Fout Wim! ...Foei ... daar zijn wel nettere oplossingen voor te bedenken! 
Sorry Pierre! Kroonsteentjes is zeker vloeken in de kerk? Zou ook niet eens kunnen want kroonsteentjes vragen om schroevendraaiertjes en dat past natuurlijk nooit. Ik zet er wel een stekkertje aan...
(mag zeker ook weer niet met randaarde?)Volgens mij is dat de bedoeling van de sleufjes. Ik denk dat ook het dak van het ketelhuis los moet komen te liggen om evt. een draadje of motortje te kunnen wisselen? Of staat het hele ketelhuis los?
Dat ketelhuis staat volgens de tekening (en de foto hierboven) met de voorgevel naar de mijnschacht. Heel dom, want het is best een aardig gebouw met een mooie voorgevel waar je dus niks van ziet. Ik draai het ketelhuis dus een kwartslag, waardoor de voorgevel vol in het zicht komt te staan. Het dak zit er nog niet vast opgeplakt omdat ik Nederlandse dakpannen (van Auhagen) op het dak van het ketelhuis wil hebben en niet van die Tiroler rommel.
Doordat ik het ketelhuis een kwartslag draai passen die steunen, waar die draagarmen op het dak rusten (die sleufjes) natuurlijk niet meer, dus daar moet ik nieuwe op maken.
Maar om terug te komen op jouw vraag: ik zet het ketelhuis vast op de baan, maar ik laat het dak demontabel ?n ik laat de onderkant open, zodat ik onder- en bovenlangs erbij kan. Er komt geen verlichting in dat ketelhuis dus van dat gat in de vloer zie je niks.
Ik kan je aardig volgen hoor maar foto's zijn altijd top. 

Inmiddels heb ik drie van zijkanten erop gezet en waar zichtbaar gewerkt aan het interieur.
Eigenlijk is de fabriek die ik nu aan het bouwen ben mijn tweede fabriek die ik voor een koopje als bouwpakket op de kop heb getikt. De eerste fabriek heb ik gedemonteerd en gebruik ik in onderdelen om de nieuwe fabriek te voorzien van interieur en bijgebouwen. Dat stukje binnenmuur dat in het interieur ziet, is dus feitelijk de buitenmuur van eenzelfde gebouw.

Inmiddels heb ik ook iets gedaan aan de veiligheid: twee stalen wanden moeten ervoor zorgen dat die mijnwerkers niet in de schacht vallen.
De hijsconstructie moet ik nog bovenop de schacht zetten. Als die erop staat, kan ik de lift er niet meer uithalen en ik wil eerst zeker weten dat die lift niet uit de rails kan lopen.

Het (bijna) complete geheel:
? Bovenin komt dus dat ding met die grote wielen, dat er bovenlangs uitgehaald kan worden. Daar moet ik dus nog wel een aansluiting maken voor de verlichting. Welke stekkertjes ik moet gebruiken weet ik nog niet.
? Bovenin rechts op het gebouw zit een soort luchtbrug verbonden met het hoofdgebouw.
Kibri heeft hier denk ik de bedoeling gehad om die luchtbrug ook onderdeel te maken van het liftgebeuren, maar dan zou de lift een kwartslag moeten draaien wil het verhaal een beetje kloppen. Dat had ook wel gekund, maar dan zie je niks meer van de lift. Die luchtbrug zit er dus eigenlijk een beetje voor joker, maar ik laat 'm w?l gewoon zitten.
? Op de begane grond wordt nog verlichting ingebouwd, anders zie je natuurlijk niks van het interieur.
? Het deel van de liftschacht dat onder de grond staat, komt te rusten op een triplex plateautje en dat staat nu in de houtlijm.
Recht tegenover de ingang van de mijnschacht zit mijn draaischijf. En onder die draaischijf hangt een vette knol van een servo. Onder de grond ontstaat dus nu een nieuw probleem, want diezelde servo hangt nu precies in mijn geplande mijngang.