Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102696 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #450 Gepost op: 28 oktober 2016, 00:34:16 »
Het zal op werkelijke grote minder opvallen, vind het wel wat hebben zo.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #451 Gepost op: 28 oktober 2016, 00:44:51 »
Dankjewel Tom,
Zo'n foto van dichtbij brengt elke natuurlijk elke flaw onverbiddelijk aan het licht. Ik denk dat het op deze manier wel een beetje past in mijn -ietwat rommelig- stijltje. Nog een beetje bijstippen, wat veroudering en ietwat gedimde leds en dan is het gaan met die banaan!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #452 Gepost op: 28 oktober 2016, 09:07:25 »
Het heeft wel wat zo Wim. Net wat Tom zegt ... in het geheel zal een hiaatje niet zo erg opvallen. De tand des tijds heeft het uithangbord ook wat aangetast.

Wat de lichtsterkte betreft doet een extra weerstandje wonderen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #453 Gepost op: 30 oktober 2016, 23:29:31 »
Een kleine update:


Op advies van een paar meedenkende forumleden heb ik wat spijltjes uit deze raamkozijnen verwijderd. Op die manier zijn de verschillen tussen twee naast elkaar geplaatste panden wat groter. Ik denk dat het wel gaat werken. Alleen ben ik van de kleur nog niet echt kapot.


Om de Faller/Pola-look zoveel mogelijk uit het straatbeeld weg te poetsen, wil ik een eigen pui maken. Niet verder vertellen, maar mijn vader had vroeger een racebaan waar een H0-huisje op heeft gestaan. Dat huisje heb ik uit elkaar getrokken voor de raamkozijnen. Plastic wordt in de loop der jaren een nogal bros en breekt snel. Maar ik heb wel een pui.


Het spul zit erin. Morgen verder met het dak.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #454 Gepost op: 31 oktober 2016, 08:17:50 »
Mooie kleurencombinatie  van dat blauw met die rode stenen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #455 Gepost op: 31 oktober 2016, 09:39:31 »
Heel mooie kleuren. Ik vind het schitterend geworden. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #456 Gepost op: 31 oktober 2016, 10:56:49 »
Ik ondersteun de vorige reacties, Wim. Knap gedaan. Dit is een kunst op zich  :o.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #457 Gepost op: 31 oktober 2016, 15:29:57 »
Dankjulliewel jongens.
Inmiddels heb ik een eerste opzet van het dak gemaakt:


Het is een pannendak geworden.


Dit pand komt naast het café te staan. Dat café heeft een rood dak, dus ik overweeg ter variatie deze pannen zwart te maken, maar daar ben ik nog niet uit.


De achterkant krijgt een terrasje of een platje, zoals dat ook wel wordt genoemd. Maar als ik de foto zo eens bekijk, dan is die schoorsteen wel erg dominant.


Het totaalplaatje wordt dan ongeveer zó en ik denk, nu ik het zo eens bekijk, dat rode dakpannen misschien toch beter staan.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #458 Gepost op: 31 oktober 2016, 16:26:34 »
Of oranje met vervuiling
De schoorsteen 6 ipv 2 pijpen
ze hadden in de voor en achterkamer een schouw voor een kachel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #459 Gepost op: 31 oktober 2016, 17:00:17 »
De schoorsteen 6 ipv 2 pijpen ze hadden in de voor en achterkamer een schouw voor een kachel
Dit wordt een wat minder diep pand; dus geen voorkamer met een achterkamer en daartussen een alkoof. Het kan allemaal wel met wat minder luxe.


Inmiddels dus een wat minder grote schoorsteen en er komt er nog eentje tegen de muur op het platje.


Dit is de schoorsteen van de keuken.


Het (bijna) complete plaatje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #460 Gepost op: 31 oktober 2016, 19:05:50 »
Een heuse metaforfose, goed hoor! Komen deze panden aan een gracht? Lijkt me wel gaaf.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #461 Gepost op: 31 oktober 2016, 19:10:16 »
Wat moet je daar nou van zeggen  :o  Iets van .... wooohw ...  lijkt me zeker op zijn plaats. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #462 Gepost op: 31 oktober 2016, 19:52:04 »
Ik zie in het centrum van Dordrecht ook vaak deze kleuren van daken en gevels, is niks mis mee.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #463 Gepost op: 31 oktober 2016, 20:33:55 »
Dank voor jullie denderende feedback!
Een heuse metaforfose, goed hoor! Komen deze panden aan een gracht? Lijkt me wel gaaf.
Nou Jack, eerlijk gezegd ben ik op dit moment daar mijn hoofd over aan het breken. Misschien weten jullie dat nog, maar mijn aanvankelijke module ziet er zo uit:


