Auteur Topic: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)  (gelezen 259259 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Baanbouw Wilmse (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #75 Gepost op: 6 december 2012, 13:35:44 »
Fout Wim! ...Foei ... daar zijn wel nettere oplossingen voor te bedenken! :o
Sorry Pierre! Kroonsteentjes is zeker vloeken in de kerk? Zou ook niet eens kunnen want kroonsteentjes vragen om schroevendraaiertjes en dat past natuurlijk nooit. Ik zet er wel een stekkertje aan...  (mag zeker ook weer niet met randaarde?)

Citaat van: Pierre
Volgens mij is dat de bedoeling van de sleufjes. Ik denk dat ook het dak van het ketelhuis los moet komen te liggen om evt. een draadje of motortje te kunnen wisselen? Of staat het hele ketelhuis los?
Dat ketelhuis staat volgens de tekening (en de foto hierboven) met de voorgevel naar de mijnschacht. Heel dom, want het is best een aardig gebouw met een mooie voorgevel waar je dus niks van ziet. Ik draai het ketelhuis dus een kwartslag, waardoor de voorgevel vol in het zicht komt te staan. Het dak zit er nog niet vast opgeplakt omdat ik Nederlandse dakpannen (van Auhagen) op het dak van het ketelhuis wil hebben en niet van die Tiroler rommel.
Doordat ik het ketelhuis een kwartslag draai passen die steunen, waar die draagarmen op het dak rusten (die sleufjes) natuurlijk niet meer, dus daar moet ik nieuwe op maken.
Maar om terug te komen op jouw vraag: ik zet het ketelhuis vast op de baan, maar ik laat het dak demontabel ?n ik laat de onderkant open, zodat ik onder- en bovenlangs erbij kan. Er komt geen verlichting in dat ketelhuis dus van dat gat in de vloer zie je niks.

Ik kan je aardig volgen hoor maar foto's zijn altijd top. ;)

Inmiddels heb ik drie van zijkanten erop gezet en waar zichtbaar gewerkt aan het interieur.
Eigenlijk is de fabriek die ik nu aan het bouwen ben mijn tweede fabriek die ik voor een koopje als bouwpakket op de kop heb getikt. De eerste fabriek heb ik gedemonteerd en gebruik ik in onderdelen om de nieuwe fabriek te voorzien van interieur en bijgebouwen. Dat stukje binnenmuur dat in het interieur ziet, is dus feitelijk de buitenmuur van eenzelfde gebouw.

Inmiddels heb ik ook iets gedaan aan de veiligheid: twee stalen wanden moeten ervoor zorgen dat die mijnwerkers niet in de schacht vallen.
De hijsconstructie moet ik nog bovenop de schacht zetten. Als die erop staat, kan ik de lift er niet meer uithalen en ik wil eerst zeker weten dat die lift niet uit de rails kan lopen.

Het (bijna) complete geheel:
? Bovenin komt dus dat ding met die grote wielen, dat er bovenlangs uitgehaald kan worden. Daar moet ik dus nog wel een aansluiting maken voor de verlichting. Welke stekkertjes ik moet gebruiken weet ik nog niet.
? Bovenin rechts op het gebouw zit een soort luchtbrug verbonden met het hoofdgebouw.
Kibri heeft hier denk ik de bedoeling gehad om die luchtbrug ook onderdeel te maken van het liftgebeuren, maar dan zou de lift een kwartslag moeten draaien wil het verhaal een beetje kloppen. Dat had ook wel gekund, maar dan zie je niks meer van de lift. Die luchtbrug zit er dus eigenlijk een beetje voor joker, maar ik laat 'm w?l gewoon zitten.
? Op de begane grond wordt nog verlichting ingebouwd, anders zie je natuurlijk niks van het interieur.
? Het deel van de liftschacht dat onder de grond staat, komt te rusten op een triplex plateautje en dat staat nu in de houtlijm.

Recht tegenover de ingang van de mijnschacht zit mijn draaischijf. En onder die draaischijf hangt een vette knol van een servo. Onder de grond ontstaat dus nu een nieuw probleem, want diezelde servo hangt nu precies in mijn geplande mijngang.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #76 Gepost op: 6 december 2012, 17:12:40 »
Volgens mij moet het allemaal gaan werken zo Wim. Het ziet er in ieder geval super uit.

