De viersprong wordt gemaakt met 4 merken/typen rails. Dat geeft wat uitdagingen om de overgangen goed te maken.
De nep-Fleischmann flex rails past goed op de oude messing wissel van Roco.
De Pilz H0/H0m overgang naar 3 rail spoor heeft een vrij laag en smal profiel van de spoorstaaf. In plaats van te pielen met raillassen, heb ik de messing rails aan de Pilz rails gesoldeerd. Door deze op een glad oppervlak op de kop te solderen was de railhoogte in ieder geval goed. Ik soldeer en meteen een draad aan: dat maakt de verbinding steviger en kan meteen de stroom naar de rails brengen.

Het Bemo meterspoor moet ook aan de Pilz rails worden vastgemaakt. Daar was enige overtuigingskracht (een hamer) nodig om de rails in de raillassen te krijgen.

Maar dan ligt alle rails ook vast.

Als deze module aansluit op de Ingelnuk module, dan komt het meterspoor achter de muur uit.

Achter deze muur kan ik dan een meterspoor verbergen voor een H0m pendeltrein, of ik maak hier t.z.t. een aansluitende meterspoor module tegen aan. Dat is voor later.
In een verhuisdoos zat nog een gashouder. Daar is na in 25 jaar in een doos verpakt te zijn geweest en 4 verhuizingen later wel een en ander uit elkaar gevallen. Dus die moet weer even in elkaar geplakt. Voor het beeld alvast even neergezet hoe de opstelling zou kunnen worden.

Goed, nu de uitneembare poten maken en de doorgaande rijstroom leiding maken. Dan is de module al (functioneel) te gebruiken.
Rob