Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 699228 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #825 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:05:54 »
En ik zie je eerste kiepwagentje ook al klaar staan.

Er ontgaat je ook echt helemaal niets hé Wim.  ;D Maar idd ik ben vandaag ook even aan het zoeken geweest in allerlei  bakken en heb er zowaar een kipwagonnetje uit gevist. Het is een Arnold dingetje met afgebroken nokjes. Gisteravond ook een bod gedaan op Marktplaats op 4 wagonnetjes maar vandaag een mail gekregen dat ze al weg waren.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #826 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:17:12 »
Beste Pierre,

Misschien komt het op de foto's verkeerd over maar ik vind de verlichting op de perrons super wit! Klopt dit?

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #827 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:21:34 »
Het is een Arnold dingetje met afgebroken nokjes.
Nokjes... wat voor nokjes?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #828 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:32:08 »
Misschien komt het op de foto's verkeerd over maar ik vind de verlichting op de perrons super wit! Klopt dit?

Dat is ook de bedoeling Johan. Het moeten tl daglichtlampen voorstellen. Niet alleen voorstellen het zijn tl daglichtlampen. Als je op de perrons kijkt in het echt zijn de perrons ook spierwit verlicht. Vandaar ;D




Het is een Arnold dingetje met afgebroken nokjes.
Nokjes... wat voor nokjes?

De nokjes waar het bakje op moet scharnieren. Van de zes zitten er nog maar twee aan. 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #829 Gepost op: 2 oktober 2013, 19:51:02 »
Preisertjes ongeschilderd zijn wèl een stuk goedkoper. Als ik ze schilder ga ik nogal schematisch te werk: eerst de huidskleur, dan de witte overhemden en dan de rest. Stropdassen doe ik met een hele dunne viltstift... maar ach, zo doet iedereen het waarschijnlijk. Nudisten zijn wèl het makkelijkst.  :)

Om nog even terug te komen op de poppetjes ..... ik heb al aardig wat preisertjes die geverfd zijn. Maar als je daar dit best grote station mee moet bevolken dan zijn ze denk ik gelijk op. Ik heb ook nog zo'n 100 stuks "veel voor weinig" poppetjes en die kan ik wel in een groepje op de achterste perrons zetten. Misschien met er voor wat mooie poppetjes. Elke keer als ik ergens op een beurs loop kijk ik naar redelijke poppetjes en vrijwel iedere keer vind ik ook wel iets. Zo heb ik in de loop van de tijd al aardig wat preisertjes gespaard. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #830 Gepost op: 2 oktober 2013, 21:08:23 »
De nokjes op het kantelbakje... die zijn inderdaad nogal klein en kunnen afbreken als je de bak van de lorrie haalt. Tenzij je zo’n Entladestelle für den Kipploren-Wagen hebt staan, kun je 'm ook gewoon vastplakken. Wel leuk zo’n Entladestelle maar volgens mij maakt het ook een ontzettende troep met al dat Schüttgut op je baan. En als je Rapido, Arnold, Minitrix en Fleischmann door elkaar heen gaat gebruiken dan heb je toch niks aan zo'n zelflossende installatie, omdat de systemen waarschijnlijk verschillend zijn.
Trouwens ik heb dit type kiepwagons nog nooit in het echt op normaalspoor zien rijden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #831 Gepost op: 3 oktober 2013, 01:01:44 »
De nokjes op het kantelbakje... die zijn inderdaad nogal klein en kunnen afbreken als je de bak van de lorrie haalt. Tenzij je zo’n Entladestelle für den Kipploren-Wagen hebt staan, kun je 'm ook gewoon vastplakken. Wel leuk zo’n Entladestelle maar volgens mij maakt het ook een ontzettende troep met al dat Schüttgut op je baan. En als je Rapido, Arnold, Minitrix en Fleischmann door elkaar heen gaat gebruiken dan heb je toch niks aan zo'n zelflossende installatie, omdat de systemen waarschijnlijk verschillend zijn.
Trouwens ik heb dit type kiepwagons nog nooit in het echt op normaalspoor zien rijden.

Ik laat hem nog gewoon even staan en doe er niets mee Wim. Eerst kijken wat ik er bij kan vinden.

Ik heb ze ook nog nooit zien rijden maar in voormalig Oost-Duitsland wel in een kleiner formaat als plantenbakken gezien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #832 Gepost op: 30 oktober 2013, 21:35:42 »

Het middelste pand is leeg en hier wil ik een sigarenwinkel in maken.



Ik trek vast drie muurtjes op van karton voor het winkeltje.



De muurtjes moeten goed drogen dus heb ik mooi even de tijd om een lichtreclame te maken. Ik vind nog een vrij platte led die hier uitermate geschikt voor is en maak daar een raampje omheen van een stukje afvalmateriaal over gebleven uit een bouwdoos of zo. Een plaatje is snel gevonden op internet en uitgeprint op de goede maat. De plaatjes plak ik aan beide kanten op de led en lak het geheel goed af met fixeer. Even drogen en dan kan ik de randjes zwart verven zodat ze geen licht meer doorlaten.







