Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180422 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #100 Gepost op: 28 april 2017, 09:57:46 »
Hoi Tom,

we zijn er verleden jaar geweest. Heb me daar een hele middag kunnen vermaken!
Was toen wij er waren wel erg druk, zo te zien viel het bij jullie mee.


Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #101 Gepost op: 28 april 2017, 10:43:21 »
Mies, we waren er al om 9 uur maar naarmate de ochtend verstreek liep het vol.
Rond 2 uur zijn we weg gegaan want toen was het zo druk dat je bijna nergens fatsoenlijk kon lopen laat staan ergens bij komen.
Maar toen hadden we wel alles gezien wat we wilde zien.
Daarna lekker biertje gedronken aan de Alster en kleinzoon natuurlijk appelsap. :) vervolgens weer terug naar het Hotel.
Volgende dag weer naar huis.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #102 Gepost op: 28 april 2017, 17:07:09 »
Nou dat is een gezellig uitje geweest opa Tom en je hebt weer geweldige foto's gemaakt. Bedankt daar voor. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #103 Gepost op: 28 april 2017, 19:18:10 »
Na MiWuLa is het toch thuis weer ff wennen, maar ja, we doen het voor ons plezier en daarom vandaag maar weer even aan de slag met het verkeersviaduct.
Terwijl ik 3 dagen op stap was kwam er een pakketje met een zakje Haribo en daarin o.a. dit viaduct van Auhagen.
Gaat nog later met wat kleurtjes aangepast worden en denk dat het type hekwerk gaat worden wat er nu een stukje van op staat.
De traanplaten op de spoorbrug ga ik veranderen, vond dat verpakkingsstrip toch niet echt geweldig, deze brug staat nogal vooraan en daarom goed in de kijker.





ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #104 Gepost op: 28 april 2017, 20:45:44 »
Prachtig om te zien en te lezen.
Ik heb een zoon en probeer ook af en toe een dergelijk moment te creëren.
Wordt alleen steeds moeilijker als hij ouder wordt. ::)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #105 Gepost op: 29 april 2017, 15:59:25 »
Leum uitstapje naar MiWuLa. Ben er met De Tombe, onze treinzaak in Oegstgeest, twee keer geweest. Laatste keer is al weer een tijdje geleden. Italië heb ik dus nog niet gezien. Er zou toch ook een deel Japan komen? Is dat er al of is dat de volgende operatie?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #106 Gepost op: 30 april 2017, 00:59:59 »
Martin, mij is niet bekend dat er een deel Japan gaat komen, wel Frankrijk, Engeland en Afrika. Maar dat zal wel pas 2020 of nog later gaan worden. In ieder geval was Italië nu grotendeels af, alleen Venetië heb ik niet gezien, dat is dan of onderwater gezet of nog in aanbouw. :)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #107 Gepost op: 30 april 2017, 10:26:55 »
Vroeger heb ik nogal wat spullen gekocht via hun webshop omdat de prijzen ongeveer gehalveerd waren, maar ik heb een beetje het idee dat ze de voorraad niet meer aanvullen. Is daar nog iets van een modelspoorwinkel waar je materiaal kan kopen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #108 Gepost op: 30 april 2017, 10:53:59 »
Winkel stelt niet veel meer voor op het gebied van de modelbouw.
Enkele bouwdozen staan er nog en verder allemaal prularia zoals pennen, sleutelhangers, mokken, enz. wel veel bakken vol met model autootjes vanaf € 3,95. Het enige serieuze waren wagons maar om nu een wagonnetje te kopen van € 30,- als aandenken gaat mij te ver.

Ik heb in de webshop wel soldeer besteld om mijn K-rail mee te solderen, dat kon ik in de shop in Hamburg nergens vinden en ze wisten ook niet wat ik bedoelde. Denk dat ze het te druk hadden met al die toeristische rommel te verkopen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #109 Gepost op: 4 mei 2017, 00:03:21 »
Ik heb vernomen dat ze vrolijk doorgaan met uitbreidingen.

