Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 719977 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re: St. Barbara Te Koop
« Reactie #1325 Gepost op: 13 oktober 2016, 16:13:27 »
Wauw Tom ... dat is heftig. :o Kan me indenken dat het zeer doet. Is er helemaal geen mouw meer aan te passen.  Succes man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #1326 Gepost op: 13 oktober 2016, 16:29:43 »
Ja Pierre, de beslissing was ook niet van vandaag of gisteren.
Begin van dit jaar al te horen gekregen dat de enige optie een nieuwe schouders is.
Een nieuwe schouder verlicht de pijn maar de bewegingen blijven wel beperkt.
Het is nog vrij nieuw, hoorde dat mijn vrouw bij de eerste 2100 van Nederland zat die een nieuwe schouder hebben.
Een paar jaar geleden bestond het hier nog niet en was het verhaal, pijn en last van je schouder, leer er mee leven.
Nu ben ik nog jong genoeg om wat nieuws te beginnen, ik denk aan een soort van industrie gebied op een plaat van max 60cm diep welke ik kan kantelen om aan de onderkant te werken.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline jerry

• Super Modelspoorder
« Reactie #1327 Gepost op: 13 oktober 2016, 16:40:28 »
Heftig tom
Heb je baan van af ander forum van de 1e zaag snee tot nu altijd gevolgd en bewonderd
De leuke details die je er achteraf inbracht
jammer
Maar als het niet anders kan
En beter verkopen dan slopen
Blijft in ieder geval de liefde in, van ,aan de baan nog bewaard
En je zal heus wel een smal industrie of iets van een pendel traject over de dalendoor de bergen maken
Een strecke baan lijkt me ook leuk

Kan de club hem niet plaatsen en miss voor tentoonstellingen gebruiken

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1328 Gepost op: 13 oktober 2016, 18:15:02 »
Tja Tom ... ik heb toevallig een overbuurvrouw met een nieuwe schouder. Begin vorig jaar geplaatst en mijn vrouw vorig jaar twee nieuwe knieën. De buigbewegingen zijn wel wat beperkt maar na veel oefenen zijn beide dames er toch zeer tevreden mee en wat nog belangrijker is ... de pijn is weg. Buurvrouw veegt en schrobt weer haar straatje en mijn vrouw gaat weer elke dag op de fiets naar haar werk en is volop in de tuin bezig. Ik wens dit jullie ook toe man. Sterkte.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1329 Gepost op: 13 oktober 2016, 22:06:27 »
Tjongentje Tom, dat is heftig.Ook ik heb jaren lang de bouw van je baan met bewondering gevolgd.Jammer maar wel te begrijpen dat je deze keuze moet maken, ik heb altijd van je updates genoten.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1330 Gepost op: 13 oktober 2016, 23:22:56 »
Nou Tom, ik moet even slikken.
Ik kan me wel voorstellen dat zo’n keuze niet over een nacht ijs gaat. Je zegt het heel treffend: je lichamelijke pijn is erger dan de pijn van je baan. Ik hoop dat je een nieuwe eigenaar vindt die er met net zoveel passie mee omgaat zoals jij dat deed.
Sterkte!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Yentl

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
« Reactie #1331 Gepost op: 14 oktober 2016, 10:10:25 »
Heftige beslissing lijkt me.

Sterkte aan beiden.

Succes met de verkoop.
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1332 Gepost op: 14 oktober 2016, 10:27:04 »
...en ik hoop ook dat je (als de boel is verkocht) weer een nieuwe uitdaging vindt.
Misschien een bron van hoop: ik heb al eens eerder iemand zijn complete baan zien afbreken en die zit nu weer vrolijk verder te bouwen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #1333 Gepost op: 14 oktober 2016, 11:29:56 »
Oeps Tom dat is inderdaad niet niks, ik dacht dat ik de enigste met artrose was(net foto's gemaakt).

het lijkt me wel wat lastig om die plaat te verhuizen trouwens.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #1334 Gepost op: 14 oktober 2016, 11:56:40 »
Sterkte met alles Tom. Gezien onze contacten van een aantal jaren geleden weet ik hoe bevlogen je met dit baantje bezig was. Om tot die beslissing te komen, ben je zeker niet over één nacht ijs gegaan. Hopelijk vind je een koper voor die leuke baan.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #1335 Gepost op: 14 oktober 2016, 22:57:51 »
Zeer treurig nieuws.
Ik begrijp je keuze en wens je veel sterkte.
Hopelijk blijf wel actief met goede raad op het forum en kun je toch een beetje diorama's bouwen enz.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1336 Gepost op: 14 oktober 2016, 23:57:43 »
Allen reuze bedankt voor de reacties en beterschap wensen.

