Auteur Topic: Le montagne du France - Baanbouw  (gelezen 14704 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RoderickM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Le montagne du France - Baanbouw
« Gepost op: 10 december 2014, 22:17:28 »
Zoals aangekondigd liggen de eerste plannen van 'Le Montagne du France' op tafel. Het wordt een relatief kleine baan van 170*125 met oog op scenery en daarmee hoog detail. Zoals de naam doet denken zal er een Frans thema op de berg heersen. Er wordt gereden met kleine locs met enkele wagens die voornamelijk goederen vervoeren, waaronder voor de 'Usine de Bois'. Verder is het landgoed grotendeels van de familie Belfort, waaronder ook Le Manoir Belfort. Laat de verbeelding verder spreken.

Binnen dit topic zal ik onderdelen plaatsen, van baanplan tot de bouw van Le Manoir Belfort. Voel je vooral vrij tips te geven om het tot een hoger niveau te brengen! Ik dank je bij voorbaat.
Groeten Roderick!

Offline RoderickM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2014, 22:27:34 »
Vanavond in de weer geweest met Rail Modeller (OSX), hét alternatief voor AnyTrain voor de mac.

Baanplan Versie 1


Een eerste ontwerp om mijn ideeën op (digitaal) papier te krijgen. Noot:
A - Berg op naar niveau 1 (170 cm in bocht omhoog)
B - Tunnel Berg in
C - Tunnel Berg uit
D - Brug over water
E - Tunnel onder niveau 1
E2- Opstelspoor  mini DB
F - Opstelspoor tussen bommen
G - Opstelspoor Usine de Bois

Daarbij gelijk de vraag. Ik zal rijden met locs met enkele wagens. Ik zal bij punt E sowieso de 10cm moeten halen gezien er geen bovenleiding geplaatst wordt. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heb ik genoeg hoogte (%) waarbij de treinen omhoog komen?
Groeten Roderick!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2014, 23:15:34 »
Voel je vooral vrij tips te geven om het tot een hoger niveau te brengen!
Maak je geen zorgen, zal zeker gebeuren... daarom heet dit een forum.  :D
En in welke tijdspanne speelt je Franse gebeuren?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2014, 08:44:37 »
Roderick, Voor het mooie zou je meer lengte moeten hebben om te stijgen. De vuistregel is om 3% te stijgen. Globaal heb je dan 3 meter en een beetje nodig om 10 cm te klimmen. Omdat je met korte treinen gaat rijden kan je daar wel een beetje mee smokkelen maar niet veel lijkt me. Overigens heb je om een rails te overbruggen (zonder bovenleiding) aan 8 cm hoogte al genoeg.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2014, 11:27:05 »
Ziet er goed uit zeg! Ik kan zien dat je al duidelijk weet wat je wil (zover ben ik nog niet eens). Heb nog veel te leren. En die voorbeeldplankjes waren heel gaaf, ik ga dit zeker volgen!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2014, 13:00:51 »
Ben het helemaal met Piere eens, zelf zou ik voor de 8cm gaan.
Waar je wel op moet letten is dat de 8cm gemeten wordt bovenkant rail en onderkant hout van het bovenliggende spoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline RoderickM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2014, 13:03:26 »
Bedankt voor jullie reacties.

En in welke tijdspanne speelt je Franse gebeuren?
Het Franse gebeuren zal verassend genoeg afspelen tussen 1945 t/m 1970 ofwel tijdperk III.

De helling moet precies goed uit komen, anders wordt er wat gesmokkeld. Er rijdt ten slotte geen Thalys op de baan. ;)

Vanmorgen heb ik de verschillende sporen besteld via verschillende bronnen. Voor zover het nog niet uit de hand gelopen is moet de treinbaan financieel zo voordelig mogelijk zijn. Dit betekent veel bezoekjes aan de AC-tioné voor letterlijk alles (van acrylverf tot alternatief DAS Klei) en veel zelfbouw.

De wereld ging soms te langzaam voor me. Alles moest snel. Dit zijn de lessen in geduld. Nooit gedacht dat een H0 hekje van roerstaafjes van IKAÉ zoveel tijd kon kosten, maar daarmee zoveel geluk brengt. Herkenbaar?
Groeten Roderick!

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2014, 13:41:43 »
@RoderickM op dit forum mag je gelukkig alles bij naam en toenaam noemen Action Gamma Karwei etc etc
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2014, 14:13:08 »
Bedankt voor jullie reacties.

En in welke tijdspanne speelt je Franse gebeuren?
Het Franse gebeuren zal verassend genoeg afspelen tussen 1945 t/m 1970 ofwel tijdperk III.
Mooie periode. Ik heb jarenlang een Franse baan gehad en er is nog steeds wel bruikbaar materiaal op internet te vinden, zoals deze op Marktplaats

@RoderickM op dit forum mag je gelukkig alles bij naam en toenaam noemen Action Gamma Karwei etc etc
Ik heb eerlijk gezegd ook nooit begrepen waarom dat op andere forums niet zou mogen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2014, 14:23:21 »
Citaat
Ik heb eerlijk gezegd ook nooit begrepen waarom dat op andere forums niet zou mogen.

