Na verloop van tijd ging het werken aan mijn baantje steeds moeilijker worden.
Een oude klacht aan de rechter schouder stak weer op.
Na onderzoek blijkt dat er eigenlijk een nieuwe schouder in moet maar er is voorlopig een alternatief met injecties en daar kies ik dan voorlopig voor.
Zo dat is dan mijn leed en er is geen groter leed dan je eigen leed.

Na wat rust dan toch maar weer een beetje de boel opgang brengen en het eerste wat er te doen valt zijn nog 2 magneetaandrijvingen waar de eindschakelaars uit moeten.
Ik soldeer ze er niet meer uit maar breek het armpje af en soldeer de 3 pootjes aan elkaar.
Natuurlijk moet er weer wat voor worden afgebroken maar daar staat tegenover dat er dan weer wat kan worden opgebouwd.
Dit is wat er na de slooppartij is over gebleven en waar nog wat aan gedaan moet worden.

Ik zag gelijk dat er toch nog ruimte was om een spoortje er bij te leggen in het ondergrondse gedeelte en dan zou er een klein schaduwstation met 3 sporen ontstaan.
Zo gezegd zo gedaan, wisseltjes er bij (maak je geen zorgen, de eindschakelaar zijn uit de aandrijvingen)
Het zijn meegebogen wissels omdat gewone wissels teveel ruimte kosten en de deur van deze kamer dan niet meer dicht kan.

Ook de ondergrond moest wat breder worden en er werd dus een stukje aangebreid.

Met een laatste restje blauwe isolatie de boel afgewerkt.

Ondertussen waren er ook wat pakketjes uit Duitsland en China binnen gekomen.
Eerst een pakketje met vangrail en eindelijk een paardenspan met bierwagen.
Natuurlijk gelijk aan de slag, de vangrail bevalt me wel en het biertransport gaat nog een mooi plekje krijgen bij de brouwerij.
De vangrail.

Het biertransport

Om de kleinkinderen te plezieren komen er drukknoppen die het een en ander in werking gaan stellen.
Zo als de fotografen, de brandweer enz. enz.,
In China spotgoedkoop 6 timers besteld en inmiddels enkele al aangesloten.
De timer voor nog geen 3 euro p.stk.

Gemonteerd en aangesloten.

Ook een toerenregelaartje ontvangen van Ali, deze stuurt het rad van de watermolen aan, de kleinkinderen vinden het prachtig want ze kunnen nu het rad van heel langzaam tot redelijk snel laten draaien omdat er volgens hun soms meer water uit de bergen komt.
Alles zal nog in een kort filmpje te zien zijn.
De toerenregelaar.

Tot slot het filmpje waar het een en ander duidelijk zal worden.
Al met al toch weer een heel verhaal.