Auteur Topic: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)  (gelezen 3842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.510
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #25 Gepost op: 24 maart 2018, 20:31:38 »
Dat wordt wel erg lelijk....(NOT!) Hoe lang wordt het in z'n geheel en is het straks ook zichtbaar voor publiek?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0, ECOS 2, Trams, Dinamo Carsysteem, Periode 1600 - 2014, Nederland

Offline Bert Senden

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 3 times
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #26 Gepost op: 24 maart 2018, 20:47:06 »
Ik denk dat het de eerste keer te zien is op de tentoonstelling te Gangelt op 1 en 2 december dit jaar.

Gr. Bert.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.020
  • Thanked: 16 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #27 Gepost op: 24 maart 2018, 21:49:08 »
Ik kom kijken in Gangelt!
Het beloofd weer een mooi staaltje modelbouw te worden.

Offline Bert Senden

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 3 times
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2018, 08:08:10 »
Na lange tijd weer eens wat plaatsen. Locomotievendepot Heerlen is voor 99 % klaar. Nu de achterwanden nog en de rok. Het zal de eerste keer tentoon gesteld worden op de tentoonstelling Modelspoor vereniging Roermond op 24 en 25 november. Helaas heb ik nog geen foto's van het complete depot. Maar hierbij wel wat andere modellen.
Post T Valkenburg, met mijn zelfgebouwde NS 6200. De lok is niet gemotoriseerd.



Station Spekholzerheide in schaal 1:87. Het enige station wat ik bouiwde van de Miljoenenlijn.



Station Tüddern van de Geilenkirchner Kreisbahn in schaal 1:87. Sinds 1979 breng ik minmaal 2x per jaar een bezoek aan de Selfkantbahn in Schierwaldenrath. Hier kocht ik het Jubileumboek, en daarin stonden de tekeningen van het station. Het lag vlak aan de grens met Sittard.


Ik heb je foto's even zichtbaar gemaakt.
Groet,
Wim

Offline Stoomlokkie

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 42
  • Thanked: 1 times
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2019, 05:03:30 »
Ziet er prachtig Bert!
Andre van Zuijlen (ik ben een keer bij u geweest)

Offline Bert Senden

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 3 times
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2019, 19:24:03 »
Ja Andre, dat weet ik nog, maar dat is alweer wat jaartjes geleden.

Offline Henry

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #31 Gepost op: 26 januari 2019, 20:14:56 »
Station Tudern lijkt ook wel op het station in hasselune hier rijdt een stoomlokomotief en een dieselloc van leer door het hasetal naar meppen.
Bijzonder om te aanschouwen en je kunt ook mee als reiziger.

Offline Bert Senden

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 3 times
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #32 Gepost op: 31 januari 2019, 08:35:14 »
Alweer een tijdje geleden. Inmiddels is locomotievendepot Heerlen klaar. Heeft op de exposities gestaan in Roermond en Gangelt. Maar er zijn ook weer nieuwe projecten waar ik mee bezig ben, een ervan is station Geleen - Lutterade. Een zeer bewerkelijk model, maar ik heb hulp gehad van een vriend die een deel van de spanten voor de overkapping gemaakt heeft met zijn 3D printer. Volgende projecten die voor dit jaar op het programma staan zijn de oude kerk van Guttecoven en de oude windmolen. Dus ik kan weer even vooruit.

Gr. Bert.






Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.020
  • Thanked: 16 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #33 Gepost op: 31 januari 2019, 22:39:53 »
Wederom een mooi stukje modelbouw.
Wordt het de oude windmolen van guttecoven?
Die van Genhout-Geverik is ook zeer mooi, en deze staat er nog.

Offline Bert Senden

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 3 times
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #34 Gepost op: 1 februari 2019, 07:46:15 »
Het word de oude windmolen van Guttecoven. Dit was ook een standaard molen, dus ik kan de tekeningen gebruiken van de molen van Genhout. De onderkant bij de molen van Guttecoven was gemetseld en geheel gesloten. Ik heb foto's er van op mijn facebook pagina staan.

Gr. Bert.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 6.305
  • Thanked: 167 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Station Hoogbaan
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #35 Gepost op: 1 februari 2019, 09:35:43 »
Heel knappe overkapping Bert. Mooie verlichting ook met de leds. ;)
Groet Pierre.




Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing.   ;D

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.510
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #36 Gepost op: 1 februari 2019, 09:44:24 »
Erg mooi alweer!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0, ECOS 2, Trams, Dinamo Carsysteem, Periode 1600 - 2014, Nederland

Offline Henry

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #37 Gepost op: 1 februari 2019, 15:49:59 »
Prachtig wat een topstuk, geeft wel ideetjes .......

Offline Bert Senden

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 3 times
Re: Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)
« Reactie #38 Gepost op: 1 februari 2019, 19:17:12 »
Ledjes van ali express en de kapjes zijn afdekkapjes voor kruiskop schroeven. De kleinste maat bij Hornbach, ook nog in wit en grijs. Adapter van intratuin voor kerstverlichting en voila.
Het station van Geleen - Lutterade wordt in totaal 1,40m lang. Ik maak het in twee gedeelten, makkelijker voor vervoer en beschermdoos.

Gr. Bert.