleden bij mij toen ik de IB voor de eerste keer aansloot.
Na de crash heb ik de PC helemaal opnieuw ge?nstalleerd dus hij kan de IB nooit herkennen uit het verleden. Soort van geheugen verlies.
Morgen de extra rijregelaar er eens aan hangen en kijken wat er dan gebeurt.
Ben het nu ff een beetje zat.

Offline nico

• Stationchef
« Reactie #856 Gepost op: 2 maart 2013, 18:21:38 »
Hoi Tom,
Heeft het soms iets te maken met het feit, dat je je IB alleen middels een Com-poort op je computer kan gebruiken/aansluiten en niet via een USB aansluiting. Ik heb mijn IB via een Com-poort op mijn oude computer aangesloten. Toen ik Koploper als test gebruikte werd door Koploper deze Com poort herkent, maar mijn computer herkende de IB ook niet maar Koploper werkte wel.
In ieder geval succes met de uitzoekerij.
Gr. Nico
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #857 Gepost op: 2 maart 2013, 18:42:22 »
Citaat van: Tom
Ben het nu ff een beetje zat.
Kan me goed voorstellen. Sterkte vent!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #858 Gepost op: 3 maart 2013, 21:23:23 »
Beste Tom,

Zoals je zult weten heb ik geen ervaring met dit soort problemen (elk nadeel heeft zijn voordeel, mijn apparaat heeft computer en centrale in ??n kastje, maar geen muis en beeldscherm), maar ik lees hier en daar mee op diverse forums, ik zie wat op iTrain over een computer en een twin-center, wat in principe een IB is met een Fleischmann sticker.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #859 Gepost op: 4 maart 2013, 01:31:49 »
Na alle perikelen rond de IB vanavond maar eens een beetje de boel opgeruimd en de slagerij van licht voorzien.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #860 Gepost op: 4 maart 2013, 02:10:24 »
Het mag dan misschien met de IB wat tegen zitten maar met de verlichting van je slagerij is niets mis. Lekker fris helder TLetje Tom. Da's echt licht voor zo'n slagerij. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #861 Gepost op: 4 maart 2013, 10:26:03 »
Ziet er goed uit!
En je weet meteen hoe je 3D- kerstkaarten kunt maken.  :P
Pierre deed ook zoiets met zijn achtergrond.  :)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #862 Gepost op: 4 maart 2013, 13:02:43 »
Even wat anders geprobeerd vanmorgen.
Moet toch ergens mijn energie en IB-frustratie kwijt, 2 loc's onderhanden genomen en eerste stappen loc weatheren gedaan.

BR81

BR86

line-up beide loc's

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #863 Gepost op: 4 maart 2013, 13:30:07 »
Word ik net gebeld door de importeur.

Morgen komen ze de IB bij me thuis ophalen, dit weekend gaan ze hem nakijken want HobbyTime staat op OnTrax samen met mensen van Uhlenbrock.

Kijk ondanks dat ik er nog niet helemaal happy mee ben vind ik dit wel weer een goeie service.
Scheelt mij ook weer verzendkosten.

Frans

• Gast
« Reactie #864 Gepost op: 4 maart 2013, 13:34:24 »
En nou maar hopen dat het goed komt zou doodzonde zijn anders geven ze maar een nieuwe Tom.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #865 Gepost op: 4 maart 2013, 13:45:30 »
En nou maar hopen dat het goed komt zou doodzonde zijn anders geven ze maar een nieuwe Tom.

Dat heb ik ze ook al verteld, ook aangegeven dat ik inmiddels al 2 mensen heb geadviseerd om een IB-Basic aan te schaffen en dat ik workshops ga geven met iTrain maar dat ik dan wel overtuigd moet zijn dat Uhlenbrock goede en betrouwbare spullen leverd.
Vandaar dat ze waarschijnlijk de IB morgen bij me thuis komen ophalen.

Frans

• Gast
« Reactie #866 Gepost op: 4 maart 2013, 14:57:49 »

Dat heb ik ze ook al verteld, ook aangegeven dat ik inmiddels al 2 mensen heb geadviseerd om een IB-Basic aan te schaffen en dat ik workshops ga geven met iTrain maar dat ik dan wel overtuigd moet zijn dat Uhlenbrock goede en betrouwbare spullen leverd.
Vandaar dat ze waarschijnlijk de IB morgen bij me thuis komen ophalen.

