Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 126163 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #375 Gepost op: 22 oktober 2015, 17:59:32 »
En ook nog een door jou gewenst lettertype en grootte? Toppie.
Dit was het enige beschikbare font en corps, maar ik kan er wel wat mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #376 Gepost op: 22 oktober 2015, 20:12:47 »
@Wim Corduwener,
En hoe groot zijn deze letters? kan ik op de foto niet goed zien.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #377 Gepost op: 22 oktober 2015, 20:30:54 »
Goede vraag: 17mm hoog en dat is voor H0 best groot. Maar, als ik op de zijkant van een gevel “HOTEL” wil plakken dan kan dat prima.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #378 Gepost op: 22 oktober 2015, 23:07:19 »
Mooie letters Wim. Ik kwam ook wat tegen op MARKTPLAATS Misschien is het wat voor je of voor iemand anders. ;) Hij heeft volgens mij alle maten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #379 Gepost op: 22 oktober 2015, 23:44:47 »
Misschien is het wat voor je...
Goede tip @Pierre, dat is wel wat voor me.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #380 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:02:04 »
Na een tip van @Pierre:
Ik kwam ook wat tegen op MARKTPLAATS Misschien is het wat voor je of voor iemand anders. ;) Hij heeft volgens mij alle maten.


Old School afwrijfletters. In de tijd dat DTP nog een onbekend begrip was, werden bijvoorbeeld advertenties opgemaakt met afwrijfletters. Meestal werden voor de grotere corpsen afwrijfletters gebruikt en voor de kleinere corpsen handzetsel. Ergens in de tachtiger jaren kwam de Apple Macintosch in opkomst en raakte de afwrijfletters in de vergetelheid. Nog maar zelden kom je ze tegen op Marktplaats. Dankjewel Pierre.


Ik heb relatief kleine letters besteld voor de bebouwing op mijn modelspoorgebeuren. Je kunt op de computer natuurlijk ook opschriften maken, mooi afdrukken en dan plakken waar je ze wilt hebben, maar afwrijfletters kun je ook rechtstreeks op baksteenplaat gebruiken, zodat de structuur van het baksteen door de letters heen komt... alsof het er door een Preisertje is opgeschilderd.
Ik heb ook een aantal vellen witte letters besteld en die kun je op etalageruiten gebruiken. Behalve het met de hand schilderen, is er voor zover mij bekend, geen andere mooie manier om witte tekst op een raam te krijgen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #381 Gepost op: 10 december 2015, 22:17:22 »
Magneetband


Gescoord: 9,60 meter magneetband dan kan ik voorlopig weer even verder.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #382 Gepost op: 23 januari 2016, 16:29:49 »
Vandaag m’n laatste wissels binnen voor mijn steenkolenbaan:


De twee linker wissel vandaag ontvangen.
Het derde wissel heb ik gekocht als N-wissel, maar lijkt verdacht veel op een H0e-wissel. Voor € 5,- is dat een prima koop. Bovendien zit de aandrijving op een mooie afstand van het wissel zodat ik die onder een perron kan wegwerken.
Het meest rechtse wissel heb ik van @Pierre gekregen.
Voorlopig kan ik dus mijn rails uitleggen op mijn metro-baantje.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #383 Gepost op: 23 januari 2016, 17:27:38 »
Jij kan weer verder Wim. Best een koopje die wissels. Ben benieuwd naar de vorderingen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #384 Gepost op: 3 februari 2016, 16:52:29 »
Dankjewel @Pierre.

Ik kon het niet laten. Soms lijk ik wel een wijf in een schoenenwinkel:


Dit is natuurlijk een afzichtelijk lelijk gebouw, maar ik denk dat ik hier wel een verhoogd station mee kan maken. Dit gebouw heeft een paar grote voordelen: het is tamelijk hoog en volgens mij zitten er geen ruitjes achter de raamkozijnen geplakt... die kan ik er dus makkelijker uithalen.


