Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #175 Gepost op: 17 juni 2017, 08:59:25 »
Heel erg netjes Tom! Prachtig treinstel ook :)!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #176 Gepost op: 21 juni 2017, 21:54:48 »
Vanmiddag was het een beetje te haggelen in de treinkamer dus een test met een volgend treinstel gedaan.
Ben niet ontevreden.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #177 Gepost op: 25 juni 2017, 08:51:42 »
Testen vind ik altijd leuk, dat zie je het eerste resultaat van je (vaak heel veel) voorbereidend werk.

Maar, wat gaat de tijd bij jou snel zeg  ;D of is die ook op schaal? (Ene A.Einstein zou er jaloers op worden)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #178 Gepost op: 25 juni 2017, 10:44:38 »
Ja @SuperSylvester , de tijd vliegt voorbij, hahaha.

Het is inderdaad een soort schaalsnelheid, die kan je zelf instellen, bijv. ook voor N en Z spoor maar ook voor LGB en andere grotere schalen. Deze staat nu op een tijdfactor 10.
Nu kunnen de treinen op tijd vertrekken, maar je kan ook andere dingen middels deze feature schakelen zoals kerkklokken op tijd laten bimbambeieren of verlichtingen schakelen enz. enz.
Je kan dan ook een dag en nacht schakeling maken maar dat doe ik gewoon zelf met de lichtschakelaar, licht aan en licht uit, gaat ook prima. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #179 Gepost op: 26 juni 2017, 16:48:52 »
Eindelijk de bakken aan elkaar vast gezet en dan natuurlijk testen of het allemaal een beetje wil werken en rijden.
Het stuk wat is doorgezaagd werkt voorlopig zonder storing en er ontsporen geen treinen, hoop wel dat het zo blijft anders vervang ik het door een nieuw stuk rail.(kan het later bij een verhuizing altijd dan weer doorslijpen.

De treintjes rijden af en aan, lijkt net of er geen wachttijden zijn maar die zijn er echt wel, het geheel duurt me lang genoeg, heb alleen de tussen pauzes uit het filmpje gehaald, moet niet te lang duren zo'n filmpje.

Komt nog een goederentrein bij, Glaskast gaat wat heen en weer pendelen in het station en dan kijken of er nog een treinstel bij kan, dan vind ik het wel weer genoeg zo.

Veel plezier met het filmpje, val er niet bij in slaap  :-) :-)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #180 Gepost op: 27 juni 2017, 16:38:38 »
Hoe bevalt je baan in een meer tegenwoordige tijd, mis je het stoom niet?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #181 Gepost op: 27 juni 2017, 17:56:49 »
Baan en tijdperk bevalt prima, trouwens Kittel is op stoom dus er is nog wel een klein beetje nostalgie.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #182 Gepost op: 27 juni 2017, 21:36:56 »
Inspirerend filmpje, dan wordt digitaal rijden toch interessant.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #183 Gepost op: 27 juni 2017, 22:02:22 »
Ja @mark mms , digitaal rijden is beslist niet moeilijk, als ik het kan dan kan iedereen het.

Nu inmiddels bezig met de eerste berg op de baan, daar moet dan ook weer de ruïne opkomen.
Natuurlijk ga ik het geheel zo licht mogelijk maken zodat het later eenvoudig is te verhuizen.

In eerste instantie vond ik dit niet een goed geheel, de ruïne staat me te hoog en de berg er achter is ook te hoog.
Normaal staat zo'n ruïne hoog op de berg zelfs soms op de top.
Men moest in die tijd wel een goed overzicht hebben zodat ze van alle kanten de vijanden of schoonmoeders aan zagen komen.



Ik kreeg nog een tip om de rotsen hoekiger te maken, dus de papier maché van eierdozen deels er af gehaald, hapklare brokken schuim er op gelijmd en opnieuw bewerkt met de opgeloste eierdozen.
Nu is het allemaal wat hoekiger en ga ik als het droog is de boel nog nabewerken met gips of als ik er goedkoop aan kan komen met Sculptamold.



