Inmiddels is er nogal wat veranderd in dit hele gebeuren, dus dacht ik dit verhaal maar even met een update aan te vullen.

De oude module. Hier heb ik nog wat bruikbaars afgeschroefd en de rest gaat naar de stort.

Deze nieuwe module is een stuk groter geworden (210 x 97cm) en ik heb bij de constructie geen lijm gebruikt, dus als ik nog wat zou willen veranderen, dan kan ik een en ander zo aanpassen.

Inmiddels ben ik ook bezig geweest met het inpassen van de Oude Gracht. Dit is de oude situatie, maar deze versie ga ik niet gebruiken omdat er nogal wat is veranderd.

De proefopstelling van de Oude Gracht nieuwe versie met wat grotere bogen. Die bogen moeten aan de onderkant nog wel ietwat worden ingekort, zodat de bovenkant gelijk loopt met de bovenkant van het bruggenhoofd. Maar ik hou nog genoeg ruimte in de bogen over, zodat ik daar een handel in scheepsbenodigdheden kan vestigen en iets met wijnvaten. Rechts naast deze bogen komen twee pakhuizen.
Noot: Het balkje achter de bogen moet ik nog even kantelen, zodat ik wat meer ruimte heb voor het interieur.
Met de basculebrug in beeld, gaat het er dan onveer zo uitzien. Achterin de module komt een verhoogd spoor met aan de voorzijde dezelfde bogen. Dat spoor loopt straks achterlangs de steenkolenmijn. In feite loopt het water hier dood, want het bevaarbare water loopt niet onder de brug door. Hooguit iets met een duiker.

Vanuit de drone is te zien dat aan de overkant van het water de situatie nog geheel open ligt.

Een stukje verderop de winkelpanden. Die staan nu wel erg dicht bij de rand, dus daar moet nog een stukje triplex worden gemaakt zodat er genoeg ruimte komt voor trottoir en wegdek. Het water langs de Zeedijk wordt dan wat ingekort.