Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 155047 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #275 Gepost op: 1 april 2020, 21:09:10 »
Zit er weer strak in.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #276 Gepost op: 7 april 2020, 21:14:38 »
Ondertussen verder gewerkt aan de kademuren. Helaas zijn enkele gietsels niet helemaal 100%, luchtbelletje hier, breukje daar maar goed, dat zal later wel weg te poetsen zijn met wat groen en andere rotzooi. :D
De naden tussen de platen worden later weggefrommeld achter een houten latje.
Eerst van gips en foamboard een trap gemaakt.





Vandaag kreeg ik van iemand een doosje binnen met een leuk seinhuisje en een goederenloods die zijn beste tijd heeft gehad.
Ik kreeg het idee om het seinhuisje bij de haven te plaatsen want de havenmeester moet volgens mij toch ook een goed overzicht hebben wat er binnen komt varen. Maar ik vond het helemaal niks, slecht idee dus verder kijken en zag het gelijk, bij de loc-loods zou het goed staan.





De goederenloods had ik minder mee.



Veel delen waren los en/of gebroken, zag er geen heil in en vervolgens vakkundig gesloopt.
Gelijk voor wat delen een doel gevonden, trap langs de kademuur waar natuurlijk ook nog een gipsplaatje voor gaat komen.
Zal uiteindelijk onderaan in een steiger eindigen zodat schippers makkelijk de wal op kunnen.



Verder ga ik deze deurtjes hier plaatsen, raamwerkje er om heen maken en deurtjes er in hangen.





Restant voorlopig naar de rommeldoos. Wel eerst nog even de kastjes, landbouw-werktuigspullen en rekken gebruiken voor de andere goederenloods waar ook nog een klein vorkheftrucje bij zal komen maar die ook niet gaat bewegen ,daar heb ik maar vanaf gezien.

Vorige week de fabrikant van mijn locs maar eens benaderd want van MSL krijg ik een beetje een sik. Vandaag antwoord van de fabrikant Lenz dat ze 19 maart l.l. de locjes al hebben terug gestuurd naar MSL en die blijven maar beweren dat ze de fabrikant hebben gesommeerd om de locjes in orde te maken en terug te sturen. Daar worden we een beetje pissig van, maar ja misschien morgen bericht van MSL wanneer de locjes dan wel naar mij toekomen.




ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #277 Gepost op: 7 april 2020, 22:44:11 »
@iTom ik vind het er fantastisch uitzien en je van gips gegoten kademuur ziet er weergaloos uit.
Dat seinhuis staat inderdaad beter naast het spoor, maar op die plek zou een vuurtoren natuurlijk wèl weer een mooie  blikvanger kunnen zijn.
Die uit elkaar getrokken goederenloods ga je toch niet weggooien hè?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #278 Gepost op: 8 april 2020, 10:15:35 »
@Wim Corduwener , maak je geen zorgen, die losse meuk gaat netjes in de rommel-bak, wie weet wat ik er nog van ga gebruiken of een ander een plezier mee kan doen.
Vuurtoren zie ik niet zo zitten. ik vind het altijd wel top om er 1 op een baan te zien en zeker zoals die bij @Pierre maar om er nu ook één te gaan bouwen, nee zoek naar iets anders, een havenbaken of zoiets, weet ook niet of dat in het echt bestaat.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #279 Gepost op: 8 april 2020, 13:23:59 »
Nou .. nou .. dat zijn weer behoorlijke vorderingen Tom. Je kademuur is prachtig gelukt. De naadjes en openingen kan je gewoon dichtsmeren met gips. Als het droog is kan je daar weer de voegen van steentjes inkrassen en zie je er niets meer van. Op zich vond ik de huisje aan de kade wel wat hebben maar als seinhuis bij de loods staat hij waarschijnlijk beter op zijn plek. Leuk ding overigens ... nog nooit gezien. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #280 Gepost op: 8 april 2020, 13:29:31 »
Leuk idee die deurtjes in de muur en het ziet er als vanouds weer keurig uit  :) kunnen ze ook open?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #281 Gepost op: 8 april 2020, 21:57:44 »
SuperSylvester, nee die deurtjes kunnen niet open, zit een groot slot op  :)

Vandaag de deurtjes geplaatst.