Goed gedaan laat ze maar voelen dat ze niet zaligmakend zijn,ben ook benieuwd of ik nog tegen moeilijkheden met de IB ga aanlopen.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #867 Gepost op: 4 maart 2013, 15:45:30 »
Maar dan toch nog even over die locs:
BR 81:
? de twee achterste wielen mogen nog wel ietsje donkerder
? daar waar het water wordt ingenomen, aan de zijkanten, daar mag wel wat meer roest- en/kalksporen
BR 86:
? de leidingen bovenop de ketel mogen nog wel ietsje meer dry-brush, zodat het diepte-effect groter wordt
? hetzelfde als bij de BR81, daar waar die klep voor het water zit.
Verder ziet het er retegaaf uit (ik wilde eerst iets anders opschrijven) :D

Oh ja... ik zit al 1367 topics voorbij te schuiven over IB?s maar wat is de afkorting van IB?  :o

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #868 Gepost op: 4 maart 2013, 16:06:09 »
Met de wielen ben ik nog een beetje voorzichtig, ik wil ze wel goed massa contact laten houden anders rijden ze niet.
Kalksporen wilde nog niet erg lukken, werd een beetje te overdreven met wit, maar dat gaat ook wel komen.
De leidingen wil ik idd ook nog een drybrush geven, was eerst met wit maar dat is te, ga eens op mijn gemak plaatjes bestuderen.
Voorlopig vind ik ze er wel lekker zo uitzien.
Ook hier is het "nieuwe"er een beetje vanaf.
Over het algemeen is men bang een loc te weatheren want dan zou hij zijn waarde verliezen, dat hadden ze bij mij al verloren toen ik ze had aangeschaft. Ik heb ze voor de hobby, niet als belegging.

IB betekend niets anders dan Intellibox en die zijn er in verschillende uitvoeringen, zoals ik die heb is dat de Basic maar je hebt ook de II welke uitgebreider is, niet alleen qua mogelijkheden maar ook de prijs en de Com welke alleen maar via de PC werkt.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #869 Gepost op: 4 maart 2013, 16:11:20 »
Kijk daar wordt ik nou vrolijk van: ik kan nu met de grote jongens meelullen over Intelliboxen, en uitgebreidere uitvoeringen en com-poorten. Nog even en ik koop zelfs een pc... (Nou, dat is misschien n?t weer een stapje te ver.)  :o
Ik heb net een kakelverse iPad met weet ik veel wat er in.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #870 Gepost op: 4 maart 2013, 16:33:13 »
Ik heb net een kakelverse iPad met weet ik veel wat er in.

Gelijk doodslaan, zijn vieze beesten. :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #871 Gepost op: 4 maart 2013, 17:33:23 »
Valt me ineens op hoe ontzettend veel GROTE teksten met ontzettend veel schreeuwerige kleuren je in je ondertekening hebt staan...  :P
(Zo, gelijk terugpakken die hap!)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #872 Gepost op: 4 maart 2013, 17:53:28 »
Valt me ineens op hoe ontzettend veel GROTE teksten met ontzettend veel schreeuwerige kleuren je in je ondertekening hebt staan...  :P
(Zo, gelijk terugpakken die hap!)

Die zijn ook speciaal voor de mensen die al een beetje op leeftijd zijn en waar de armen een beetje te kort van worden.
Zijn trouwens heel belangrijk voor de hobbyisten.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #873 Gepost op: 4 maart 2013, 18:12:50 »
Folder ziet er goed uit en een mooie stijl!
Jammer dat de internetlinkjes in de PDF niet actief is... als je wilt kan ik dat wel voor je doen.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #874 Gepost op: 4 maart 2013, 18:30:17 »
Folder ziet er goed uit en een mooie stijl!
Jammer dat de internetlinkjes in de PDF niet actief is... als je wilt kan ik dat wel voor je doen.

Nee hoor is niet nodig, op de folder staat het wel duidelijk en de site is nog underconstruction.
Jongens van H.I.P. staan wel met een demo baan in Zutphen.
Ik ben er niet bij, kan geen 2 dagen zonder mijn treinbaan :)