Op deze module is slechts plek voor drie panden: een café, een slager en een garage. Op zich is er niks mis met de indeling van deze module; er zit een boel afwisseling in en zo’n beetje alles zit in het zicht. Maar, ik denk dat ik meer ruimte nodig heb en ik overweeg nu om deze module opnieuw te bouwen, maar dan dieper of zo je wilt breder. En als ik dan toch bezig ben waarom zou ik deze module dan ook niet gelijk wat langer maken? Uiteindelijk zou ik dan kunnen uitkomen op 200 x 90 cm. Op deze manier krijg ik behoorlijk wat meer ruimte en een meer vloeiende overloop naar de steenkolenmijn.
Omdat deze module breder wordt, krijg ik ook meer water in m’n Oude Gracht en dus ook meer ruimte voor grachtenpanden.
Pfff... het is een heel geworstel. De meeste van jullie schudden zó een perfect (baan)plan uit hun mouw, maar ik ben meer een fröbelaar op de vierkante centimeter.
Suggesties zijn welkom.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #464 Gepost op: 1 november 2016, 13:20:56 »
Ik had stiekum al gehoopt dat je de panden hiervoor zou gebruiken!

Het ziet er allemaal wat recht-toe-rechtaan uit, misschien het spoor in een lichte bocht leggen?
Idem voor de gracht en het straatje, dan wordt het wat levendiger maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #465 Gepost op: 1 november 2016, 13:44:42 »
Het ziet er allemaal wat recht-toe-rechtaan uit, misschien het spoor in een lichte bocht leggen?
Idem voor de gracht en het straatje, dan wordt het wat levendiger maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Daar heb je wel een punt Jack ... vind ik ook wel een beetje. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #466 Gepost op: 1 november 2016, 14:36:58 »
Ik had stiekum al gehoopt dat je de panden hiervoor zou gebruiken!
Het ziet er allemaal wat recht-toe-rechtaan uit, misschien het spoor in een lichte bocht leggen?
Idem voor de gracht en het straatje, dan wordt het wat levendiger maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Daar heb je wel een punt Jack ... vind ik ook wel een beetje. ::)

@Jack en @Pierre daar waar het spoor, langs de Oude Gracht het station uitloopt (voor de kijkers rechts), daar komt een flauwe bocht richting kolenmijn.
Deze module heb ik al een keer breder gemaakt om meer ruimte te maken voor een extra spoor. En nou kan ik er wel weer een stuk in de breedte en in de lengte er aanvast plakken, maar het is handiger om dat ding gewoon helemaal opnieuw te maken.


Even een snelle situatieschets, waarbij de maatvoering niet helemaal (of helemaal niet) correct is.
De situatie van de Oude Gracht wil ik voor het grootste deel zo laten omdat anders de bruggenhoofden van die basculebrug niet meer passen en de rest van de geplande bebouwing. Als ik de Oude Gracht er bijvoorbeeld schuin in zou leggen, dan zou een van beide kanten uit het zicht vallen. Wat ik wèl zou kunnen doen is de gracht vanaf de brug iets taps laten uitlopen; dus het uiteinde iets smaller maken, waardoor je een kunstmatig versmald perspectief krijgt. Voordeel daarvan is dat het minder recht-toe-recht-aan is en alles beter in het zicht ligt. Datzelfde kan ik ook doen met de winkelpanden op het Stationsplein; die staan nu vrijwel haaks op de rest, maar dat rijtje kan ik ook iets schuin zetten waardoor ze ook meteen beter in het zicht staan. Het café op de hoek moet dan wel weer recht staan, anders komt er een rare knik op de Zeedijk.
Het niveau van deze module wordt links wat lager en rechts gaat het niveau omhoog. Het spoor dat naar links loopt blijft wel op hetzelfde niveau, zodat op de module die aan de linkerkant komt, een spoordijk komt.
De kade die grenst aan de zeedijk zit wat lager dan het straatniveau; het worden dus geen panden aan een gracht, maar wèl aan het water. En die extra plens water geeft wel weer extra mogelijkheden voor scheepvaart. De vuurtoren rechts, kan ook nog helemaal naar links verhuizen.
Nog meer?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #467 Gepost op: 1 november 2016, 14:43:21 »
Kan je niet aan de kant van de vuurtoren de gracht ook bebouwen met je panden
dan zou ik de garage en het cafe naardie kant brengen en nog wat naar inzicht
Desnoods de panden daar wat meer ri station ,en langs het water terrasje en eventueel een stukje markt

