Ook ik ben na de kerst natuurlijk gaan kijken of er nog iets te halen was (voah w?nagh) wat ik kon gebruiken voor mijn baan. O.a kom ik twee bosjes zeemos (of hoe dat ook mag heten) tegen die er aan het stof te zien twee jaar geleden ook al lagen. Voor de prijs kon ik ze niet laten liggen. Laat ik eens gaan proberen daar een paar bomen van te maken. Ik wil een paar verschillende materialen gaan uitproberen en dan maar kijken of zo'n knutselwerk ook daadwerkelijk op een boom gaat lijken.

Uitpakken en netjes uitpluizen.

In de groenvoorziening voor mijn huis heb ik een paar takjes gesprokkeld voor de boomstammen.

De mooie exemplaren leg ik opzij en daar kunnen gelijk kleinere boompjes van worden gemaakt door simpelweg in te spuiten met spuitlijm en ze gelijk met een kleurtje te bestrooien. Uit het bosje komen toch nog 14 mooie boompjes.

Ik zoek een mooi stammetje uit en boor daar wat gaten in. Hier plak ik met witte houtlijm wat takken in. Met acryl verf breng ik de takken en het puntje van de stam op kleur. Ik kan de kleuren van het stammetje afkijken dus dat is wel handig.

Ook in de takken worden een paar gaatjes geboord. In deze gaatjes lijm ik takjes zeemos.

Als het kapsel af is bespuit ik deze haardos ook en bestrooi de takjes met groen strooisel. Daarna nog een keer spuiten en een heel klein beetje strooien op de uiteinde van de takken met een fellere kleur groen. Dit zijn de jonge blaadjes.

Wordt vervolgd .....