Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 130080 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #75 Gepost op: 27 mei 2018, 14:36:07 »
 Mooi,Tom om je weer bezig te zien. Ben benieuwd naar de uitwerking van de scheepshelling.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #76 Gepost op: 27 mei 2018, 14:46:20 »
Echt prachtig gedaan Tom! Geweldig :)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #77 Gepost op: 27 mei 2018, 14:48:25 »
Ik vind het prachtig Tom!
Met water, en alles daaromheen, creëer je altijd een bijzonder aantrekkelijk plekje op een modelspoorbaan. De scheepshelling en de steiger vind ik zeer geslaagd!
Maar was het niet makkelijker geweest om die kademuur eerst te schilderen voordat je de steiger er voor plaatste? of staat die steiger nog los?

Groet,

Gert-Jan

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #78 Gepost op: 27 mei 2018, 18:44:44 »
Even ter info voor beheer, ik ontvang geen notificaties meer, misschien meer mensen last van.

Leuke reacties, worden zeer gewaardeerd.
Voor de lier moet ik dus op zoek naar een oude wekker want ik heb alleen maar een digitale wekker, hahaha.
Maar heb denk ik nog wel wat dingen in de rommelkist voor de bootjes liggen, komt vast wel goed.

De steiger staat nog helemaal los van de muurtjes, die muurtjes ga ik pas bewerken als ze allemaal zijn aangebracht, dus de bouwvakkers in h0 kunnen voorlopig nog lekker door metselen.

Hoe het water gemaakt gaat worden is nog even iets om over na te denken, ik zit voorlopig met een laagje epoxy in gedachte waar ik de haven mee ga vol gieten, het stukje rivier er achter zal wel weer met modpodge gedaan worden maar misschien giet ik daar ook nog wel een laagje epoxy in. Over de epoxy gaat dan een laagje modpodge komen zodat ik ook diepte werking krijg in het water. Zal de voorkant moeten afschermen met een strookje acrylglas maar ook moeten de zijkanten water (of epoxy) dicht zijn zo dat niet alles de volgende dag op het laminaat ligt.

Vanmorgen gezellig samen met kleinzoon Wessel naar Dordt In Stoom geweest. Gelukkig kon hij met met de Christiaan Brunings veilig naar de modelbouwshow brengen waar helaas niet erg veel bijzonders te zien viel. Die kapiteinspet staat hem goed.



De andere schepen bleven wel mooi op afstand.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #79 Gepost op: 27 mei 2018, 22:14:22 »
Vandaag tijdens een rondje Dordt In Stoom mijn ogen weer eens even goed de kost gegeven.
Op weg naar de modelbouwshow met de Christiaan Brunings waar kleinzoon Wessel behendig aan het roer stond kom je langs wat oude slapende scheepswerven aan de Beneden Merwede en viel me wel het een en ander op.
Zo waren  veel vloeren van de hellingen verweerd en gescheurd en zoals ik al had gedacht begroeit met wat alg en waterpest.
Dat moet dan ook op mijn helling worden toegepast.
Met Oost-Indische inkt getracht wat te vervuilen en een enkele scheur in het beton te tekenen, was toch wel een lastig dingetje.





Ook was me al eerder opgevallen en had ik ook van enkele het commentaar gekregen dat het vreemd was dat de dwarsbalken aan de onderkant van de steiger gelijk met het water zou komen.
Met een retescherp mes de balkjes er af gesneden, moet de boel nog wel wat bijwerken, maar vind het inderdaad wel beter zo.
De palen staan straks echt in het water.



Onderweg naar huis natuurlijk met de stoomtrein.



nagenieten van een lekker biertje waar ik wel aan toe was.



En de rit eindigde in CS Dordrecht.



Het was vermoeiend maar zeker weer de moeite waard en o ja, nog 2 leuke plaatjes van de modelbouwshow.