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #468 Gepost op: 1 november 2016, 18:43:17 »
Wow Wim, er komt leven in! Met wat je zelf al voorstelt denk ik dat je al een heel eind komt.
De vuurtoren, tja, ik vind die niet helemaal op z'n plaats in dit dio. Ik vind het idee van Jerry nog niet
zo slecht om daar ook wat van bebouwing te plannen (pakhuizen?)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #469 Gepost op: 1 november 2016, 19:41:15 »
De vuurtoren, tja, ik vind die niet helemaal op z'n plaats in dit dio.
Vuurtoren niet op z’n plaats? Die dingen staan toch meestal in de buurt van water waar schepen varen... enne ik heb toch water?  ::)

Citaat
Ik vind het idee van Jerry nog niet
zo slecht om daar ook wat van bebouwing te plannen (pakhuizen?)
Nee, ik vind het ook niet zo’n slecht idee, maar dat zat al in mijn planning van de Oude Gracht.


Die bebouwing komt dan met de gevel aan een kant op straatniveau en aan de andere kant een niveau lager. De pandjes waar ik nu mee bezig ben zijn al bedacht in de omgeving van het station. De bebouwing aan de Oude Gracht wordt meer in de sfeer van pakhuizen en misschien aan de overzijde van het water een grote loods met een scheepshelling. Op die manier wordt het links van de Oude Gracht meer winkels en wonen en rechts van het water wat meer bedrijvigheid.
Het Stationsplein wordt eigenlijk niet heel veel meer dan een plek waar de FCS-bus stopt, een verdwaalde taxi en misschien midden op een pleintje een haringkar (speciaal voor Tom), ergens een kiosk en wat geparkeerde fietsen.
Terrasjes en marktkraampje zit nog niet in m’n systeem; dat komt later wel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #470 Gepost op: 1 november 2016, 20:12:48 »
Ik zou die vuurtoren eerder verwachten op een wat meer afgelegen plaats aan zee en niet in een stadskern.
Maar...misschien kun je me vuurtorentechnisch verrassen ;).

Vroeger waren de 2 belangrijkste gebouwen: Het Cafe en ...de Kerk! (in die volgorde hehe)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #471 Gepost op: 1 november 2016, 20:13:16 »
Als je een werf maakt aan die zijde , dan past het cafe en de garage zeker aan die kant
Doet een beetje denken aan de Hoogte kadijk en kadijksplein in amsterdam
Kan de bebouwing wat meer naar achter en de werf langs het water
Kan gewoon in de lengte van de gracht
Achter de werf je loods of pakhuizen

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #472 Gepost op: 1 november 2016, 22:57:04 »
Ik zou die vuurtoren eerder verwachten op een wat meer afgelegen plaats aan zee en niet in een stadskern.
Maar...misschien kun je me vuurtorentechnisch verrassen ;).
Nou, in Noordwijk staat de vuurtoren ook in de stadskern. Bij mij is het geen Noordwijk, maar als ik een meer afgelegen plek zou moeten maken, dan zou ik alleen al voor zo’n vuurtoren er een heel stuk bij moeten bouwen met duinen, strand en water. Nu heb ik een kade en water en daar kan ik goed mee leven als daar een vuurtoren staat.

Citaat
Vroeger waren de 2 belangrijkste gebouwen: Het Cafe en ...de Kerk! (in die volgorde hehe)
In het Brabantse Valkenberg zal dat zeker zo zijn. Misschien in Heinde of in Elders ook, maar die kerk staat toevallig nèt op een andere module... en die heb ik niet gemaakt en waarschijnlijk ga ik die voorlopig ook niet maken.  ;)

Als je een werf maakt aan die zijde , dan past het cafe en de garage zeker aan die kant.
Dat zou zeker hebben gepast. Alleen ben ik daar nog niet aan toe. Ik wil eerst het Stationsplein een beetje op orde hebben, voordat ik nóg meer huizen ga bouwen.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #473 Gepost op: 2 november 2016, 11:03:59 »
Ik zou die vuurtoren eerder verwachten op een wat meer afgelegen plaats aan zee en niet in een stadskern.

Ik ben het niet helemaal met je eens Jack. Heb een voorbeeld hier om de hoek ... Scheveningen.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #474 Gepost op: 2 november 2016, 13:34:52 »
Pffff... ik was even bang dat ik mijn vuurtoren niet kwijt kon!  ::)
Dankje @Pierre.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)