Verder kan ik die deurpartij onderin, best één etage hoger zetten om aan te laten sluiten op het verhoogde spoor.
Wat denken jullie?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #385 Gepost op: 3 februari 2016, 17:03:06 »
Verder kan ik die deurpartij onderin, best één etage hoger zetten om aan te laten sluiten op het verhoogde spoor.
Wat denken jullie?

Ik denk dat het heel goed te doen is Wim. Hier kan je prima een verhoogd station van maken. De meeste ramen kunnen er ook in blijven zitten. Zonder glas kan je ze makkelijk schilderen.
Het zal er om hangen of de eerste etage nu een beetje gelijk komt met het perron.
Succes met deze aankoop Wim. Volgens mij niet verkeerd. ;) (Behalve dat je er weer een project bij krijgt ::))
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #386 Gepost op: 3 februari 2016, 17:34:53 »
Ik denk dat het heel goed te doen is Wim. Hier kan je prima een verhoogd station van maken. De meeste ramen kunnen er ook in blijven zitten. Zonder glas kan je ze makkelijk schilderen.
Meestal probeer ik de ramen er ook uit te sleutelen omdat ik dan weer makkelijker de gevel kan schilderen. Ikzelf werk het lekkerst als ik het hele verhaal zonder schade uitklaar kan trekken, zodat het eigenlijk weer een bouwpakket wordt.  :)

Citaat
Het zal er om hangen of de eerste etage nu een beetje gelijk komt met het perron.
Het wordt wat snij-, pas- en reparatiewerk. Maar wel een uitdaging. Eventueel kan ik het perron in hoogte ook nog wat verlagen.

Citaat
Succes met deze aankoop Wim. Volgens mij niet verkeerd. ;) (Behalve dat je er weer een project bij krijgt ::))
@Pierre, wat zouden we zijn zonder liggende projecten?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #387 Gepost op: 3 februari 2016, 17:49:49 »
Ik vind het helemaal geen lelijk gebouw.
Maar waarschijnlijk wel geschikt voor jouw doel.

Succes.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #388 Gepost op: 3 februari 2016, 17:56:41 »
Ik zie hier een heel mooi station ala Deventer in
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #389 Gepost op: 3 februari 2016, 20:21:14 »
Mooi gebouw om iets van te maken. Ga je dit dan combineren met dat verhoogde S-bahn station?
Volgens mij komen de stenen van de voorgevel wel redelijk overeen met dit verhoogde spoor.


Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #390 Gepost op: 3 februari 2016, 20:42:27 »
Dat heb je weer messcherp gezien @GéJé.


Behalve dit viaduct zou deze onderbouw dan aangesloten worden op het gebouw dat ik via Marktplaats heb.


Inmiddels heb ik het zaakje natuurlijk al uit elkaar getrokken. De bogen bestaan uit twee rollagen baksteen. Ik wil de onderste rollaag eruitsnijden zodat ik in de bogen meer ruimte heb en de hoogte -indien nodig- kan verlagen.


Aanvankelijk leek me dit wel een mooi gebouw, maar hiermee gaat het ook lukken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #391 Gepost op: 3 februari 2016, 21:27:14 »
Dan vind ik wat je nu hebt echt veel mooier Wim.
Maar ik zit nu te denken,  ::) Had jij niet ooit ook al eens station Baden-Baden gekocht?  ::)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #392 Gepost op: 3 februari 2016, 22:42:59 »
Dan vind ik wat je nu hebt echt veel mooier Wim.
Maar ik zit nu te denken,  ::) Had jij niet ooit ook al eens station Baden-Baden gekocht?  ::)
Zodeknetters, jij bent scherp!
Dat klopt... alleen... eh... heb ik die gebruikt voor iets anders:


Deze basculerende rolbrug zit vol met sierlijsten van Station Baden. Ik kon ’m destijds via Marktplaats hier in de buurt voor een tientje ophalen. Ik wist dat-ie voor de sloop zou worden en dat ik 'm nooit zou gebruiken als (verhoogd) station. Het is een prima station, maar het past niet in mijn plaats en tijdspanne... de sierlijsten wèl.