Baantje waar weer van alles aan het bewegen was, bekend uit de groep Pemoba



En een stukje op een h0e baantje wat mijn aandacht trok



geen idee wat het is maar het ziet er wel spectaculair uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #80 Gepost op: 28 mei 2018, 00:47:56 »
Die steiger ziet er nu PERFECT uit! Wat aangroeisel onderaan en een strakke waterlijn met hoogglanslak en je bent helemaal het mannetje.
Dat experiment met epoxy en Mod Podge lijkt me een hoopvolle manier om water met diepte te krijgen. Ik ben benieuwd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #81 Gepost op: 28 mei 2018, 08:02:33 »
Je steiger is nu helemaal ok Tom ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #82 Gepost op: 28 mei 2018, 09:44:29 »
Dat wordt een mooi haventje, Tom.
Die steiger ziet er solide en realistisch uit. Ook de scheepshelling is erg mooi.
Ik zie dat bij de overgang kade/steiger een soort van laddertje is. Misschien is het een idee om daar een echte ladder te maken, zodat onfortuinlijke Preissertjes weer uit het water kunnen klimmen?
Maar mooi hoor!
(En er is natuurlijk weinig mooiers dan echte stoom!)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #83 Gepost op: 28 mei 2018, 11:04:35 »
Rob, nee dat is geen ladder hoor, gewoon een constructie verbinding.
Laddertjes gaan er nog komen, ben opzoek naar mooie ladders van geëtst messing maar moet ook wel betaalbaar zijn anders worden het de wt grovere kunststof laddertjes.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #84 Gepost op: 28 mei 2018, 16:17:33 »
Vanmorgen om 9:00 uur werd er aan de voordeur gebeld, ik deed open en een mevrouw stelde zich voor, ik ben van Aafje Thuiszorg.
Ik zei, dan heeft u een mooie naam en stelde mijzelf ook voor.
Een uurtje later zat ik met witte beenwarmers aan om de klotsende kuiten en enkels te bestrijden.



Die witte beenwarmers brachten me gelijk op het idee om vandaag maar eens aan de slag te gaan met de zak Sculptamold.



Heb er nog nooit mee gewerkt, wel goede berichten over gelezen dus dat moet goed komen.
Na de mengverhouding te hebben toegepast en 3 minuten roeren de eerste stukken gevuld met het spul, wel eerst wat proppen keukenpapier er onder aangebracht want om met het Sculptaspul ook grotere gaten te dichten wordt me een beetje te kostbaar.
Het werkt best wel lekker en schoon, veel beter dan gips en papier mache, jammer dat het in Nederland niet te koop is maar bij Amazon.de kan je het wel bestellen.



Zoals je ziet eerst maar een klein stukje gedaan, beetje uitproberen en dat ging best wel goed.
Het droogt ook redelijk snel, hèhèhè dat is nu natuurlijk met dit weer ook niet zo moeilijk.

Dan de randjes alvast een beetje geverfd zodat ik ook een idee ga krijgen welke kleur de  ondergrond van het water gaat worden want water zelf heeft geen kleur beste mensen, 't is niet blauw, 't is niet groen of bruin, gewoon koel helder  water heeft geen kleur, draai de kraan maar eens open.



En omdat deze dag in het teken staat van wit gelijk maar weer een muurtje gegoten.



Nu maar even afwachten hoe het muurtje er uit gaat komen en dan weer verwerken als muurtjes voor de haven en de bruggenhoofden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #85 Gepost op: 30 mei 2018, 23:03:51 »
Het werd eens tijd om de laatste muurtjes te plaatsen en de muren een kleurtje te geven.
Eerst wat experimenteren met een proefstukje, er blijven altijd genoeg stukken gipsmuur over.

Eerst de basis voor de voegen, beetje midden grijs en daarna wat midden bruin en vervolgens met wat donkerder bruin en groen de muren bewerkt.
Als het allemaal goed droog is op het test deel een drybrush met licht grijs uitproberen.







De haven wordt later nog voorzien van een laag epoxy, dan sluit alles aan de onderkant goed aan op het water.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #86 Gepost op: 31 mei 2018, 09:01:14 »
Geweldig gedaan Tom. De kleuren van het water en de muur zijn prima gekozen. Ook de palen van de steiger zijn prima zo ... net of ze door het water aangevreten zijn. ;)

De haven wordt later nog voorzien van een laag epoxy, dan sluit alles aan de onderkant goed aan op het water.

