Kleine updateNu de twee pakhuizen van
Holland Scale een definitieve plek hebben gevonden, ben ik maar eens aan het plakken gegaan.

Deze pakhuizen komen aan de kopse kant van de kade te staan.

Ik heb omwille van de variatie bij het linker pakhuis er een etage tussenuit gehaald. Het voordeel van twee pakhuizen tegen elkaar plakken, is dat je twee baksteenplaten overhoudt waar je weer andere leuke dingen mee kunt doen. De rechterkant van de pakhuizen leunt tegen het hoger gelegen straatniveau en daar heb ik dus een extra deur gemaakt. De achtergevels zijn blinde muren en daar gebeurt dus niet zoveel.

Meestal worden dit soort hoge gevels aan de achterzijde verstevigd. Dus heb ik daar maar een stukje smeedwerk achter gezet.

De haken die aan de hijsbalk zaten waren al snel afgebroken, dus heb ik er nieuwe aan gemaakt.
In mijn doos met scheepsbenodigdheden vond ik nog een blok voor aan de hijsbalk. Eigenlijk ziet een touw en blok voor aan een hijsbalk er een beetje anders uit. Maar alleen echte Amsterdammers weten dat.

Ik heb voor de verandering maar eens geen interieur gemaakt. Alle deuren van het pakhuis zitten dus dicht. Op de kade komen genoeg kratten, kisten en vaten te staan.

De inkeping in de rechter zijmuur zat ook in de linker zijmuur, maar ik heb het daar toch weer hersteld met een stukje afwatering. Het lijkt nu een beetje op een vochtprobleem, maar na een lekkere drybrush komt dat weer helemaal goed.
Aan de achterkant van deze pakhuizen zitten gevels die niet veel meer zijn dan blinde muren. Ik ben van plan om tegen de achterkant van deze pakhuizen -dus op straatniveau- een busremise te maken.