Na een tip van
@Pierre:
Ik kwam ook wat tegen op MARKTPLAATS Misschien is het wat voor je of voor iemand anders.
Hij heeft volgens mij alle maten.

Old School afwrijfletters. In de tijd dat DTP nog een onbekend begrip was, werden bijvoorbeeld advertenties opgemaakt met afwrijfletters. Meestal werden voor de grotere corpsen afwrijfletters gebruikt en voor de kleinere corpsen handzetsel. Ergens in de tachtiger jaren kwam de Apple Macintosch in opkomst en raakte de afwrijfletters in de vergetelheid. Nog maar zelden kom je ze tegen op Marktplaats. Dankjewel Pierre.

Ik heb relatief kleine letters besteld voor de bebouwing op mijn modelspoorgebeuren. Je kunt op de computer natuurlijk ook opschriften maken, mooi afdrukken en dan plakken waar je ze wilt hebben, maar afwrijfletters kun je ook rechtstreeks op baksteenplaat gebruiken, zodat de structuur van het baksteen door de letters heen komt... alsof het er door een Preisertje is opgeschilderd.
Ik heb ook een aantal vellen witte letters besteld en die kun je op etalageruiten gebruiken. Behalve het met de hand schilderen, is er voor zover mij bekend, geen andere mooie manier om witte tekst op een raam te krijgen.