Ben je niet bang dat je de kieren door de epoxy heen toch nog ziet Tom?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #87 Gepost op: 31 mei 2018, 16:16:06 »
Dank je Pierre.
De kieren gaan ook nog aangesmeerd worden met Sculptamold anders ben ik bang dat al mijn epoxy de volgende dag op het laminaat ligt.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #88 Gepost op: 31 mei 2018, 17:36:49 »
Ik ben benieuwd. Wanneer ga je dat spul gieten?
Bij mijn diorama heb ik ook nog een soort van watertje en wellicht is dit wel de ultieme manier van water maken.
Maar ja, ik ga natuurlijk wel eerst even bij jou afkijken.  8)

Trouwens, die groene aanslag op je steiger vind ik mooi gelukt. Met zandkorreltjes kun je eventueel nog aangegroeide kokkels imiteren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #89 Gepost op: 31 mei 2018, 18:35:13 »
Het gieten met de epoxy zal best nog wel even gaan duren maar het is voor mij geen nieuwe methode.
Heb deze al eerder gebruikt op een diorama van kleinzoon Wessel.

eerst de laag met epoxie'



Daar overheen een laag modpodge (met een rietje de golfjes blazen)



En het eindresultaat een combi van epoxy en modpodge.



Maar als het zover is met mijn haven zal ik het zeker in woord en beeld vermelden in mijn draadje.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #90 Gepost op: 3 juni 2018, 09:12:36 »
Eerst de voorkant eens een beetje strak afwerken.
Later worden de zijkanten ook voorzien van een strook 6mm MDF maar daar wacht ik nog even mee want ik denk dat daar wat hoger gelegen landschap gaat komen, daar ben ik alleen nog niet helemaal uit.





De ronde gaten zijn voor de drukknoppen, het rechthoekige gat voor de volt/ampère meter.
De drukknoppen zijn er voor de bezoekers zoals de kleinkinderen om iets mee aan te zetten of in beweging te krijgen. Wat precies is nog niet helemaal duidelijk en uiteraard kunnen die acties ook door iTrain worden uitgevoerd.



Aan de binnenkant gelijk wat timers aangesloten, de 4e kon ik niet vinden, die komt er ook nog.



De drukknoppen en de volt/ampère meter aangesloten om de timers mee te bedienen.





De grote drukknop is voor de ledverlichting onder het baantje.



En ik vind het altijd weer leuk om de elektra aan te sluiten en nog leuker als het nog werkt ook.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #91 Gepost op: 6 juni 2018, 01:04:46 »
Ik zit ook nog te dubben over de steiger, misschien een nieuwe maken want de huidige stond even wat naar voren en dat vond ik ook wel wat hebben.


Dan kan er nog en schuitje tussen de kademuur en de steiger.

De rivier vond ik toch wel wat breder dan ik in gedachte had, dus aan de slag met de Sculptmold (lekker spul hoor) en wat aan de oevers gewerkt en eilandjes toegevoegd. Zo komt er in de rivier weer iets terug van de vorige baan.
Het is nu nog wit maar met wat kleur, zand en struikjes zal het denk ik wel een leuke onderbreking zijn en een rustplaats voor de vliegvissers.



De rails op de helling vast gezet en de boel een beetje opgekalefaterd.



Het ovaaltje is nu gelegd, ballast er onder, bezetmelders en wissels zijn aangesloten, treintje kan nu een rondje rijden, spannend hè  :)
Vooraan zal er wat gerangeerd gaan worden maar het gaat mij nu meer om de scenery zoals ik al eerder heb gemeld. Ben niet zo van de treintjes rijden, vind het leuk maar moet geen gedoe worden. Gedoe met de scenery is er genoeg, hahahaha.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #92 Gepost op: 6 juni 2018, 10:00:36 »
Je bent niet te stuiten Tom. Dat gaat maar door met een rotgang. ;D Weer prima werk man. Vooral het verouderen van de helling is grandioos gelukt vind ik.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #93 Gepost op: 6 juni 2018, 11:36:28 »
Goed bezig, Tom,
Ik ben het met Pierre eens, dat "neerkalefateren" van de scheepsheling is erg realistisch geworden!

En die steiger naar de voorkant geeft wat meer diepte aan het geheel. Maar dan hoef je toch alleen de hoek linksachter wat te aan/verbouwen? Aan de kademuur kunnen dan ook palen worden gezet, waar eerst de steigerpalen stonden.