Een stekkertje wat niet al te groot is is een tulp stekkertje of een stekkertje van een oortelefoontje. Kan je krijgen in een radio zaak of zo. Ook de stekkertjes voor een poppenhuis zijn prima te gebruiken. Eigenlijk is alles beter dan een kroonsteen! ;)

Misschien toch de servo los halen en ergens opzij hangen met een stangetje?
Of .......... een ingestorte mijngang maken. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #77 Gepost op: 6 december 2012, 17:44:18 »
Volgens mij moet het allemaal gaan werken zo Wim. Het ziet er in ieder geval super uit.
Dank.

Een stekkertje wat niet al te groot is is een tulp stekkertje of een stekkertje van een oortelefoontje. Kan je krijgen in een radio zaak of zo. Ook de stekkertjes voor een poppenhuis zijn prima te gebruiken. Eigenlijk is alles beter dan een kroonsteen! ;)
Nou Pierre, een stekkertje voor een poppenhuis klinkt ook niet echt hoopvol. Wat hebben jullie hier eigenlijk tegen kroonsteentjes?

Misschien toch de servo los halen en ergens opzij hangen met een stangetje?
Ik denk dat het Pierre's stangetje toch een serieuze kanshebber wordt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #78 Gepost op: 6 december 2012, 17:57:46 »
Misschien is er nog een andere oplossing Wim. Als je de mijngang nou eens een heel klein beetje schuin laat lopen zodat hij net langs de servo gaat is het volgens mij ook opgelost. ;D

Die mijngangen hoeven toch niet haaks op elkaar te lopen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #79 Gepost op: 6 december 2012, 23:37:15 »
Misschien is er nog een andere oplossing Wim. Als je de mijngang nou eens een heel klein beetje schuin laat lopen zodat hij net langs de servo gaat is het volgens mij ook opgelost. ;D
Die mijngangen hoeven toch niet haaks op elkaar te lopen.

Dat heb ik inderdaad ook bedacht. Alleen volgens de plannining grenst de draaischijf direct aan het segment waar het gebouw op staat. Als twee aan elkaar gekoppelde mini-modules. Dus als je de lift neemt naar de mijngang, kom je gelijk dat servo-ding tegen. Als ik daar een schuine kant in zet dan staat die mijngang bijna haaks op de lift.
Voordat ik mijn draaischijf uit elkaar ga schroeven, ga ik eerst nog eens kijken of ik mijn aanvankelijke baanplan niet zodanig om kan gooien dat het allemaal w?l past. Ik kan dan ook gelijk verzinnen of ik die lift met alle bebouwing er omheen, niet wat meer voorin de baan kan zetten, zodat de lift net wat meer in het zicht ligt. Wel leuk al dat werk, maar dan moet je het natuurlijk ook wel kunnen zien.
Misschienis het wel een idee om af te stappen van de maten 61 x 61 cm en die module gewoon wat breder te maken. Dan kan ik Kibri 39808 wat naar links schuiven, waardoor het hele spul: de draaischijf, de lift en de fabriek een stuk naar de voorgrond kan.
Die servo onder die draaischijf is daarmee nog niet uit de gevarenzone.
Enfin, dit weeken maar eens wat hout halen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #80 Gepost op: 6 december 2012, 23:57:21 »
Ja Wim ..... dat zijn toch heel serieuze problemen. Niet simpel op te lossen. Misschien idd het nieuwe plaatje 122x61 maar heel laten en veel schuiven. Kan je later altijd nog een stuk inkorten .... of niet.

succes ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #81 Gepost op: 7 december 2012, 00:19:58 »
122x61 maar heel laten en veel schuiven. Kan je later altijd nog een stuk inkorten .... of niet.
Je hebt w??r gelijk Pierre.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #82 Gepost op: 7 december 2012, 19:44:31 »
Hallo Wim,

Als je het hele gebouw (9814) nou eens een paar graden draait en boven de grond laat je het spoortje tussen de draaischijf en de lift in een flauw bochtje lopen. Dan kan je onder de grond de mijngang haaks op de lift plaatsen en gaat deze toch net langs de servo.