Het gevelbord van de vorige huurder (een Franse bakker) moet van de gevel geslepen worden. Nadat de gevel opnieuw is geschilderd kan het nieuwe gevelbord op de muur worden gespijkerd. Ook de lichtreclame is droog en kan aan de muur. Een beetje verouderen en klaar is de buitenkant. Er worden binnen ook de nodige reclame materialen op en in de etalage gehangen en de eerste sigarendozen staan al op de vensterbank.





Binnen is alles schoon opgeleverd en we kunnen met de inrichting beginnen.



Na een uurtje knip en plakwerk is de winkel ingericht en kan geplaatst worden.



Het geheel gaat verlicht worden met zeven warm witte leds. Als de leds geplaatst zijn maak ik de achterkant dicht met karton.



Het is laat geworden en ik steek de lampjes maar aan. Alles werkt naar behoren.





De kapper is ook nog laat bezig  ;D



Na een dagje fröbelen heb ik er weer een mooi stoffig winkeltje bij gekregen en is dit huizen rijtje klaar om op mijn baan geplaatst te worden.







Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #833 Gepost op: 30 oktober 2013, 21:49:47 »
Ik zou bijna weer gaan roken.
Lekker sfeertje ben je weer aan het maken man, top.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #834 Gepost op: 30 oktober 2013, 21:55:54 »
Ziet er prachtig uit en inderdaad wat Tom zegt: een lekker sfeertje.
Pierre, jongen, je werkt voor mij érg stimulerend... een beetje als naar een kookprogramma kijken en dan honger krijgen.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #835 Gepost op: 30 oktober 2013, 22:03:27 »
Wat een gezellig oud winkelstraatje wordt dat. Weer een geweldige winkel erbij.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #836 Gepost op: 30 oktober 2013, 22:15:48 »
Dank je wel jongens.  :)
Ik ben een beetje bezig met het afmaken van de liggende projectjes. En neem van mij aan  ...... dat zijn er veel. :o Ik denk dat ik nu maar eens mijn straatje af moet maken in de haven. De klei wordt een beetje droog van het lange liggen. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #837 Gepost op: 2 november 2013, 20:18:46 »

Vandaag een beetje aan het opruimen geweest op zolder en gestrand met een led in mijn hand. Ik dacht ineens aan Wim die een tl buis boven zijn “werkbankje” wil maken. Even wat geprobeerd. Er lag nog een led op mijn werkblad en ook een stukje gietboom van een bouwdoos. De gietboom is 2,5 mm dik maar het kan nog veel dunner. Dat is nog veel mooier. De led is 2 mm.

Ik heb eerst de led aan het stukje gietboom gelijmd met secondelijm en even goed laten drogen. Daarna getest maar alleen het eerste stukje zag je een beetje licht doorlaten en aan het eind aan de kopse kant. Ik heb toen het hele staafje dof geschuurd met een stukje waterproof schuurpapier en …… het resultaat is verbluffend.









Even om te testen een stukje plakband om de led gedaan maar het mooiste is natuurlijk om de led en het uiteinde zwart te schilderen. Als je goed kijkt zie je nog wel dat de “tl buis” aan de kant van de led wat feller is ik denk dat het ’t mooiste is (bij lange tl buis) om aan de andere kant ook een led te lijmen. Dus Wim veel plezier er mee! (persoonlijk vind ik een peertje met een kapje en een gedraaid snoertje mooier boven je werkbank staan)





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #838 Gepost op: 2 november 2013, 22:29:45 »
Een lampje is ook wel gezellig zo boven de werkbank (en toevallig heb ik die er gisteravond ingezet) maar in garages zitten er vaak tl-buizen aan de zijkanten. Zoals jij het hebt gemaakt had ik het eigenlijk wel zo'n beetje in m'n hoofd. Dat witte licht is perfect en ik ben blij dat het werkt.
Dat waterproof schuurpapiertje eroverheen doet natuurlijk alles.
Bedankt Pierre... scheelt me weer tijd van uitproberen. Nu kan ik zó aan de gang.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #839 Gepost op: 2 november 2013, 22:57:55 »
Bedankt Pierre... scheelt me weer tijd van uitproberen. Nu kan ik zó aan de gang.  ;)

Graag gedaan Wim. Ik was ook benieuwd of het ging werken ;)










In het havengebied is nog totaal geen achtergrond en als ik straks wat verder ben is het moeilijk om daar nog bij te komen dus ……

Ik heb in Houten ooit eens een paar achtergrondplaten gevonden die ik nu maar eens ga gebruiken. Als basis gebruik ik een strook MDF die ik op maat zaag voor onder het raam. Vervolgens meng ik van een restje latex met wat blauwe acrylverf een leuk kleurtje lichtblauw. Daarna werp ik me op twee van de achtergrond platen en snij bij deze platen enkel de huisjes er uit. Dus zonder bergen en flatgebouwen.







Deze rijtjes huizen plak ik met wat witte houtlijm op de strook MDF. Ik moet wel de twee kerktorens die er op staan inkorten omdat ze boven het hout uit steken. Van de één kort ik de toren in en laat de twee punten weg en de andere haal ik een stuk tussen de toren uit en schilder daar een stompere torenspits op. Nu ik toch aan het schilderen ben werk ik ook gelijk de andere torentjes en schoorstenen wat bij.








Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #840 Gepost op: 3 november 2013, 11:00:20 »
Dat wordt (weer) fantastisch en past geheel in jouw eigen stijl van bouwen.
Alleen, hoe kom je ooit nog bij dat raam als je de hele boel aan het dichtvouwen bent?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #841 Gepost op: 3 november 2013, 12:50:22 »
Het raam wil ik gewoon blijven gebruiken Wim. Ik de zomer is het hier niet te harden en zet ik hem graag helemaal open. De achtergrond komt in het gedeelte onder het raam. Bovendien is mijn baan daar maar 50 cm breed dus ik kan er makkelijk bij. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #842 Gepost op: 3 november 2013, 20:01:10 »
Update:

De boompjes op de achtergrondplaat zien er echt niet uit en bovendien wil ik een soort 3D achtergrond maken. Ik besluit de boompjes er zelf op te schilderen. Ik gebruik hiervoor de Bob Ross methode met een lekkere dikke kwast en dan soppen maar. Mijn eerste werkjes met bomen waren niet om over naar huis te schrijven maar de aanhouder zou het uiteindelijk moeten winnen. Bovendien als ik het niet blijf proberen leer ik het ook niet. Ik zet er een bakje “bomen” bij zodat ik een beetje de kleuren af kan kijken. 



Langzaam opbouwen van donker onder naar licht boven en de schaduwkant van de huisjes zit aan de rechter kant dus moeten de bomen ook aan de rechter kant donkerder zijn.

De eerste twee lagen zwart en donker groen



Dan wat lichtere kleuren er op Rossen. ….gaat lekker.  ;D



Dan als laatste wat beige en geel er op.



Nog wat stammetjes en takken maar niet te veel.



En dan even de achtergrond op zijn plaats zetten om te kijken van een afstandje. Het schilderen gaat steeds beter al zeg ik het zelf. ( ik geef me zelf even een schouderklopje … sorry  :-[ ) Ook gelijk de maat aftekenen op de achtergrond van de schutting die ik nog wil maken.





Ik maak een oude krakkemikkige schutting van lucifers en schilder deze in een onopvallende kleur groen met een bruine en daarna grijze dry brush. Hier en daar ontbreken er zelfs wat planken maar ja …. ‘tis ook een oude verrotte schutting. Ik wil niet dat de schutting er straks uit spring als je naar het geheel kijkt maar dat je hem pas ziet als je goed kijkt. De schutting zal wel het bedoelde 3D effect versterken waar ik naar op zoek ben.



De bouwplaats en huizenrij kunnen weer op hun plaats. Twee opgeschoten knapen van de lokale jeugd slaan vanaf de schutting het werk gade. Spijbelen misschien?? Op de bouwplaats moet er nog een beetje gras langs de schuttingen komen maar dat komt later wel.





Aan de linker kant moet de achtergrond aansluiten op de berg daar dus plak ik er een paar stukjes piepschuim en smeer dat af met een papier-maché prutje. Als dat droog is steek ik er nog wel een paar boompjes in waardoor het beter aansluit.





Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #843 Gepost op: 3 november 2013, 20:23:05 »
Wawawawawaanzinnig mooi, heb even op mijn stoel zitten soppen van genot.
Nu alles maar weer droogmaken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #844 Gepost op: 3 november 2013, 20:49:26 »
Ben er stil van. Het pas écht perfect bij elkaar. En het raamkozijn staat ook gelijk strak in de verf... en dat loopt daardoor naadloos door naar het decor van je achtergrond.
Heel mooi!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #845 Gepost op: 3 november 2013, 21:54:59 »
 :o :o ik stuur Rick even langs bij Pierre Ross wauwww geweldig hoor.
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #846 Gepost op: 3 november 2013, 21:56:48 »
Volgens mij heb ik zo juist naar de reïncarnatie van Bob zitten kijken. Pierre Ross. Wat een geweldig kunstwerk is dit weer
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #847 Gepost op: 3 november 2013, 22:04:46 »
Dank je wel allemaal maar euhuu .... het is nog niet klaar hoor. ???
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #848 Gepost op: 3 november 2013, 22:07:59 »
Ah... we hadden eigenlijk even moeten wachten totdat het klaar is?  :D
Je bent toch geen stoofschotel aan het maken waarvan we al proeven voordat het is opgediend?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #849 Gepost op: 3 november 2013, 22:34:05 »
Ah... we hadden eigenlijk even moeten wachten totdat het klaar is?  :D
Je bent toch geen stoofschotel aan het maken waarvan we al proeven voordat het is opgediend?

Nee hoor Wim .. ik vind het reuze aardig van jullie en het streelt mijn ego best wel. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het nog helemaal fout kan gaan. Wat ik niet hoop overigens. ;)

Over stoofschotel gesproken ... dat is wel een goed idee voor morgen. Het is er goed weer voor. Eens kijken of ik alles in huis heb.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/