Ik ga zeker door met de hobby maar als de baan is verkocht of afgebroken dan wel in en afgeslankte vorm.
Ik heb in het verleden best wel leuke banen gezien die zo op een boekenplank kunnen, oke, geen rondje rijden maar wat rangeerwerk.
Kan ook leuk zijn en zeker digitaal weer een behoorlijke uitdaging.

Loc's die kunnen afkoppelen, misschien zelfs wagons die onderling kunnen afkoppelen.
Iets van een havenbaantje trekt me wel aan, was altijd al weg van de kade op de vorige baan van Pierre.
We gaan het zien.

Nu staat het herstel van mijn vrouw voorop, daarna gaan we praten met de orthopeed, ik wil wel 100% garantie dat het bot d.m.v. ondersteunende meccano niet zal breken.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #1337 Gepost op: 15 oktober 2016, 08:49:52 »
Een behoorlijke beslissing Tom. Jeetje. Ik hoop dat de het straks achteraf toch allemaal beter voelt voor je dan nu word gezegd.
Maar goed dat is allemaal afwachten.
Veel succes met de verkoop en het bouwen van iets nieuws!
Fotografen met passie.

Raages

• Gast
« Reactie #1338 Gepost op: 15 oktober 2016, 09:26:43 »
Ik hoop dat je voor alle problemen een aanvaardbare oplossing vindt. Teruggang is meestal moeilijk te accepteren, maar het heeft beslist ook voordelen om je "wereld" kleiner te maken.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1339 Gepost op: 15 oktober 2016, 10:12:22 »
Natuurlijk nog helemaal los van jullie gezondheid en het (hopelijk spoedige) herstel. Volgens mij is het een goed teken dat je alweer zit te denken hoe je volgende baan er ongeveer uit gaat zien.
En je hebt gelijk @iTom, een baan hoeft niet per se rondjes te rijden. In veel gevallen vind ikzelf pendelen (van A naar B) meer realistisch en biedt veel mogelijkheden.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #1340 Gepost op: 15 oktober 2016, 10:25:08 »
Beste Tom,

Afkoppelen van wagons: waarschijnlijk staat er op de komende Houten Digitaal een demo van enkele MSG-ers (waaronder mijn blinde collega) waarin de werking van het T4T systeem uitgebreid gedemonstreerd wordt, ook in automatisch bedrijf.

In de demo zit een leuke tegenstelling: mijn collega gebruikt een Raptor met daaraan gekoppeld een "braille" leesapparaat (voor hem de enige manier) - er komen ook een aantal computerschermen met het baanplan (kan hij helemaal niets mee).

Verder veel succes en sterkte met de "revisiewerkzaamheden"

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1341 Gepost op: 16 oktober 2016, 21:59:47 »
Veel haast heb ik op dit moment niet want mijn vrouw heeft een week geleden een nieuwe schouder gekregen en mag/kan 4 weken niets doen. Zelfs de eerste 14 dagen mag ze amper haar vingers bewegen dus ben ik de man in huis die haar helpt met het aankleden 's-ochtends, verder de was doet, strijkt, stofzuigt, kookt enz. enz.
Gelukkig kijkt ze zelf er al naar uit om het huishouden weer op te kunnen pakken want helemaal niets doen gaat heel snel vervelen.
Zodra dat kan zal ik haar zeker niet in de weg staan  :D
Voor het revalideren staat 3 to 6 maanden.

Mijn operatie staat voorlopig voor medio 2017 gepland, eerst moet mijn vrouw volledig hersteld zijn en dan kijken wat er voor mij nog mogelijk is. Wie weet is er tegen die tijd al weer meer mogelijk met 3D.

Door alle positieve berichten kreeg ik zeker positieve energie.

Tussen alle huishoudelijke klusjes en het mantelzorgen een beetje op het www zitten koekeloeren en wel iets gevonden wat me aansprak.
De opmaak is met C-rail maar mocht de baan verkocht worden dan stap ik over op K-rail of misschien wel op 2rail
2rail blijf ik altijd toch mooier vinden en DCC rijden (wat natuurlijk met 3 rail ook kan) trekt me ook wel aan.

Dit is het idee wat ik tot op heden heb uitgewerkt.
Gewoon weer een buurtspoortje ergens in mijn fantasiewereld.

