Auteur Topic: De Rommeldoos  (gelezen 1550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
De Rommeldoos
« Gepost op: 18 januari 2013, 12:31:30 »
Vaak schrijf ik dat ik wat uit mijn rommeldoos gebruik. Erg handig als ik weer eens met een fr?bel project bezig ben. Er zijn mensen die roepen: ik zou die rommeldoos wel eens willen zien (?.Tom ;))
Nou is ?de rommeldoos? meer een begrip dan echt een doos. Het is meer een verzameling van dozen, bakjes, blikjes en soms zelfs ladekastjes zo als in mijn geval. De echte rommeldozen zijn er vier.
Drie met losse onderdelen van huisjes, restanten van bouwdozen en ander bouwmateriaal en ??n met elektrisch spul zoals oude seinpalen, lantaarns, spoorbomen, relais enz.



Verder heb ik dan een ladekast die oud rollend materiaal huisvest.  Dat wil zeggen dat er ook opknap materiaal in zit. Opknap locs en wagons maar ook sloop spul zoals hieronder bv. de la met slooplocs.



Dan heb ik natuurlijk ook nog het kleine spul maar dat zit in een zestal sorteerdozen met trapjes, gootjes, laddertjes, raampjes, hekjes ?enz.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De Rommeldoos
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2013, 20:32:28 »
Dit is een leuk onderwerp Pierre... ik wil al je laatjes en bakjes zien!  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De Rommeldoos
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2013, 20:58:34 »
Dit is een leuk onderwerp Pierre... ik wil ?l je laatjes en bakjes zien!  :D

Je bent altijd van harte welkom Wim! De koffie staat klaar. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline patje

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re:De Rommeldoos
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2013, 22:23:36 »
Altijd handig zo'n rommelbak.
Ook wij hebben tegenwoordig een bak om wat spullen te verzamelen. Restanten van huisjes en andere gebouwen, maar ook allerlei andere dingen. Met wat geluk kunnen we binnenkort van allerlei stukken een leuk huisje bouwen of weer iets anders.
Wat was ook alweer dat spreekwoord?  :P Wie wat bewaart............  :P

Groeten!

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:De Rommeldoos
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2013, 22:31:56 »
Kan in het vervolg beter bij jouw gaan kijken, dan naar Houten, vast ook dat ene ontbrekende deeltje wel te vinden  ;D
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.