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #393 Gepost op: 3 februari 2016, 22:54:30 »
Ik zat zo maar te denken, ik weet het dus niet zeker,
maar daar kan je misschien wel een heel aardig verhoogd station van maken.   ;)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #394 Gepost op: 3 februari 2016, 23:43:52 »
Ik zat zo maar te denken, ik weet het dus niet zeker,
maar daar kan je misschien wel een heel aardig verhoogd station van maken.   ;)
Dát is misschien niet eens zo’n heel erg gek idee!


Ik denk dat-ie er misschien dan ongeveer zó uit zou komen te zien.  8)

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #395 Gepost op: 4 februari 2016, 00:05:01 »
Aan zoiets zat ik nou ook te denken Wim. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #396 Gepost op: 4 februari 2016, 09:23:57 »
Geinig idee @Pierre en @GéJé, maar dit is al een keer gedaan.  ::)
Dan kom ik toch liever met nét weer wat anders op de proppen. Volgens mij zijn er nu drie modelspoorders aan het nadenken of bezig met een station met een verhoogd spoor. Op ons forum zitten zeker vier hobbyisten na te denken of zijn bezig met een steenkolenmijn. Het wordt al lastig zat om origineel te blijven.  ::)
Tegelijkertijd heb ik op andere forums ontdekt dat daar maar weinig modelbouwers zijn die de dingen maken die op ons forum worden gemaakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #397 Gepost op: 4 februari 2016, 12:27:06 »
Geinig idee @Pierre en @GéJé, maar dit is al een keer gedaan.  ::)
Dan kom ik toch liever met nét weer wat anders op de proppen. Volgens mij zijn er nu drie modelspoorders aan het nadenken of bezig met een station met een verhoogd spoor. Op ons forum zitten zeker vier hobbyisten na te denken of zijn bezig met een steenkolenmijn. Het wordt al lastig zat om origineel te blijven.  ::)
Tegelijkertijd heb ik op andere forums ontdekt dat daar maar weinig modelbouwers zijn die de dingen maken die op ons forum worden gemaakt.

En dat is dus waarom ik alleen op dit modelspoorforum ben ingeschreven en daadwerkelijk volg.
Hier worden unieke projecten gedaan, wellicht door meerdere personen, maar ieder op hun eigen manier.

Hulde en mijn dank is groot.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #398 Gepost op: 5 februari 2016, 23:09:28 »
M’n zending is binnen:


Op zich geen beroerd gebouw.


Maar een oplettende toeschouwer zal direct opmerken dat dit 1:87 Preisertje moet bukken om door de ingang te kunnen. Bij de stijl van dit gebouw zou het veel meer passend zijn als de deur een stuk hoger zou zijn. Je zou dus kunnen stellen dat er van de schaalverhoudingen van dit Volmer-product wederom geen reet klopt. Op een TT-baan (1:120) of zelfs op een N-baan (1:160) zou dit gebouw prima passen, maar op H0 lijkt het nergens naar.
Een station met een verhoogd spoor zal ik dus zelf moeten bouwen, want dit bouwwerk gaat ’m niet worden.
Ach, soms zit het mee en soms zit het tegen.  :( Ik heb in elk geval weer een boel ornamenten en een mooie trap.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #399 Gepost op: 5 februari 2016, 23:22:42 »
@Wim Corduwener
Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om het hele gebouw af te keuren op de hoogte van een deur. Traptreden, hekjes, verdiepingshoogte en ramen lijken mij goed in verhouding. Hogere deur er in en het is opgelost volgens mij.

En oh ja; heb je dat Preisertje al eens opgemeten?  8)