Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102686 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #425 Gepost op: 22 oktober 2016, 16:14:00 »
Ik hoef niets terug Wim.
Was meer als grapje bedoeld. Ik wilde alleen maar aangeven dat je zonder een verhuisdoos vol met losse onderdelen eigenlijk niet zo heel veel kunt.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #426 Gepost op: 22 oktober 2016, 17:23:38 »
 ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #427 Gepost op: 23 oktober 2016, 17:52:03 »
Voordat ik met een grote schoonmaak ga beginnen, eerst nog even dit:


De raamkozijnen en het glaswerk zitten in de gevel. Dit vind ik niet het leukste werk en dat heeft er mee te maken dat ik het lastig vind om zes keer hetzelfde te doen. Moet je nagaan wat @SuperSylvester allemaal hetzelfde moet doen om ik weet niet hoeveel kanons te draaien.  ::)
De voordeur is nu nog wit, maar die wordt natuurlijk nog donkerbruin en verder wil ik een verlicht uithangbord aan de gevel maken. Hoe ik dat moet doen ga ik nog uitvinden.


Die raamkozijnen zien er wel mooi uit, maar ze zijn ook nogal fragiel. Ik heb ze dus aan de binnenkant met aluminium-tape vastgeplakt. Bijkomend voordeel is dan meteen dat er geen licht via de kieren naar buiten komt. Een beetje de @Anne W-manier; hij doet het met aluminium-folie en ik met tape, maar het effect is hetzelfde.
Ik kan dus nu met het dak beginnen en het interieur.


Café de Rode Leeuw lijkt wat in de vergetelheid geraakt, maar daarvan heb ik de voorgevel op kleur gebracht en ben ik inmiddels begonnen met de zijgevel van dit café.
Ik ben er nog niet uit of deze twee panden naast elkaar komen te staan. Het punt is een beetje dat de raamkozijnen van het café en het hotel precies hetzelfde zijn. Misschien moet ik om die gelijkenis te doorbreken er toch nog een pandje tussen zetten.  ::) Wat denken jullie?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #428 Gepost op: 23 oktober 2016, 17:54:18 »
Tja, het wel veel horeca bij elkaar.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #429 Gepost op: 23 oktober 2016, 18:39:19 »
Mooie geveltjes! Wat mij betreft kunnen die best naast elkaar, dan kan de klandiezie na een nachtje doorzakken
zijn roes in het hotel uitslapen :)

Tja, en dan die reclameverlichting... het mooiste zou zijn om verlichte letters van boven naar beneden: H O T E L te maken waarvan de E
niet brandt en de H onregelmatig flikkert. Mooie uitdaging voor als je opgeruimd hebt :))
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #430 Gepost op: 23 oktober 2016, 19:59:40 »
Dat twee horeca-panden zo vlak naast elkaar staan vind ik geen probleem. Wat ik misschien hinderlijk ga vinden is de tè opvallende overeenkomsten. En dan gaat het in dit geval om precies dezelfde raamkozijnen in precies dezelfde kleur. Als deze twee panden naast elkaar staan, dan zijn dat de twee eerste dingen die opvallen. Ik denk er dus over om die overkomst tussen beide panden te breken en er een pand tussen te zetten. Dat moet dan een pand worden dat er qua uiterlijk compleet anders uitziet; misschien iets met een gezellige erker.
H
O
T
E
L

boven elkaar had ik zelf ook al bedacht. Ik weet alleen niet of ik het neon-effect kan nabootsen met ledjes. Ik ben bang dat het een lichtbak gaat worden.  ::)

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #431 Gepost op: 23 oktober 2016, 21:05:21 »
Misschien is het een idee om bij de bovenkozijnen van het café zoveel roeden eruit te snijden dat je een groot onderraam en een kleiner bovenraam overhoudt. Als je dan de horizontale middenroede wat zwaarder uitvoert, lijken het wel schuiframen. Ook gebruikelijk in die tijd.
Op die manier kunnen de beide gevels naast elkaar gebruikt worden.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #432 Gepost op: 23 oktober 2016, 22:10:03 »
Ik denk ook dat ze wel naast elkaar kunnen Wim. En de tip van Roel daar ga ik ook in mee.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #433 Gepost op: 24 oktober 2016, 11:33:10 »
Ik denk dat ik ook wel meega in het scherpzinnige idee van @Roel. Maar misschien doe ik wel beide: ramen aanpassen en een pand ertussen.