Er is nu wat meer groen op de achterrand.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #282 Gepost op: 8 april 2020, 23:46:33 »
Het past inderdaad allemaal wel erg goed zo bij elkaar.
Een zeer mooi sfeertje.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #283 Gepost op: 9 april 2020, 09:46:19 »
Je hebt het over haarscheurtjes in je kademuur, maar ik zie ondertussen wel een hele plens water ontstaan. Ga je ook nog uitleggen hoe je dat hebt gemaakt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #284 Gepost op: 9 april 2020, 10:17:20 »
@Wim Corduwener moet ik dat nu weer uitleggen. :D
Hier heb ik dat al verteld https://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=3542.msg60013#msg60013
Gewoon laagjes WC papier maar met tissue's zal het ook wel gaan of anders om op te schieten de keukenrol achterover drukken.
Met verdunde houtlijm aanbrengen en na het drogen op kleur brengen en afwerken met modpodge.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #285 Gepost op: 9 april 2020, 18:20:41 »
Kade-rand vandaag onderhanden genomen, afgewerkt met mahoniehout en gelijk de bestrating onder handen genomen.
Nu mag eerst alles goed drogen, morgen nog een paar muurtjes gieten dan kan het met Pasen allemaal met verdunde verf afgewerkt worden.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #286 Gepost op: 11 april 2020, 13:55:18 »
Een ontwikkeling die ik zelf nog niet aan heb zien komen.
Ik wist wel dat dit bestond en had er al meerdere keren naar gekeken, van de week kwam ik het op MP tegen en gelijk een bod gedaan, verrassend werd het geaccepteerd en nu hoop ik het aankomende week binnen te krijgen.

Moet wel passen en meten maar ja, zo als ik vaak zeg, de oplossing ligt bij jezelf en gaat zeker lukken.
Deze komt aan de kant waar mijn locloodsje staat, denk wel dat de transportband straks over de rails zal gaan lopen maar dat maakt het in mijn idee alleen nog maar leuker. Natuurlijk zal de kraker er ook nog t.z.t. bij gaan komen die komt dan in het verlaagde gedeelte.

bron Faller.de

Deze is het geworden en ga ik op mijn coronagemak opbouwen.



Natuurlijk ben ik ook aan de andere kant nog steeds bezig met het haventje wat nu toch wel een indruk gaat geven hoe dat er uit gaat zien.
De muren krijgen nog wat gedekte kleuren beige en groen en daarna nog drybrush van lichtgrijs en wit zodat de steentjes er nog beter uit komen te zien.



Overzicht en de plaats waar een steiger zal komen.



Nu lekker in de tuin van het zonnetje genieten en dan (meestal) over 15 minuten weer naar boven om even wat verder aan de haven te rommelen, zo komen we de zaterdag voor Pasen wel door.

Wens iedereen dan ook hele fijne en toch gezellige Paasdagen, doe het rustig aan, met 1,50 mtr afstand kan je best gaan eierlopen, koekhappen en zaklopen maar geen polonaise want dat ziet er dan niet uit.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #287 Gepost op: 12 april 2020, 21:47:44 »
Eind van de middag begin gemaakt waar de steiger gaat komen, dit wordt een steiger die de hoek om zal gaan.

Eerst een puist gemaakt van schuim en daar omheen de gipsmuurtjes geplakt.
Tevens de trap er in gelijmd zodat ik straks kan bepalen waar de steigerplanken gaan komen en hoe hoog de steunen moeten worden.





De muren van de trap gelijk ook met verdunde zwarte verf bewerkt zodat de voegen straks goed zichtbaar zijn.
De steunen van de steiger ga ik morgen maken, 2 stuks alvast klaar zo dat ik morgen lekker door kan gaan a.d.h.v. de eerste 2 modellen.





De steunen van de steiger worden later nog van een passende kleur voorzien.
Nu heb ik wel een Paaswijntje verdient.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline RAIL

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 91
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #288 Gepost op: 13 april 2020, 15:50:29 »
Dat paaswijntje heb je inderdaad verdiend.
Knap werk met een oog voor details .
Groeten Ludwig
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #289 Gepost op: 13 april 2020, 18:49:28 »
Vandaag druk gewerkt aan de steiger, het geheel wordt opgebouwd uit latjes van 4x4mm, 3x1,5mm en 3x0,5mm. (en nee, het zijn geen vuurwerk latten want die waren hier bij ons niet te vinden.)

Het eerst wordt op de hoek nog een paal geplaatst, dat was vroeger een meerpaal maar is nu een minderpaal geworden omdat er een steiger omheen is geplaatst.