Petje af. Het is wederom genieten...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #94 Gepost op: 6 juni 2018, 13:05:27 »
Die zwarte afwerking aan de voorkant ziet er strak uit, daardoor krijg je een strakke afwerking.
Even over die steiger: komen daar twee sporen op of een enkelspoor met iets van verlading? Ik denk dat ikzelf denk dat ik de steiger tegen de kademuur mooier vindt. Dat schuitje komt dan voor de steiger te liggen, waardoor-ie mooi in het beeld ligt. Als je het dek van dat bootje lager dan de steiger maakt, dan kun je op de steiger ook nog iets doen met lading dat dan ook weer mooi in het zicht ligt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #95 Gepost op: 6 juni 2018, 19:59:19 »
Zeer mooi, zeker die helling!
Wat betreft de steiger, ik zou hem tegen de kade aanzetten omdat het anders opgepropt overkomt.
Voordeel als hij tegen de kade aanstaat is dat het bootje goed in het zicht komt.
Als het bootje erachter zou komen geeft dit wel weer wat nieuwsgierigheid om “erom heen” te kijken.
Tja, dilemma...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #96 Gepost op: 10 juni 2018, 16:23:32 »
Besluit is genomen, de  steiger blijft daar waar hij voor is gemaakt.
Er komt 1 spoortje op, ben wel aan het denken om er een kraantje (werkend) op te knutselen. Moet ik eens in Houten achter @Pierre  aan gaan lopen en kijken of er in de bakken onder de tafels iets is te vinden.

Ik kreeg wat commentaar over de helling, normaal loopt de door over het maaiveld maar dat was hier niet(meer) mogelijk. Om de arbeiders niet te zwaar te belasten et klimwerk komt er een trapje zodat ze makkelijker met hun gereedschappen bij een schip kunnen komen. Simpel trapje want voor die mannen met Eisbein mit sauerkraut in hun donder is dat genoeg, waren geen watjes die op zo´n werf aan het werk waren.



Van Artitec de eerste werkbootjes binnen gekregen. Moet nog een likje verf op en een plekje voor vinden. Er zal best eentje straks gedeeltelijk onder water liggen  :D



Inmiddels bezig met de dukdalven en zo, weet ook niet precies hoe die dingen allemaal heten.





Accentjes en details mogen niet ontbreken, dus Rob hier komt je ladder  :D



Bij de brug komen er ook wat, denk dat er nog wel enkele bij gaan komen ook wellicht ter bescherming van de brug.



De balkjes heb ik met een scherpmesje een beetje bewerkt zo lijken het net gebruikssporen.



De kademuren van de helling met een rand afgewerkt, kleur is nog niet helemaal naar wens.





De meerpalen nog eens nadat ze droog waren na bewerkt zo dat ze minder contrast hebben met de steiger.







Net nog even de steenfabriek er bij gezet voor het zicht en idee.
was nog wel een dingetje want de bodemplaat moet in 2 stukken worden gesneden en aangepast zodat er een treintje tussen kan.







Zo dat was het weer voor vandaag.
In ieder geval is het weer wat aangenamer aan hewt worden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #97 Gepost op: 10 juni 2018, 16:47:44 »
Nou @iTom ik vind het er fantastisch mooi uitzien.
Die scheepshelling met dat roest van de rails vind ik ook PERFECT!
Die dukdalven zijn ook mooi gelukt en de plaats van die steiger geeft straks (met of zonder werkende kraan) mogelijkheden voor een mooi stukje scenery.
Chapeau!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #98 Gepost op: 10 juni 2018, 23:11:49 »
Zeer mooi! @Tom,
De kademuren, de steiger, de helling, alles bij elkaar maakt het een prachtig plaatje. En de gebruikte kleuren maken het helemaal af. Goed op elkaar afgestemd.

Maar het laddertje heeft het niet lang gehouden. De preiser die dat gemonteerd heeft moet je maar snel weer ontslaan.  ;)

groet, Gert-Jan

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #99 Gepost op: 11 juni 2018, 00:02:57 »
Dank mannen voor de leuke reactie.
Het is en blijft toch het leukste van de modelspoorbaan, de scenery en dingen zelf maken.

GéJé, ik zal morgen eens een hartig woordje spreken met de Preiser die de ladder heeft geplaatst.  :D

Het roest is ook echt roest, afkomstig van staalwol wat zeker 4 weken in de azijn heeft gelegen (gewoon vergeten dat het er stond) en bij het openen was alle staalwol opgelost en verworden tot roest.
Eerst zet ik er een dun laagje blanke acryllak op zodat de roest beter hecht.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0