Ja, het is iets heel stoms, maar het heeft gewoon met 'verkopen' en 'gratis' reclame te maken. En zo zijn er dus fora waar mensen zitten die dat niet willen (best kinderachtig). Dan ga je de namen verdraaien, terwijl alsnog iedereen weet waar je het over hebt. Ik weet alleen dat je als radio-/tv-presentator geen merken/bedrijven mag noemen, behalve als ze de studio sponsoren.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #10 Gepost op: 12 december 2014, 14:57:56 »

Vanmorgen heb ik de verschillende sporen besteld via verschillende bronnen. Voor zover het nog niet uit de hand gelopen is moet de treinbaan financieel zo voordelig mogelijk zijn. Dit betekent veel bezoekjes aan de AC-tioné voor letterlijk alles (van acrylverf tot alternatief DAS Klei) en veel zelfbouw.

De wereld ging soms te langzaam voor me. Alles moest snel. Dit zijn de lessen in geduld. Nooit gedacht dat een H0 hekje van roerstaafjes van IKAÉ zoveel tijd kon kosten, maar daarmee zoveel geluk brengt. Herkenbaar?

Zoals de andere ook al zeggen mag je hier gewoon de namen noemen die je bedoeld. Voor mij is de Action ook de hofleverancier van alle spullen. Goed bruikbaar en goedkoop.

Zeer herkenbaar!  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #11 Gepost op: 12 december 2014, 17:03:23 »
Eigenlijk heeft de Action het bestaan te danken aan heel veel hobbyisten en het is geen rommel wat ze verkopen.
Roerhoutjes druk ik niet meer achterover bij de Ikea maar koop ik 100 stuks voor een euro bij de Wibra.
Zo houden we de hobby eerlijk en betaalbaar.

Leuk om dingen zelf te maken, met DAS klei kan je ook heel dingen maken die leuk zijn op de modeltreinbaan.
Zelf maak ik mijn straatjes van DAS klei, maar ook knotwilgen, kolenzakken, meelzakken enz. enz.
Zelfs boomschorspasta maak ik van DAS-klei, tablet oplossen in water, hout lijm er bij, einde van de week de kanariepiet schoonmaken en het zilverzand uit de voliere zeven en door de boomschorspasta menegn voor een beetje structuur.
Voor dat iedereen weer haat lopen gillen, ja dat kan ook met zaagsel van MDF maar dat hebben we niet altijd voor handen.
Hebbie geen kanariepiet, koop dan voor je ega een windlicht met een bus zilverzand, succes verzekerd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline RoderickM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #12 Gepost op: 12 december 2014, 19:50:10 »
@Wim Corduwener Nog meer tips om het Franse thema weer te geven?

@iTom Goede tip! Misschien toch eens kijken voor een kanarie ;) Ik maak ook veel gebruik van plamuur die gemakkelijk met een kwastje bewerkt/gebruikt kan worden. Ideaal voor structuur met onbeperkte mogelijkheden die je met drybrush techniek diepte geeft.

Alle restmaterialen verdienen een tweede gebruik. Zo ook het plastic materiaal, zoals een rood/oranje TicTac doosje die door de blender gaat en gebruikt wordt voor een kampvuur, of wit plastic wat je kan gebruiken als gebroken glas. Uiteindelijk zorgt je creativiteit er voor wat je er mee kan doen.
Groeten Roderick!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #13 Gepost op: 12 december 2014, 21:07:07 »
@Wim Corduwener Nog meer tips om het Franse thema weer te geven?
Absoluut: een seinhuis dat ik ook op mijn baan had en een prachtig station. Dit station is een hebbeding en een verzamelobject en kan ook als kopstation worden gebruikt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #14 Gepost op: 12 december 2014, 21:54:18 »
heel mooi station  :o
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline RoderickM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #15 Gepost op: 12 december 2014, 22:39:31 »
Ha! Zo'n seinhuis had ik vroeger ook. Die gaat er sowieso komen!

Ik zit er over na te denken volgende week eens wat te gaan prutsen met het zelf bouwen van huisjes. Lees op verschillende fora veel type mogelijkheden, van lucifers tot pluim/foamboard. Wat zijn jullie ervaringen?
Groeten Roderick!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #16 Gepost op: 12 december 2014, 22:47:32 »
Ach ... ik rommel ook wel eens wat met afval materialen. Eigenlijk is alles te gebruiken. Doe heel veel met gewoon karton in alle diktes. Van kladblok achterkant tot oude fotoalbum kaften. Is leuk en het kost weinig.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline RoderickM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #17 Gepost op: 12 december 2014, 23:05:28 »
Onderhand al flink gevorderd met het frame. Gezien ik vroeger een handige oom had die mee werkte, doe ik nu alles alleen. Ik leer enorm veel, maar daardoor doe ik nu dingen die ik de volgende keer anders zou doen. Waar iedereen van houdt, verslag in foto's.

Frame van vurenhout zagen en schuren. Decoupeerzaag en schuurmachine doen hun werk.