"Das Miniatur Wunderland soll übrigens noch weiter wachsen. „Wenn es nach uns geht, werden wir immer weiterbauen. Die Welt bietet noch so unendlich viele spannende Geschichten und Landschaften“, beschreibt Frederik Braun, Initiator und Chef der Miniatur Wunderland Hamburg GmbH. Er fügt hinzu: „Dafür bräuchten wir aber unbedingt weitere Flächen.“ Momentan stehe die Ausbauplanung kurz vor dem Abschluss. Wenn alles klappt, kämen 2018 ca. 3.000 qm an neuer Fläche auf der anderen Fleetseite hinzu. Über eine Brücke soll diese für Besucher und Züge an den Rest der Ausstellung angebunden werden. Konkret geplant seien die Abschnitte Venedig, Monaco, Großbritannien und Frankreich. Danach könnten Teile Afrikas oder Asiens folgen."

Inmiddels maar eens begonnen met de voorbereidingen om de K-rails te gaan ballasten.
Eerst heb ik de ondergrond en het Neopreenband in de grondverf gezet en de eerste basis laag ballast wordt nu aangebracht.
Dit doe ik omdat ik zeker weet dat er onder het wisselmechanisme ook ballast is te zien, later komt het ballasten d.m.v. strooien.
Ik ga het niet met verdunde houtlijm inwassen maar met voorstrijk.
Zover is het echter nog niet, eerst de hele ondergrond met basis ballast, dan de rail plaatsen en hier en daar vastzetten. Schroefjes gaan er later weer uit.
Daarna de bedrading weer aansluiten, rijden testen, bezetmelders testen en wissels testen.
Nu wel alles beetje uit proberen want het is alweer een tijd geleden dat ik met K-rail bezig ben geweest en van ballast heb voorzien.
Natuurlijk vooraf de rails roestig verven.

Kijken of dit kleurtje me gaat bevallen.





Vervolgens eens kijken of mijn seinhuisje beetje in het geheel past.





Zie gelijk dat het bord met de stationsnaam ook veranderd moet worden, maar dat is voor later.
Dit bevalt me wel dus gaat het op de lijst met uit te voeren scenery.

Ook de verkeersbrug heeft een eerste behandeling gekregen, tijdens het drogen van de basis ballast tijd om hier wat aandacht aan te besteden.






ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #110 Gepost op: 4 mei 2017, 10:38:03 »
Dat ziet er weer strak uit @iTom.
Dit deel van je baan zit vol in het zicht, heb je nog overwogen om de wisselaandrijvingen ondergronds aan te brengen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #111 Gepost op: 4 mei 2017, 11:55:55 »
Ondergronds ben ik van af gestapt, de bedrading aan de onderkant zou ik dan weer helemaal moeten vervangen.
1 wisselaandrijving blijft zichtbaar de rest worden ondersteboven geplaatst en zie je straks niet veel meer van.
Wil nu ook wel een beetje doorwerken, te veel tijd verloren met de C-rails, de zomer staat voor de deur en dan wordt het weer tuin en modelbootjes tijd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #112 Gepost op: 4 mei 2017, 14:12:06 »
Wil nu ook wel een beetje doorwerken, te veel tijd verloren met de C-rails, de zomer staat voor de deur en dan wordt het weer tuin en modelbootjes tijd.
Kan ik me goed voorstellen: je wilt meters maken. Ik herken dat wel. :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #113 Gepost op: 9 mei 2017, 22:26:58 »
Na nog wat testritten te hebben gemaakt wordt het dan eindelijk tijd om de K-rail provisorisch vast te zetten en te gaan ballasten.
De ballast is een mengeling van overgebleven soorten, alles in een bak gegooid, gemengd en gezeefd want ik wil er geen grove ballast in.
Tussendoor komt de V36 met een wagon vol ballast aan.
Beetje heen en weer rangeren en dan geht es los, de ballast wordt gestort en met behulp van een welbekend pipetje ingedruppeld met voorstrijk van Alabastine Xtra. Daarmee wordt de ballast gefixeerd. Zodra het droog is druppel ik nog verdunde boekbinderslijm na in de ballast zodat tijdens het omdraaien van de segmenten alles mooi blijft liggen.