Foto: Pierre
Ik heb nog eens even terug gebladerd en ik ontdekte dit linker winkelpand van Pierre. Een prachtig pandje en zeker al meer dan veertig jaar oud. Ik denk dat ik dit pand als inspiratie ga gebruiken om een smaller winkelpand te bouwen met op de eerste etage een erker, maar dan een tikkie groter dan het pand van Pierre.

Maar, vandaag wordt het niks: im moet naar de tandarts, ik moet een slot vervangen en vanavond een fotocursus geven voor 55-plussers.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #434 Gepost op: 25 oktober 2016, 17:10:42 »
Ik kon het natuurlijk weer niet laten. Dit wordt écht voorlopig mijn laatste gevel:


Een eerste opzet: ik vond nog een klokgave winkelpui en dat bruine geval wordt een erker. Verder zit ik er aan te denken om bovenin een sierlijst te maken. Het spul ligt er nu nog los op om te zien of het een beetje bij elkaar gaat passen, maar ik ben er nog niet helemaal uit... of misschien helemaal niet?
Enfin, feed-back is natuurlijk welkom.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #435 Gepost op: 25 oktober 2016, 23:18:57 »
Die winkelruimte ziet er top uit, maar zijn de deuren wel breed genoeg?
Ik vind de verhouding naar de vier witte ramen boven een beetje vreemd.
Naar de erker weer wel goed. Tja..

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #436 Gepost op: 26 oktober 2016, 00:27:40 »
Nou Mark, er zijn misschien wel meer dingen aan deze gevel die niet helemaal lekker zitten. Ach, je probeert wat en de ene keer klopt ’t en de andere keer klop ’t niet. Dit klopt niet dus ben ik inmiddels overgestapt op Plan B en verhuist dit concept voorlopig op de plank.


Maar er klopt wel meer niet. Zo vind ik de verhouding van deze klokgevel ook niet kloppen. Het bovenste deel -de klok van de gevel- vind ik naar verhouding veel te groot. De raamkozijnen had ik er al eerder uitgehaald en dit pand gaat dus gesloopt worden.


Voorlopig gebruik ik alleen de raamparijen. De lelijke vensterbanken en de rollagen schaaf ik eraf, zodat de ondergrond mooi egaal is.


Omdat ik qua breedte wat meer variatie wil aanbrengen in het rijtje winkelpanden, wordt deze geven slechts twee ramen breed. Het overgebleven deel gebruik ik als ondergrond voor mijn nieuwe gevel.


De basis is gelegd, morgen weer een dag.

Tja, en dan die reclameverlichting... het mooiste zou zijn om verlichte letters van boven naar beneden: H O T E L te maken waarvan de E
niet brandt en de H onregelmatig flikkert. Mooie uitdaging voor als je opgeruimd hebt :))

Nou @Jack Sparrow , ik heb vast een begin gemaakt.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #437 Gepost op: 26 oktober 2016, 08:34:36 »
Ik ben zeer benieuwd naar de voortgang van je hotel verlichting. Een leuk mini projectje. Heb je de letters er uitgesneden Wim?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #438 Gepost op: 26 oktober 2016, 10:28:54 »
Bijzonder hoor :)! Heb even terug moeten lezen, maar die gevels zien er behoorlijk echt uit :)!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #439 Gepost op: 26 oktober 2016, 13:49:23 »
Ik ben zeer benieuwd naar de voortgang van je hotel verlichting. Een leuk mini projectje. Heb je de letters er uitgesneden Wim?
Nee @Pierre, het zit eigenlijk net andersom: ik heb met afwrijfletters twee keer de tekst “HOTEL” op een flinterdun plaatje styreen gewreven, dat heb ik afgesneden tot twee plaatjes die ik aan beide zijden op een dun raamwerkje heb geplakt. Daarna -maar die foto is is er nog niet- heb ik de hele lichtbak zwart geschilderd, dus ook over die afwrijfletters en daar komt dan nog weer een roestkleur overheen. Je voelt ’m zeker al aankomen: als de verf helemaal droog is dan rits ik met plakband die afwrijfletters er weer af en als dat goed gaat dan blijft de plek waar de letters zaten onbeschilderd, waar het licht doorheen schijnt.