Incl kabelgootjes, indien er snel een draadje getrokken moet worden. Ringleiding wordt apart geboord voor centrale voeding rondom.


Echte fanatiekelingen gaan ook savonds door. De wederhelft was niet thuis, dus kon mooi extra licht uit de woonkamer pakken.


Spaanplaat vastgezet en extra gaten geboord.


Bewust voor vuren en spaanplaat gekozen gezien de financiële achtergrond. Ook de spaanplaat vastgezet zodat hij nu mobiel is en hij bij bezoek ook weggezet kan worden. Wel direct het nadeel dat je enkel in de hoogte kan werken. Met oog op de verhuizing zal er een aparte hobbykamer komen waar ik helemaal los kan gaan!

* Edit 2307: Iets over een timmermansoog zegt mij dat het frame niet exact uitgemeten is ;)
Groeten Roderick!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #18 Gepost op: 12 december 2014, 23:15:18 »
Mooi formaat heb je daar in elkaar gezet. Maar als je dit gevaarte nog moet gaan verhuizen en er staan straks allemaal Franse huizen op en Franse rails, past het dan nog wel door de deur?  :o

Ik zit er over na te denken volgende week eens wat te gaan prutsen met het zelf bouwen van huisjes. Lees op verschillende fora veel type mogelijkheden, van lucifers tot pluim/foamboard. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik denk dat iedereen op z'n eigen manier werkt. Zo maakt Pierre van drie wattenstaafjes, de harde kaft van een streekroman, twee elastiekjes en een stuk kauwgom onder z'n schoen een vuurtoren en de ander trekt liever een paar bouwdozen uit elkaar om daar weer wat heel anders van te maken.
Op een gegeven moment vind je je eigen manier om te bouwen... en wij volgen je wel.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #19 Gepost op: 12 december 2014, 23:34:38 »
Ziet er solide uit.
Lijkt alleen dat de onderste regel wat krom is.
Ik zou je wel adviseren het spaanplaat te verven zodat eventueel vocht er niet i  kan trekken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #20 Gepost op: 13 december 2014, 08:05:15 »
Roderick, Ik wil ook nog wel een opmerking plaatsen. De naden waar de platen tegen elkaar liggen hadden die niet beter op de balkjes kunnen liggen. Nu kunnen ze ten opzichten van elkaar bewegen. Misschien alsnog een lat onder de naden lijmen/schroeven. Verder ziet het er solide uit en denk ik dat het wel voldoet.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #21 Gepost op: 13 december 2014, 11:33:23 »
Nou ja, nu we toch bezig zijn: de balkjes hadden voor mij ook nog wel wat dikker gemogen, zodat je wat meer stijfheid in het houten skelet krijgt. Omdat je op zo'n module toch ook gaat werken en gaat leunen, mag de stijfheid van zo'n module best dezelfde stijfheid hebben als bijvoorbeeld een eet- of werktafel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline RoderickM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #22 Gepost op: 16 december 2014, 22:51:55 »
Bedankt voor de tips. Na een nacht wikken en wegen wordt er bij de volgende baan een concreter frame uitgewerkt.

Gezien ik nog even moet wachten op m'n nieuwe spoor ben ik gister en vandaag bezig geweest met een ruïne van boetseerklei (ook wel bekend onder DAS Klei).

Kartonnen frame uitmeten en uitsnijden.


Frame gebouwd.


Das klei uitkrassen.


Stenen muurtje met vork uitkrassen om structuur te creëren.


Lekker kleien tot een mooie ruïne. Hoe meer details hoe beter.


Schilderen met acrylverf van de Action, Zwart basis laag voor voegen, vervolgens dry brushen met 3 soorten grijs naar wit en een beetje bruin.


Het resultaat is niet verkeerd, al ben ik er niet tevreden over. Wat mist er of kan ik verbeteren om tot een realistischer resultaat te komen?
Groeten Roderick!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #23 Gepost op: 16 december 2014, 23:22:07 »
Als allereerste bouwwerk vind ik het lang niet gek.
Afhankelijk van de streek waar die ruïne staat zou ik de steenkleur daarop aanpassen. Vaak kom je dan uit op een wat gelere kleur.
Je ruïne heeft geen ramen.
Ik denk dat je de stenen iets meer een effect zou kunnen geven alsof ze zijn uitgehakt. Tegelijkertijd Zou ik er een soort wild verband in aanbrengen.
Onder andere Pierre heeft op zijn modelbaan een straatje gelegd met DAS-klei, misschien een idee om daar ook eens naar te kijken.
Oh ja... en misschien moet de schaalgrootte ook in de gaten houden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Le montagne du France - Baanbouw
« Reactie #24 Gepost op: 17 december 2014, 07:55:53 »
Wat planten er tegen aan zou ook zeker niet mis staan, overwoekering van klimop ofzo... Een boom die met zijn takken door een raam komt ofzo  ;)
Voor de rest vind ik hem al supergoed gelukt.. Wietse staat achter mij die is mooi.... maar het kleine eigenwijsje wat hij is vraagt hij klopt de schaal wel in verhouding tot de poppetjes  ;) ;)
Fotografen met passie.