Bijgaand de foto van de dragerprint

Ik heb hem nog eens uitgebreid bekeken, ook aan de onderkant, maar ik kan geen "ongerechtigheden" ontdekken.
Het chassis is voor een groot gedeelte van kunststof (het gewicht van deze lok zit hoofdzakelijk in de ketel), het enige waar ik me iets bij kan voorstellen:
op de decoderprint zat een stuk tape geplakt en op die tape lag de spoel, dat bruin/zwarte ding die in de rode draad zit vanaf de sleper, het stukje tape zat goed vast, maar de lijm was niet hard maar vochtig/plakkerig, volgens mij ook op de nu zwartgeblakerde pinnetjes van het verbrande/gesmolten ic.
ik kan me (een beetje) voorstellen dat die lijm eerst een beetje, later wat meer is gaan geleiden, wat uiteindelijk de maximale stroom van het ic te boven ging......
Andere vraag die volgt uit: hoe nu verder, ik kan op zoek gaan naar een zelfde 39640, maar mocht ik dan toch een keer besluiten om in de huidige een nieuwe decoder te steken, dan heb ik twee loks met het hetzelfde nummer 64 250
Er is nog een model de 39643, deze is Tp 4 en heeft dus een computernummer, vind ik niet erg, ik rijd Tp 3 en 4, maar ik ben wel bang dat deze lok een nieuwe M?rklin decoder heeft, daarmee moet ik MM 27 stappen (hele stap vooruit/halve stap terug) rijden en dat rijdt niet zo mooi.
Volgens de reserve delen lijst is het nummer van de decoder 160712 is dit nu een nieuwe of niet, heel typisch is dat de tekst luidt: "Decoder M4 PR m.Sound" en "M4" is een ESU term........
Dus mocht iemand wat meer weten, dan hoor ik dat graag.
Groet, Anne W