Iets voor de electrotechnische modelspoor ingenieurs.
Omdat mijn IB aangaf "kortsluiting Booster"en daarna geen teken van leven meer gaf ben ik nu de boel nog eens goed aan het doormeten.
Maar ik krijg verschillende meldingen op de multimeter.
De rail zit nog wel aangesloten aan de trafo, die staat tijdens het meten uit en 1 kant is aangesloten op de bezetmelders s88n.
Tevens loopt er naar de wisseldecoders natuurlijk ook de digitale spanningsdraad rood en zwart.
De rode draad heb ik tijdens het meten losgehaald.
Hier volgt een aantal beelden van het meten.
gemeten op puco (rijspanning) en massa MM op 200 ohm

idem MM op 2000 ohm

idem MM op 20k ohm

idem MM op 200k ohm

idem MM 2000k ohm

nu meet ik op puco en bezetmelder MM 2000k ohm

Sluit ik nu de rijspanningdraad weer aan op de wisseldecoder dan laat de MM het volgende zien met de puco en de bezetmelder.

en nu op massa

Ik begrijp het nu even niet meer, doe ik iets fout met meten of heb ik nu toch sluiting.
Zo ja dan denk ik dat ik het beste alled rijspanning van de ringleiding kan losmaken en eventueel ook de massa en dan kijken of het is opgelost.
Misschien iemand met een beter idee behalve dan de hele baan afbreken