Wederom iedereen bedankt voor de aardige en meelevende berichten.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1342 Gepost op: 17 oktober 2016, 13:43:12 »
Dat is toch wel weer een verdraaid leuk beginnetje Tom. Is er nog een mogelijkheid om een kleine draaischijf in te frommelen? Dan is er zelfs plaats voor een kort kopstationnetje. Leuk man. ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1343 Gepost op: 17 oktober 2016, 15:02:33 »
Door alle positieve berichten kreeg ik zeker positieve energie.
Wat ontzettend fijn dat je tussendoor nieuwe plannen aan het maken bent en vooruit blijkt kijken.

Citaat
De opmaak is met C-rail maar mocht de baan verkocht worden dan stap ik over op K-rail of misschien wel op 2rail
2rail blijf ik altijd toch mooier vinden en DCC rijden (wat natuurlijk met 3 rail ook kan) trekt me ook wel aan.
Maar Tom, als je zou overstappen op 2-rail, moet je dan niet al je rollend materieel ook vetkopen?  ::)
Mooi buurtspoortje! Heb je al bedacht waar en in welk tijdperk dit buurtspoortje zich gaat afspelen?

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1344 Gepost op: 17 oktober 2016, 17:35:32 »
@Wim Corduwener .

Als ik de baan verkoop verkoop ik ook mijn rijdend materiaal als er interesse voor is.

2 rail zal betekenen nieuwe bezetmelders (s88n voor stroomdetectie) en natuurlijk ook rijdend materiaal.
Dan zal bepaald worden wat het materiaal gaat worden en welk tijdstip.
Gezien de reactie's op MP denk ik dat buiten de vragen die gesteld worden over de bouw van de baan er weinig interesse is voor de verkoop.

Wordt het afbreken dan ga ik al het oude materiaal zoveel mogelijk hergebruiken, dan blijft het tijdperk gelijk aan de huidige baan en ook het landschap zal Duits zijn.

Heb ook nog wel iets gevonden wat ik altijd al een erg leuk baantje heb gevonden alleen dan niet aan 2 zijden te gebruiken maar achterkant een schaduwstation en op 60cm vanaf de voorkant komt de achterwand.
Maar er zijn nog vele andere mogelijkheden, gewoon beetje speuren en bedenken.
Voorlopig och geen tijd want het huishouden en de verzorging kost me bijna een hele dag en heb ik wel tijd dan is het voetjes omhoog op de bank.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>
.

Offline Cor

• Rangeerder
« Reactie #1345 Gepost op: 17 oktober 2016, 22:17:56 »
Tom wat een goede reacties allemaal voor je en daar sluit ik mij bij aan.
Vanaf pagina 1 tot nu alleen maar lof voor je uitleg , ik kan hiervan genieten en mijn voordeel en inspiratie uit halen.
 Groet Cor

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1346 Gepost op: 17 oktober 2016, 23:51:02 »
Gezien de reactie's op MP denk ik dat buiten de vragen die gesteld worden over de bouw van de baan er weinig interesse is voor de verkoop.
Het mooist zou natuurlijk zijn als je hele baan in één keer zou worden opgehaald, maar aan de andere kant: het leukst is het toch om zelf je eigen baan te bouwen?

Citaat
Wordt het afbreken dan ga ik al het oude materiaal zoveel mogelijk hergebruiken, dan blijft het tijdperk gelijk aan de huidige baan en ook het landschap zal Duits zijn.
Afbreken? Ik hoop dat je bedoelt: demonteren. Je hebt natuurlijk prachtige gebouwen op je baan staan... en misschien kun je zelfs delen van je bergen hergebruiken.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #1347 Gepost op: 17 oktober 2016, 23:57:59 »
Zaterdag komt iemand kijken of hij er heil in ziet om de baan op te halen.
Het geheel moet via de trap naar beneden, zo op het eerste gezicht zou dat moeten lukken.
Boven en beneden redelijk wat ruimte om een draai te maken en dan kan de boel zo naar buiten.
Als de koper het niet ziet zitten dan ga ik de boel demonteren (is een aangenamer woord voor afbreken :D)
Ziet hij het wel zitten en neemt eventueel ook het rollend materiaal over dan denk ik serieus dat de volgende stap DCC 2 rail gaat worden. Wat voor baantje het ook gaat worden, in ieder geval zal dat ook weer digitaal bestuurt worden via iTrain 4.0.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1348 Gepost op: 18 oktober 2016, 00:02:37 »
Nou Tom, ik hoop écht voor je dat het wat wordt. Als je baan de deur uit is dan kun je écht met een schone lei beginnen... en dat heeft natuurlijk ook wel wat.
Ik duim voor je.

The following users thanked this post: iTom

Raages

• Gast
« Reactie #1349 Gepost op: 18 oktober 2016, 08:34:34 »
Een nieuw begin zou mooi zijn. Dat werkt heel stimulerend. Veel  succes bij de verkoop.