Groeten, G?J

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #83 Gepost op: 8 december 2012, 01:27:32 »

Hallo Wim,
Als je het hele gebouw (9814) nou eens een paar graden draait en boven de grond laat je het spoortje tussen de draaischijf en de lift in een flauw bochtje lopen. Dan kan je onder de grond de mijngang haaks op de lift plaatsen en gaat deze toch net langs de servo.
Groeten, G?J?
Dank voor je feedback Gert-Jan.
Jouw idee heb ik inderdaad ook overwogen: gewoon de hele zaak een stukje draaien. Maar voordat ik een deel van mijn baanplan overhoop haal, wil eerst proberen welke mogelijkheden er zijn met n?t wat meer ruimte. Ik kan dan een soort twist in het spoor maken van de lift naar de draaischijf, waardoor de draaischijf niet meer precies in het verlengde van de lift ligt.
Morgen even naar de Gamma en een paar platen triplex scoren. Was natuurlijk wel wat impulsief van me om een plaat te zagen van 61x61 en daar mijn baanontwerp op aan te passen. Andersom is natuurlijk wat handiger.

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #84 Gepost op: 8 december 2012, 07:36:04 »
Beste Wim,

Zojuist alles even van deze week goed gelezen. Soms heb je van die momenten dat je een stapje "terug" moet doen en het niet lukt zoals je het zou willen. Over de (on-)mogelijkheden is genoeg geschreven en is inderdaad een grotere plaat de oplossing. Dat is soms balen maar geeft achteraf toch weer een leuke voldoening!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #85 Gepost op: 8 december 2012, 12:31:23 »
Beste Johan,
Ik baal voor geen meter. Een groter oppervlak zal mijn blik juist verruimen en meer mogelijkheden bieden. Ik heb nog niets vastgezet en ik kan nog alle kanten op. Ben blij dat ik er nu achter kom.
Groet,
Wim

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #86 Gepost op: 8 december 2012, 14:41:15 »
Nog wat gedaan aan de nieuwe opstelling Wim? Of heb je nog geen materiaal gehaald?

Als het kan misschien de afstand tussen draaischijf en lift iets groter maken. Dan krijg je ook meer ruimte om te "rommelen" met schuine gangen of zo.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #87 Gepost op: 8 december 2012, 17:34:33 »
Jazeker Pierre. Het is vandaag en morgen 21% korting bij de Gamma. Twee plaatjes triplex voor iets van ? 11,-.
Ik ben vandaag al aan het schuiven geweest en zoals het er nu uitziet, denk dat ik voorlopig drie opties heb:

Optie 1: vanuit de lift een krappe bocht naar links maken, waar die bocht aansluit op de draaischijf, die een eind naar links wordt verplaatst. De loods (Kibri 39808) moet dan ook een eind naar links opschuiven.

Optie 2: een extra aansluiting op de draaischijf maken, waar het spoor vanuit de lift wordt aangesloten. Het rechtdoor spoor en het spoor dat naar boven gaat blijven dan intact. Een nadeel is dan w?l dat ik een extra stop op die draaischijf krijg en ik weet niet of ik dat met een servo op kan lossen.

Optie 3: de zogenaamde Pierre-optie is de aandrijvende servo een stukje verplaatsen en ?f de overbrenging laten lopen met tandwielen, ?f met een geribbeld snaartje uit een printer ?f een stangetje ? l? Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #88 Gepost op: 8 december 2012, 19:36:13 »
Er is nog een optie Wim. De twee vliegen in ??n klapoptie.

Bij het testen van de servo bemerkte ik dat hij een iets grotere slag maakt als 90 graden. Ongeveer 98-100 graden. Kan je daar geen gebruik van maken? Dan maak je met de rails idd een kleine bocht en je hoeft geen overbrenging te maken om aan die 90 graden te komen en ook geen dure aansturing te kopen waar je de 90 graden mee in kunt stellen. Je laat je gewoon je schijfje zoals hij nu is en maakt gebruik van de te grote slag en je kan de mijngang gewoon haaks laten lopen op de andere gang en in de lift kijken. Met een beetje leuk verschuiven van de lifttoren kan het misschien zelfs wel op het bestaande plaatje gemaakt worden van 61x61. Enige nadeel is dat je op je schijfje een nieuwe aansluiting (uitgang) moet maken.

Ik weet niet of het begrijpelijke taal is die ik nu uitkraam? Anders wil ik wel een tekening maken wat ik bedoel.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #89 Gepost op: 8 december 2012, 19:56:20 »
Pierre, je uitleg is volstrekt duidelijk... alhoewel een tekening altijd helpt.  ;D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #90 Gepost op: 8 december 2012, 20:29:39 »
Voor het gemak even je eigen fotootje gebruikt. Als je gebouw 9845 en de lift nog iets naar achteren kan plaatsen hoeft de bocht niet zo scherp. Ik weet niet of je de "brug" iets verder naar achteren op gebouw 9814 kan plaatsen.