Dan de basis van de nieuwe steiger, om de hoek wordt het een smallere steiger en dat wordt een oude steiger wat later te zien zal zijn aan de beplanking.
Het hout heb ik met een scherp mesje nog een beetje bewerkt.







Vervolgens de boel geverfd in het kleurtje Oud Hout van Vallejo.



Dan is de beurt aan de oude vervallen smalle steiger die om de hoek komt te staan.
Deze stamt nog uit de tijd van Michiel de Ruyter en Maarten Tromp en is nog steeds in gebruik.
De eerste steunen staan al klaar.



En zo staan er gelijk weer een mooi rijtje steunen opgesteld.





De (nieuwere) steiger is nu van planken voorzien, nee niet met laminaat maar met mahoniehouten delen.



Ik zie nu dat er enkele delen wat hoger liggen, dat is gevaarlijk, de mensen kunnen daar over struikelen  8o
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #290 Gepost op: 13 april 2020, 19:16:21 »
Mooi ... mooi Tom ;)
Ik zie nu dat er enkele delen wat hoger liggen, dat is gevaarlijk, de mensen kunnen daar over struikelen  8o

Lekker zo laten liggen Tom ... weer en wind zijn hier jaren te keer gegaan ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #291 Gepost op: 13 april 2020, 20:01:24 »
Je gaat als de brandweer. Ben benieuwd of dat 17e eeuwse hout nog houdt maar het ziet er weer gelikt uit  :)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #292 Gepost op: 14 april 2020, 10:21:35 »
Het wordt toch weer tijd voor een paar hele dikke veren:


Foto @iTom
Een houten steiger heb je wel eens vaker zien maken, maar die kademuur is fantastisch uit de verf gekomen. Met name dat je precies op de perfecte kleur bent uitgekomen. Héél mooi gelukt!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Jor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 28
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #293 Gepost op: 14 april 2020, 13:40:30 »
Ontzettend mooi gedaan Tom, ik ben even een paar dagen druk aan het studeren en je bouwt bijna een complete haven!
En wat @Wim Corduwener al zegt: de kleur van de kademuren is inderdaad erg goed gelukt.

Groet,

Jordy

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #294 Gepost op: 14 april 2020, 14:28:58 »
Het vervolg, de oude steiger is klaar, deze is wel levensgevaarlijk geworden.
Nu alles goed laten drogen.







Inmiddels is de houtvoorraad aardig aan het opraken, zeker het hardhout, kijken of ik die kan bestellen en laten bezorgen want voorlopig kom ik de deur niet uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #295 Gepost op: 14 april 2020, 16:05:39 »
En er is nog wel een ander dingetje: bootjes!
Als het om scheepsbouw gaat hoef je jezelf voorlopig niet te vervelen.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #296 Gepost op: 14 april 2020, 16:12:11 »
Mooi geworden, Tom.
Leuk om een deel oud en vervallen te maken en een deel nieuw. Goed gelukt.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #297 Gepost op: 14 april 2020, 23:09:49 »
@Wim Corduwener bootjes komen er ook wel hoor, alleen gaat niet alles tegelijk lukken.
De Helena ligt nog steeds netjes in de doos te wachten en als we financieel niet te hard geraakt gaan worden dan zal er aan de oude steiger ook wel iets komen te liggen.

Bootjes van Aritec zijn mooi maar ook prijzig en bewerkelijk, zelf maken zie ik niet meer zitten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #298 Gepost op: 15 april 2020, 10:07:54 »
Bootjes van Aritec zijn mooi maar ook prijzig en bewerkelijk, zelf maken zie ik niet meer zitten.
Inderdaad Tom, die bootjes van Artitec zijn prachten, maar kosten wel een bak geld. Ook als je zelf gaat bouwen er een boel tijd en geld in zitten. Maar ja, je hebt een behoorlijke plens water op je baan liggen, vandaar mijn vraag.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #299 Gepost op: 15 april 2020, 10:22:52 »
We zien wel, misschien zijn er wel sponsors te vinden  :)
Dat water kost geen drol en je kan ook nog zwanen en eendjes in laten zwemmen.

Momenteel ben ik met ducdalven/meerpalen bezig die in het water en langs de muren en steigers komen dus voorlopig is de haven nog lang niet klaar.
Alleen schiet ik nu door mijn voorraad mahonie hout heen en waar ik dat altijd koop reageert nu niet op mijn mail want ik ga er niet de deur voor uit, ze moeten het maar bezorgen net als de grutter en gall&gall dat doen.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0