Ik had stiekum al gehoopt dat je de panden hiervoor zou gebruiken!
Het ziet er allemaal wat recht-toe-rechtaan uit, misschien het spoor in een lichte bocht leggen?
Idem voor de gracht en het straatje, dan wordt het wat levendiger maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Daar heb je wel een punt Jack ... vind ik ook wel een beetje.
@Jack en
@Pierre daar waar het spoor, langs de Oude Gracht het station uitloopt (voor de kijkers rechts), daar komt een flauwe bocht richting kolenmijn.
Deze module heb ik al een keer breder gemaakt om meer ruimte te maken voor een extra spoor. En nou kan ik er wel weer een stuk in de breedte en in de lengte er aanvast plakken, maar het is handiger om dat ding gewoon helemaal opnieuw te maken.
Even een snelle situatieschets, waarbij de maatvoering niet helemaal (of helemaal niet) correct is.
De situatie van de Oude Gracht wil ik voor het grootste deel zo laten omdat anders de bruggenhoofden van die basculebrug niet meer passen en de rest van de geplande bebouwing. Als ik de Oude Gracht er bijvoorbeeld schuin in zou leggen, dan zou een van beide kanten uit het zicht vallen. Wat ik wèl zou kunnen doen is de gracht vanaf de brug iets taps laten uitlopen; dus het uiteinde iets smaller maken, waardoor je een kunstmatig versmald perspectief krijgt. Voordeel daarvan is dat het minder recht-toe-recht-aan is en alles beter in het zicht ligt. Datzelfde kan ik ook doen met de winkelpanden op het Stationsplein; die staan nu vrijwel haaks op de rest, maar dat rijtje kan ik ook iets schuin zetten waardoor ze ook meteen beter in het zicht staan. Het café op de hoek moet dan wel weer recht staan, anders komt er een rare knik op de Zeedijk.
Het niveau van deze module wordt links wat lager en rechts gaat het niveau omhoog. Het spoor dat naar links loopt blijft wel op hetzelfde niveau, zodat op de module die aan de linkerkant komt, een spoordijk komt.
De kade die grenst aan de zeedijk zit wat lager dan het straatniveau; het worden dus geen panden aan een gracht, maar wèl aan het water. En die extra plens water geeft wel weer extra mogelijkheden voor scheepvaart. De vuurtoren rechts, kan ook nog helemaal naar links verhuizen.
Nog meer?