Daar hebben jullie natuurlijk allemaal overheen gekeken  :(, maar ongeveer dezelfde methode heb ik toegepast bij deze zijgevel: eerst de hele muur in een grijze voeg-kleur schilderen, de verf goed laten drogen, dan de afwrijfletters op de muur zetten en daar overheen een drybrush met baksteen-kleur. Als de boel droog is dan kun je met plakband de letters er weer afritsen en dan hou je een voegkleurige letter over.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #440 Gepost op: 26 oktober 2016, 14:28:17 »
Het is een methode die ik zal onthouden en hij lijkt mij goed bruikbaar.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #441 Gepost op: 26 oktober 2016, 17:05:51 »
Wat is dat toch een handige sodemieter die Wim hè  ;) Goed gedaan man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #442 Gepost op: 26 oktober 2016, 17:30:34 »
Nou @Pierre eerst maar eens afwachten of het ook écht lukt.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #443 Gepost op: 26 oktober 2016, 21:18:10 »
Goh, dat is een verrekt handige methode, Wim. Komt op de harde schijf te staan.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #444 Gepost op: 27 oktober 2016, 12:04:29 »
Dank voor jullie positieve feedback. Nu maar hopen of dit experiment ook werkt.


Het zwarte laagje verf is droog, maar dekt natuurlijk niet. Het uithangbord staat nu in een tweede laag te te drogen. Die verf moet absoluut ‘hard’ zijn, anders trek ik straks niet alleen de letters ook de verf er weer af.
Trouwens, @Pierre heeft op zijn vorige baan ooit ook twee uithangborden gemaakt: een bij de kapper en een bij zijn sigarenwinkel.

Ik ben nog even bezig geweest met de winkelpui van het laatste pand.


Kibri 43560 - H0 Bahnhof Baden-Baden is een dankbaar sloopproject geweest. Nog steeds grabbel ik sierlijstjes en ornamenten bij elkaar om andere projecten op te leuken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #445 Gepost op: 27 oktober 2016, 12:20:56 »
Ziet er weer gelikt uit Wim. Wat ik me wel afvraag ... maak jij geen gewone woonhuizen in je straatje?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #446 Gepost op: 27 oktober 2016, 13:06:08 »
Weer een scherpe vraag Pierre.
Eens even kijken wat ik nu ongeveer heb staan:


Van links naar rechts: het café met bovenwoning, dat hotel verhuurt kamers aan kostgangers en hoeren, een woonhuis (maar dat komt op een andere plek), daarnaast het bruine pand dat gesloopt is en wat ik gebruikt heb voor het pand waar ik nu mee bezig ben, de slagerij met twee bovenwoningen en een zolderetage en dan nog de garage met bovenwoning met achter een eigen opgang.
Pfff... tsja, je hebt eigenlijk wel (weer) een punt.  ::)
Ik heb nog wel wat liggen aan woonhuizen die qua schaalverhouding een beetje passen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog een Rembrandthuis van Heljan op de plank liggen. Als ik dat omtover tot een onherkenbaar woonhuis, dan kom ik al een heel eind.
De definitieve plek waar alle winkelpanden komen te staan staat nog niet vast. Ik moet eens wat heen en weer schuiven om het beste resultaat te krijgen.

Tussendoor wèl weer een kleine update:


Het nieuwe metselwerk zit op de gevel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #447 Gepost op: 27 oktober 2016, 19:03:56 »
We gaan het meemaken :))
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #448 Gepost op: 27 oktober 2016, 21:19:03 »
Al met al wordt het toch een hele straat.
Ben wel erg benieuwd naar het uithangbord.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #449 Gepost op: 27 oktober 2016, 23:28:56 »
Oké, hier is jullie uithangbord:


Het resultaat geeft bij mij nog niet het wow-gevoel en hier en daar moet nog wat worden bijgewerkt.

 
Ik had er natuurlijk ook een printje papier tegenaan kunnen plakken en dat staat vast een stuk strakker, maar is dat ook mooier? Dat ding moet natuurlijk ook verlicht worden. Met twee ledjes van een Action-led-strip -en die zijn behoorlijk fel- zie je precies waar nog wat moet worden aangestipt.
Ach, laten we er geen drama van maken: het is maar een lichtbak.  ;)



Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)