Ik denk er toch nog over om de ruïne at lager te zetten en de contouren van de berg te verlagen zodat de ruïne toch en vrij uitzicht heeft, alleen zullen er nu geen vijanden meer op af komen maar met schoonmoeders weet je het maar nooit  :)

Eerst de boel maar eens lekker laten drogen. Dan kan ik in die droogtijd weer verder aan het bootje van de kleindochters.

Bahnhof Bad Ahrbach in wording.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #184 Gepost op: 27 juni 2017, 23:48:15 »
Hoi Tom,

Dat ziet er allemaal veelbelovend uit.
Is het een idee de ruïne iets naar voren te zetten, een beetje op een uitstekend stuk rots? Dan is er voldoende zicht en heb je ruimte om achter de burcht nog wat achtergrondlandschap te maken. Hoeft-ie ook niet veel lager en komt-ie misschien ook wat meer tot zijn recht.
Misschien dan nog een stukje steunmuur of zelfs een korte tunnel om de boel niet te laten instorten...

En... zie ik het nou goed dat de uitrij seinen toch in een rijtje staan?  :o

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #185 Gepost op: 27 juni 2017, 23:50:32 »
Ja, ja, @Robvd dat heb je goed gezien.
Vond het inderdaad beter zo, bedankt nog voor de tip.
Was wel een hele operatie maar met verkrachte eenden is het toch gelukt. :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #186 Gepost op: 28 juni 2017, 18:53:57 »
Vandaag weinig tijd gehad, maar uiteindelijk toch met verf aan de slag alleen dan op de rotspartij.
Tevens de ruïne wat lager gezet en de vorm van de berg aangepast.
Het uitzicht op de vijanden en schoonmoeders is zo ruim voldoende.
Vind het nu wel meer naar mijn zin.

Hoop morgen meer tijd te hebben voor de achterwand en anders gewoon volgende week weer verder.
Moet in 1 dag gebeuren want wil nat in nat verven, van bijna wit tot hemelsblauw.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #187 Gepost op: 29 juni 2017, 20:38:34 »
De achterwand schilderen zoals ik graag had gedaan is helaas een drama geworden, vlekkerig en overbelaste schouder.
Dan maar de hele wand in één kleur en opvrolijken met wat wolkjes en later nog wat bergjes er op kliederen.





Op de muur boven het schaduwstation kan ik een beetje kliederen en oefenen.



En dan de uitdaging op de achterwand zelf.





Nu nog oefenen met het kliederen van en bergje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #188 Gepost op: 29 juni 2017, 21:12:32 »
Ik zou toch zweren dat je een zeegezicht gemaakt heb op foto 3, net echt! Compleet met wrakstukken van de schipbreuk haha
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #189 Gepost op: 29 juni 2017, 22:05:37 »
Ik zou toch zweren dat je een zeegezicht gemaakt heb op foto 3, net echt! Compleet met wrakstukken van de schipbreuk haha

Dat was ook mijn eerste gedachte, het is gewoon afdekplastiek.
Wrakstukken moet je wel een beetje fantasie voor hebben maar ja, in onze hobby is niets te gek, toch  :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #190 Gepost op: 3 juli 2017, 20:53:07 »
Vandaag weer eens een uurtje lekker kunnen kliederen.
Nu alles weer een paar dagen laten drogen, ondertussen kan ik dan weer wat andere dingen doen.

Met stukken styrodur bouw ik laag voor laag de boel op, daarna de opgeloste eierdozen er overheen en als het geheel klaar is komt er nog een gips laag overheen.



Nu op zoek naar een ingang van een autotunnel.



Ntuurlijk kunnen we niet zonder de steunmuurtjes.
Moet nog wel helemaal op kleur gebracht worden.



