Auteur Topic: Station Hoogbaan.  (gelezen 8868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #25 Gepost op: 3 september 2015, 17:43:10 »
gewoonweg Wauw!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #26 Gepost op: 3 september 2015, 18:52:07 »

Dank voor jullie reacties. ;)

Wat zou er gebeuren als je met bruine acrylaatverf dat grote raam zou inwassen en de verf er met water weer uit zou spoelen, zou de verf dan in de spijltjes blijven zitten?

Ik kan daar wel eens een proefje mee doen Wim. Ik denk dat de groefjes een beetje te grof/ribbelig zijn en dat het niet mooi gaat worden ... maar wie weet. ;D Ik laat het weten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #27 Gepost op: 3 september 2015, 20:09:23 »
Fijn je weer bezig te zien Pierre, het gaat weer mooi worden.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #28 Gepost op: 3 september 2015, 20:28:26 »
Dank Arend.



Ik ben even wat aan het proberen geweest Wim maar zoals ik al verwacht had is het resultaat niet om over naar huis te schrijven. De groef is te ruw en het wordt er niet mooier op met verf.

Dit is het beste resultaat.



Gewoon kaal laten is het beste. In de bouwdoos hebben de raampjes ook gewoon een randje dat iets hoger is. Zeg maar een ribbel. Dit ziet er ongeveer het zelfde uit als de groefjes van mij dus .... ik ga het zo laten. :)
De ramen in de zijkanten ga ik ook op deze manier doen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #29 Gepost op: 3 september 2015, 21:26:55 »
Ik zat zo maar wat te verzinnen en ik was even benieuwd. Het ziet er prima uit zo. Ook de hele indeling van het gebouw is mooi in balans.
Raamkozijnen maken met van die spijltjes vind ik zelf het meest lastige om te maken. Meestal zoek ik geschikte raamkozijnen en probeer daar wat omheen te bouwen.
Van raamkozijnen kan ik niet genoeg op voorraad hebben.
Die voetgangersbrug uit je vorige baan, gaat die in dit verhaal ook nog een rol spelen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #30 Gepost op: 3 september 2015, 22:54:26 »
Ik denk dat die voetgangersbrug wel weer gebruikt gaat worden maar dan in gedeeltes of zo. Misschien moet ik hem verbouwen of slopen ... ik weet het nog niet. Trouwens ik weet niet eens waar hij is. :o Ik ben hem nog niet tegen gekomen met inruimen. Aan de overkant op de andere tafel heb ik ook nog hoogteverschillen en misschien krijgt hij daar een plekje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #31 Gepost op: 3 september 2015, 23:30:42 »
Met zoveel hoogteverschillen lijkt het me een bruikbare brug; als één geheel of in delen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #32 Gepost op: 4 september 2015, 08:18:27 »
Voor die raamspijlen heb ik in het verleden wel eens een doorzichtig overhead-vel geprint.
Dat werkt goed voor kleinere ramen maar zo'n grote heb ik nog nooit geprobeerd.

Voetgangersbrug aan wensenlijst toegevoegd  ;)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #33 Gepost op: 4 september 2015, 19:30:05 »
Pierre,
Ik vind het werkelijk schitterend!

Vraag me wel af waarom je dat raam helemaal zelf gemaakt hebt want volgens mij zie ik links vooraan op deze foto een kant en klaar boograam liggen.  ::)



Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #34 Gepost op: 4 september 2015, 19:35:04 »
Heb je de overkapping overigens al binnen?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #35 Gepost op: 4 september 2015, 22:03:42 »
Heb je de overkapping overigens al binnen?

Dat is nog even een ding Gert-Jan. De verkoper zegt het geld niet te hebben gekregen en wil hem dus niet opsturen. Het was maar een tientje maar toch. Ik baal hier wel van. :( Dit is ook de reden dat ik het raam zelf gemaakt heb.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #36 Gepost op: 4 september 2015, 22:31:03 »
Dat is vervelend Pierre.
Ga je nu op zoek naar een andere overkapping of ga je zelf iets bouwen?


Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #37 Gepost op: 4 september 2015, 23:18:03 »
Heb je de overkapping overigens al binnen?

Dat is nog even een ding Gert-Jan. De verkoper zegt het geld niet te hebben gekregen en wil hem dus niet opsturen. Het was maar een tientje maar toch. Ik baal hier wel van. :( Dit is ook de reden dat ik het raam zelf gemaakt heb.

Als je het via internet hebt overgemaakt, dan kan jij toch aantonen dat je betaald hebt? *print screen* en markeren/bijsnijden wat voor hem bedoeld is. Ziet hij gelijk zijn rekeningnummer staan. En dan mag hij nog is goed gaan zoeken....

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #38 Gepost op: 5 september 2015, 10:44:37 »
Wat een gekut! Heb je je hele station min of meer aangepast op die overkapping en dan komt-ie niet. Dat is ontzettend balen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #39 Gepost op: 5 september 2015, 14:06:39 »
Pierre als jij met internet bankieren betaald heb kan je dat zo terug vinden, wel een gelul zeg van zo verkoper.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #40 Gepost op: 6 september 2015, 16:14:56 »
Wat ben je voor een waardeloos en kansloos figuur als je iemand voor een tientje oplicht. Daar heb ik geen woorden voor. Ach .. ik denk dat ik toch niet eens wat van die overkapping gebruik en alles verder zelf maak. Ik ga maar gewoon lekker verder het komt wel goed. Er zijn even geen vorderingen met mijn baan omdat ik er nog even twee weekjes tussenuit ben.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #41 Gepost op: 11 september 2015, 22:11:28 »
Heb je nog nieuws van die lullo?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #42 Gepost op: 12 september 2015, 11:10:05 »
Heb je nog nieuws van die lullo?

Nee Wim ... ik heb een kopie gemaakt van zijn mail met het nummer en een kopie van mijn betaling op dat nummer en dat doorgemaild. Dat is nu 6 dagen geleden. Niets meer van gehoord. Ik ga er geen energie meer insteken. 'Tis gewoon jammer ... een heel zielig figuur.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #43 Gepost op: 12 september 2015, 12:40:34 »
Ik kan me goed voorstellen dat je daar best wel een beetje misselijk van bent. En misschien niet eens om die rotcenten, maar om de ongemanierdheid. Tegelijkertijd heb je op Marktplaats geen mogelijkheid om verkopers positieve of negatieve feedback te geven. Op EBay zijn kopers en verkopers erg gebrand op positieve feedback en ik denk dat dat wel helpt bij een vlotte afhandeling.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #44 Gepost op: 12 september 2015, 14:25:34 »
Hey Pierre,

weetje waar die eikel woont? als het bij me in de buurt is ga ik graag even langs....

Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #45 Gepost op: 12 september 2015, 14:49:48 »
Hey Pierre,

weetje waar die eikel woont? als het bij me in de buurt is ga ik graag even langs....

Geen idee Mies.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #46 Gepost op: 12 september 2015, 15:24:52 »
Je kan het melden bij marktplaats. Helaas kan hij met een ander email adres zo weer opnieuw beginnen. Dat heeft marktplaats wat dat betreft slecht geregeld.
En aangifte doe je ook niet voor zo'n bedrag, want daar gaan de heren agenten niet eens voor aan het werk
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #47 Gepost op: 12 september 2015, 20:29:00 »
Ach, neem je verlies en ga lekker verder met bouwen.
Heb je een alternatief voor die overkapping?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #48 Gepost op: 12 september 2015, 21:04:24 »
Je hebt gelijk Rick. Dat heeft totaal geen nut dus .... we gaan gewoon vrolijk verder.

Jawel hoor Wim ... ik ga lekker verder en ik heb meuk en vooral ideeën zat.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Station Hoogbaan.
« Reactie #49 Gepost op: 17 februari 2016, 09:54:39 »
Het lijkt een indrukwekkend mooi station te worden. Het deed mij een beetje denken aan het Hollands spoor station in Den Haag.