Volgens mij moet dat te doen zijn. ;D
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #91 Gepost op: 9 december 2012, 00:48:37 »
Bedankt Pierre, voor al het denkwerk wat je hierin stopt.
Het ketelhuis (gebouw 9845), het liftgebouw en de brug kunnen een stuk naar achteren. Dat zou inderdaad betekenen dat de bocht niet zo scherp hoeft. Ik zou volgens mij dan niet eens een extra aansluiting op de draaischijf hoeven te maken, wat de werking van de draaischijf een stuk eenvoudiger maakt.
Ik kan dan zelfs kiezen of ik de draaischijf rechts van de lift maak (zoals op jouw tekening) of links van de lift. Bovendien kan ik het smalspoor dat van links naar rechts over de baan loopt en onderbroken wordt door de draaischijf, nog laten zakken, zodat-ie vlak langs de loods (Kibri 39808) loopt.
Die loods moet trouwens ook verder naar links, want de openslaande deuren worden bediend door weer zo?n dikke servo... en die ligt bijna precies op het pad van de mijngang.  :-[
Vanavond ben ik bezig geweest met onderdelen van Lego om een soort van hijsconstructie voor de lift te maken. Dat wordt ook nog wel een onderneming.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #92 Gepost op: 9 december 2012, 23:29:56 »
Kan je de stroomvoorziening van de verlichting niet over die rails laten lopen? Dan heb je die draden niet nodig.
Dag Gert-Jan,
Ik heb toch jouw idee om de verlichting via de rails te laten lopen uitgevoerd. Aanvankelijk dacht ik dat het wat lastig zou zijn om te solderen aan een liftkooi die al in elkaar zit, maar dat viel eigenlijk reuze mee. Ik ben alleen w?l de hele avond bezig geweest om die liftkooi zo uit te balanceren, dat-ie genoeg druk op de stroomvoerende rails houdt. Bij het op-en-neer bewegen van de liftkooi zie je wel af en toe het witte ledje wel wat knipperen, maar dat zou ook een TL-buis kunnen zijn die aan vervanging toe is.
Ik kan altijd nog zeggen dat ik die flikkering speciaal heb in gebouwd.  ;D
In elk geval bedankt voor je tip.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #93 Gepost op: 10 december 2012, 10:00:58 »
Da's denk ik een hele verbetering Wim. Nu ben je de lelijke en vooral lastige draden kwijt. Die dikke draden duwen de kooi alle kanten op. Nu heb je alle ruimte aan de bovenkant voor de hijsconstructie. Heb je al een idee hoe je dat gaat aanpakken? Ik bedoel heeft je avondje Lego bouwen een bruikbare constructie opgeleverd?
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #94 Gepost op: 10 december 2012, 11:06:09 »
H? Pierre,
De Lift
Na een aantal pogingen en mislukkingen ben ik er toch achter gekomen dat alleen de wieltjes van Lego bruikbaar zijn. Voor de rest wordt het toch ouderwets handwerk. Onderaan, zeg maar op de bodem van de liftschacht heb ik w?l wonderen verricht. Daar komt uiteindelijk de aandrijving van de lift, op een zodanige manier weggepoets dat je de feitelijke aandrijving niet ziet. Gelukkig had ik nog een oude doos met dertig jaar oude tank- en vliegtuigonderdelen. Verbazend wat je daar allemaal mee kunt doen. Foto's volgen binnenkort.
Voor wat betreft de feitelijke aandrijving van de liftkooi ben ik er nog niet helemaal uit: dat kan een gewoon motortje zijn met daaraan een slinger; volgens de werking van een ruitenwissermotor. Of natuurlijk weer een servo; ook met een soort slingerbeweging. In beide gevallen worden het een soort ondergrondse ja-knikkers.
Een andere veel meer geavanceerde mogelijkheid zou een draadeinde kunnen zijn, gemonteerd op de as van een motortje, waarop een soort moer met een oogje voor het touwtje en natuurlijk een geleiderail zodat het moertje niet met dezelfde snelheid op de as ronddraait. Voordeel van deze contructie is dat er vrij gemakkelijk op beide uiteinden een microschakelaartje kunt monteren.
Zoals je ziet: bergen werk op die vierkante centimeter.