Hier een filmpje van de aankomst ballast en het ballasten zelf.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>


Vandaag alle C-rail verkocht, Yentl kan voorlopig vooruit  :) :D
Nu op zoek naar aanvullende K-rail en anders 20 mei Houten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #114 Gepost op: 10 mei 2017, 08:31:36 »
Mooi werk weer Tom ;) Het blijft een precies maar vervelend werkje dat ballasten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #115 Gepost op: 10 mei 2017, 09:12:15 »
Ik zie helemaal geen linkje staan voor dat filmpje?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #116 Gepost op: 10 mei 2017, 09:33:10 »
Martin, ze je wel een foto met een pijl er in, dat is de link.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #117 Gepost op: 10 mei 2017, 09:38:01 »
Nee, geen foto en geen pijl. Gewoon alleen een leeg wit vlak tussen de twee tekstdelen in.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #118 Gepost op: 10 mei 2017, 09:57:15 »
Dan is er iets met de instelling van je PC mis.
Hier is het linkje https://www.youtube.com/watch?v=vV6UMKD9Tc4
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #119 Gepost op: 10 mei 2017, 09:59:49 »
Er is niks veranderd aan mijn instellingen, dus ik weet niet waar dit aan ligt. Zal de moderatoren eens even mailen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #120 Gepost op: 10 mei 2017, 10:26:28 »
Inmiddels heb ik @Hookies gecontacteerd.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">Ballasten</a>

Tom heeft zijn filmpje in elk geval op de correcte manier geplaatst; daar kan het dus niet aan liggen.
Dat er ! No longer available onder staat heeft er niets mee te maken en kun je zelf aanpassen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #121 Gepost op: 18 mei 2017, 14:50:53 »
Vandaag mooi pakketje ontvangen, de komende tijd hoef ik me zeker niet te vervelen als het te warm wordt om aan de treinbaan zelf te werken.

De oude steenfabriek gaat op deze plaats komen, moet een oude vervallen fabriek worden waar de baldadige jeugd al aardig heeft huis gehouden. Komt ook nog een veldbaantje bij, denk iets van Auhagen. Ook dat zal de tand des tijds niet goed hebben doorstaan. Maar voorlopig eerst overpeinzen hoe het met de oude vervallen steenfabriek moet worden aangepakt. Er moet tenslotte ook eerst nog wat rails gelegd worden, als het goed is komt dat vandaag ook binnen.

Er zit als extra ook nog een leuk berghutje bij, gaat ook wel een plaatsje krijgen en anders misschien t.z.t. iets voor een diorama.



Ook de rivier heeft zijn uiteindelijke kleur gekregen.
Heb er toch wel wat blauw aan toegevoegd want er komt later ook nog een bijna strak blauwe lucht achter.
Er zit een eerste laag glans vernis op en het bevalt me nu al prima.
Wachten is op MotPodge om verder het stromende water mee te maken (wel eerst even een test stukje maken :))



Zaterdag a.s. in Houten nog een beetje rond snuffelen, heb nog wat kleine dingen op mijn lijstje staan zoals het veldbaantje.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #122 Gepost op: 18 mei 2017, 16:06:25 »
Ik vind de kleur van het water buitengewoon goed gelukt Tom. De rivier zelf natuurlijk ook. Met een steenfabriek kan je ontzettend leuke dingen doen ... zeker in combinatie met een veldspoortje. Is het niet leuker er een echt werkend smalspoor baantje in te leggen?

Misschien zie ik je zaterdag nog wel even. Ik ga ook even snuffelen in Houten. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #123 Gepost op: 18 mei 2017, 23:14:04 »
Ik ben het heel erg met @Pierre eens (en dat ben ik eigenlijk niet zo heel erg vaak  ::)) de kleur van je water vind ik bijzonder geslaagd. Ook het enigszins golvende effect is fantastisch gelukt.
Misschien heb ik wat gemist, maar een werkbeschrijving zou ik zeker hebben gelezen.
En inderdaad: een écht rijdend veldspoortje zou zeker niet misstaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #124 Gepost op: 19 mei 2017, 00:12:34 »
@Pierre en @Wim Corduwener, bedankt voor jullie lovende woorden.

De kleur komt gewoon bij de Action vandaan, alleen het groen niet, daar had ik nog een tube van liggen. Met vele keren verdunde acryl door elkaar heen, nat in nat komt er een mooie basis. Vervolgens met blauw drybrushen zodat de weerkaatsing van de blauwe lucht in het water reflecteert (niet echt natuurlijk) Als het allemaal goed droog is gaan er eerst een paar lagen clar-lak van de Action overheen, wel de glans natuurlijk. Dat geeft al gelijk al een aardig effect van water.

Inmiddels de eerste laag ModPodge aangebracht, gaat morgen helemaal goed komen (hoop ik)







Proefplankje



Tot slot, nieuwe rails gelegd en in de bocht gelijk de verkanting aangebracht, niet te veel en niet te weinig.










ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0