Binnenkort weer verder stapelen.   ;)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #191 Gepost op: 3 juli 2017, 22:10:42 »
Je gaat als een trein Tom.
Er begint echt mooi vorm in te komen.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #192 Gepost op: 3 juli 2017, 23:03:57 »
Het landschap tekent zich mooi af. Nu kunnen we ook zien dat de brug over de rivier ergens heen leidt...
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #193 Gepost op: 4 juli 2017, 16:40:52 »
Je gaat weer als een speer Tim. Het ziet er weer lekker uit man. ;)

Persoonlijk vind ik de stenen van het steunmuurtje onder de ruïne wel wat aan de lompe kant. Maar misschien ziet het er beter uit als er straks een kleurtje op zit.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #194 Gepost op: 4 juli 2017, 18:21:15 »
Nou Pierre, dat valt wel mee, iedere dag een uurtje.
Dat muurtje heb ik wel meer gebruikt ook op de vorige baan, denk dat het komt door de kleur vandaar dat ik al aangaf dat het muurtje nog op kleur gemaakt moet worden.
Ik giet deze uit een h0 mal van Spoirle en die maat is goed.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #195 Gepost op: 4 juli 2017, 18:57:00 »
Dan zal het vast wel goed komen Tom. Ik vergeleek een grote steen met de achterruit van dat busje. Zijn ongeveer even groot .... vandaar.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #196 Gepost op: 4 juli 2017, 23:36:46 »
Niets veranderlijker dan een modelbouwer.
Nu voor het eerst lekker aan het kliederen geweest met gips (Roodband)

Het is wel even wennen want het werkt toch wel wat anders, ten eerste wordt het sneller droog en valt er niet veel meer te corrigeren.
Met papierpulp duurt het allemaal wel wat langer en kan je dagen later nog weleens iets bewerken wat niet helemaal naar je zin is.
Nu zal ik dan een nieuw laagje aan moeten brengen als ik iets wil corrigeren (zie nu al wat delen die ik ga veranderen >:-D)

De eerste laag is over het eierdozen spul gesmeerd en is al aardig aan het drogen.
Het was vandaag toch een saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaie tourrit (nou ja, behalve de finish dan) daarom maar verder gegaan met brokjes schuim en daarna smeren met gips. Morgen weer verder, krijg de smaak (niet van het gips hoor) te pakken en ga er zeker mee door.





En voor Pierre het busje even over het muurtje gehangen, het zijn inderdaad wel flinke stenen maar meestal worden voor dit soor steun/keermuurtjes wel flinke brokstukken gebruikt.
Pierre, de letter o zit naast de letter i  :P



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #197 Gepost op: 5 juli 2017, 09:47:24 »
Sorry Tom .... slip van de vinger :D
De stenen vallen inderdaad mee. Je hebt toch wel de Preisertjes eerst laten uitstappen hè
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #198 Gepost op: 5 juli 2017, 10:10:20 »
De stenen vallen inderdaad mee. Je hebt toch wel de Preisertjes eerst laten uitstappen hè
Ik vind ze toch wèl wat aan de forse kant.
Maar, met jouw onweerlegbare kunde op het gebied van groenvoorziening, plant je daar zó wat struiken voor en valt dat een stuk minder op.  :P
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de treinen rijden
« Reactie #199 Gepost op: 6 juli 2017, 22:29:07 »
Vandaag weer lekker bezig geweest, eerst 's-ochtends met moeders maar weer voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis, gelukkig is er niets aan de hand met de schouderprothese. Ze mag weer strijken, YES  ;)

Het was wederom een hele lange saaie tourrit zodoende kon ik op mijn gemak de boel dicht maken.



Zoals te zien ben ik ook begonnen met een gedeelte in de verf te zetten, beetje wit, klein beetje zwart en klein beetje bruin, waterdun maken en smeren maar. Vond de kleur wel aardig overeen komen met de kleur van de rotsen in het Ahrdal.
Gelijk even kijken met wat afval groen er op anders is het zo saai.



Morgen eens kijken hoe de boel is opgedroogd want ik heb met zwarte waterdunneverf ook nog wat diepte werking aangebracht. Vermoed dat er ook nog wel wat roest kleur in verwerkt kan worden want erosie is er ook in het Ahrdal. 
Uiteindelijk zal er ook nog gedrybrusht worden om de breuklijnen wat tot hun recht te laten komen, nu eerst maar afwachten hoe het allemaal er uitziet als het is opgedroogd.



Denk dat het nog wel wat lichter mag worden.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0