De draaschijf
Bij het verhaal van de draaischijf komt de vraag inmiddels omhoog: moet ik mijn hele baanplan omgooien alleen om een servo weg te werken? Het is een baanplan waarbij alles mooi aansluit op de twee naastgelegen modules en waar ik in de marge nog genoeg ruimte heb voor verschuivingen en aanpassingen.
Bij een kleine draaischijf kan ik me goed voorstellen dat de overbrenging met een stangetje van de servo naar de draaischijf prima zal werken. Maar inmiddels denk ik dat zo'n geribbelde snaar uit een printer met twee bijbehorende wieltjes ook een hele directe overbrenging zal geven.
Dat zou dus kunnen inhouden dat ik mijn draaischijf kan laten zitten op de plek waar ik 'm aanvankelijk had bedacht, omdat die draaischijf met dat wieltje eronder niet veel lager uitkomt. Die mijngang kan dus onder de draaischijf doorlopen.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #95 Gepost op: 10 december 2012, 11:34:57 »
Ik heb toch jouw idee om de verlichting via de rails te laten lopen uitgevoerd..........
.........In elk geval bedankt voor je tip.

Graag gedaan Wim,
Goede raad is duur, zeggen ze wel eens, maar hier op het forum is het helemaal gratis!
En dat flikkerende lampje? In de mijnen kwam de stroomvoorziening volgens mij van bovengrondse generatoren en die leveren gewoon geen mooie gelijkmatige spanning. Heel realistisch dus.

Groeten, G?J

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #96 Gepost op: 10 december 2012, 13:52:16 »
Als je alles van de module bij het oude laat moet je wel de draaischijf totaal veranderen. Met name het draaipunt en aandrijving en dat is ook een aardig klusje. Maar ja ..... das de hobby! :D
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #97 Gepost op: 10 december 2012, 14:55:14 »
Graag gedaan Wim,
Goede raad is duur, zeggen ze wel eens, maar hier op het forum is het helemaal gratis!
En dat flikkerende lampje? In de mijnen kwam de stroomvoorziening volgens mij van bovengrondse generatoren en die leveren gewoon geen mooie gelijkmatige spanning. Heel realistisch dus.
Het probleem is vaak dat je goede tips niet tijdig toepast.  :D

Als je alles van de module bij het oude laat moet je wel de draaischijf totaal veranderen. Met name het draaipunt en aandrijving en dat is ook een aardig klusje. Maar ja ..... das de hobby! :D
Nou, ik laat niet alles bij het oude. Jullie feedback heeft wel een aantal goede tips opgeleverd, die ik zeker wil toepassen.
De brug (zal ik 'm maar noemen) van de draaischijf staat nu op de as van de servo gemonteerd; een vrij directe 1 op 1 overbrenging. Op die plaats komt nu een poelie met geribbelde vertanding, de snaar (met geribbelde vertanding) wordt verbonden met de tweede poelie en die zit bovenop de servo. Die servo kan ik waar dan ook onder de baan aanbrengen, binnen de radius van die snaar.
De ruimte onder de draaischijf zal met die poelie ongeveer 15 mm innemen en dat is genoeg om die mijngang onderdoor te bouwen.

Zo zou de kolenmijn er onder tafel uit kunnen zien. De oplettende toeschouwer zal niet minder dan vier draaischijven zien... maar die zijn er slechts voor de show.
De onderzijde van dit schema is het vooraanzicht. Ik hoef dus alleen de zijden te maken die in het zicht liggen. Kan best zijn dat er vooraan nog een soort van opstelspoortje komt en het begin van half uitgehakte gangen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #98 Gepost op: 10 december 2012, 17:31:25 »
Van je bestaande plannetje blijft zo niet veel meer over Wim. Wordt al maar groter en meer maar  .......... ik vind deze oplossing wel heel erg mooi zo. Om maar niet te spreken van TOP.

Nu nog even uitvoeren. ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #99 Gepost op: 10 december 2012, 18:12:27 »
Het oorspronkelijke baanplan blijft, voor wat betreft de positie van de lift ten opzichte van de draaischijf, eigenlijk hetzelfde. De loods 39808 schuift alleen wat meer naar links en hier en daar zullen er nog wel aanpassingen komen voor wat betreft de exacte ligging van de rails.
Bij mijn aanvankelijke baanplan is er alleen een ondergrondse baan bijgekomen.
Omdat ik nu toch over ga naar een grotere module, heb ik wel weer meer ruimte voor meer uitdagingen.
Maar ??rst die lift en die draaischijf voorzien van aandrijving.