Auteur Topic: Bouw Dutch Harbour  (gelezen 100864 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #225 Gepost op: 29 september 2015, 21:37:28 »
ik me WAO kan behouden en het daar velen malen goedkoper is dan hier ook de basis verzekering wordt door het bedrijf betaald
En nou is er net vandaag in het nieuws dat alle uitkeringen aangepast gaan worden op de prijs van het levensonderhoud in Marokko.
Voor alle mensen die in Nederland hebben gewerkt en in Marokko wonen.
Dat is een lelijke streep door de rekening Rob.

grt Piet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #226 Gepost op: 29 september 2015, 22:25:08 »
Leuk nieuws Piet.
Alleen gelden de nieuwe regels niet voor huidige uitkeringsgerechtigden, maar alleen voor mensen die vanaf 1 januari volgend jaar recht hebben op een uitkering. Bovendien vraag ik me ook af of het ook geldt voor autochtone Nederlanders die in Marokko verblijven.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #227 Gepost op: 29 september 2015, 22:52:34 »
Misschien toch hier wat meubeltjes kopen want Ikea in Marokko is voorlopig geblokkeerd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #228 Gepost op: 30 september 2015, 00:34:40 »
Leuk nieuws Piet.
Alleen gelden de nieuwe regels niet voor huidige uitkeringsgerechtigden, maar alleen voor mensen die vanaf 1 januari volgend jaar recht hebben op een uitkering. Bovendien vraag ik me ook af of het ook geldt voor autochtone Nederlanders die in Marokko verblijven.
Ik zou er niet op rekenen dat er die verschillen gemaakt worden.
Vanavond minister Asscher op tv gezien en die zei dat het voor alle uitkeringen en iedere Nederlander (ook een Marokkaan met twee paspoorten is een Nederlander) die gewerkt heeft in Nederland en nu woonachtig in Marokko, gaat gelden.
En dat de nieuwe wet in Januari 2016 van kracht wordt.

grt Piet.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #229 Gepost op: 1 oktober 2015, 00:06:23 »
@PietB Neehoor als je goed hebt gelezen http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/documents/2015/09/29/Brief_TK_politiek_akkoord_Marokko.pdf de brief die Asscher aan de voorzitter van de 2e kamer heeft gestuurd dan gaat het over alle nieuwe gevallen vanaf 2016, maar Rosa heeft ook gelijk een baan als we daar aankomen dus inkomen is ten alle tijden verzekerd. Alle risico's ingecalculeerd.
Maar het is net als toen de WAO veranderde in Wia, ging ik daar ook niet in mee dat was ook alleen voor nieuwe gevallen.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #230 Gepost op: 1 oktober 2015, 01:38:47 »
OK Rob, op tv vertelde hij heel iets anders, maar ja politiek in Nederland, he!

Ik wens jullie heel veel geluk en voorspoed toe in Marokko.
Het is een fantastisch vakantie land met leuke aardige mensen, dus waarom zou het leven er ook niet goed zijn.

grt Piet.
The following users thanked this post: Rob Bosman

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #231 Gepost op: 1 oktober 2015, 09:47:28 »
...dat was ook alleen voor nieuwe gevallen.
Dat zeg ik!  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)