Auteur Topic: Frans diorama 1:48  (gelezen 4678 keer)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #250 Gepost op: 14 juni 2018, 17:13:11 »
Prachtige updates! Naast de putjes vind ik de balustrades ook erg mooi, idem voor de balkonsteunen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0, ECOS 2, Trams, Dinamo Carsysteem, Periode 1600 - 2014, Nederland

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #251 Gepost op: 15 juni 2018, 21:30:59 »
En ook nog het kleur gebruik en de krystal clear ruiten.
Zéér mooi.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #252 Gepost op: 20 juni 2018, 12:53:31 »
Jullie vallen nogal voor mijn putjes?
Dat zeggen jullie vast niet tegen jullie respectievelijke vrouwen.  :D

Kleine update

Het hoekpand bestaat uit twee aan elkaar geplakte delen en op de plek waar de muren aan elkaar vastzitten ontstond een wat hinderlijke naad. Vullen met houtlijm kan, maar je blijft toch die naad zien en met plamuur help ik de structuur van de muur om zeep. Ik ben met klimop niet handig, dus heb ik er maar een regenpijp tegenaan gezet. Met wat restanten gietboom heb je al snel een afvoer en krimpkousjes heb ik gebruikt om het spul aan de gevel vast te zetten.
En nee, hij blijft niet rood.

Nou ja vooruit: ik gooi er ook nog een putje tegenaan.

Tussendoor ben ik ook nog even bezig geweest met de dakgoten en een eerste opzet voor het dak. Het wordt denk ik iets met leistenen.

Oh ja, dan is er natuurlijk ook nog het interieur op de eerste etage. Er is inkijk vanaf de balkondeuren en via het raam in de zijgevel. Het moet er dus wel een beetje netjes uitzien.

Dus ben ik maar vast begonnen met een van de binnenmuren en daar moet een deur komen. Als basis voor de deur gebruik een plaatje Auhagen H0-houtstructuur.

Maar het wordt natuurlijk wel een paneeldeur, die ik met flinterdunne strookjes styreen opbouw.

Een likje verf en een deurklink en de deur hangt er in.

Ik denk dat een woonkeuken hier wel zou kunnen passen.

Het zicht vanaf het balkon.

Langzamerhand wordt het wel tijd om na te denken over de rest van het gebeuren. De rails liggen vast, maar de rest staat nog los. Er kan hier en daar dus nog wat worden verschoven.

Een bovenaanzicht en ter oriëntatie: links de garage, daarnaast de slagerij en daar weer naast het hoekpand waarvan ik er nog niet uit ban of dat nou een epicerie of een café - tabac moet worden. Naast het hoekpand een poort en rechts van de poort heb ikzelf het beeld nog niet echt scherp.
Het lager gelegen deel op de voorgrond wordt een kademuur, dukdalven en water.

Ik ben dus maar eens begonnen met een stuk trottoir te maken dat aan de achterkant komt te liggen, met een glooiende curve langs de rails. De uitrit heb ik behandeld met natte houtlijm zodat de structuur van het styreen wat minder zichtbaar wordt.

Rechts van de poort komt nog een gebouw dat wat meer naar voren komt te staan. Ik denk dat ik dat gebouw in dezelfde stijl ga uitvoeren zoals de poort. Zodat die stenen mooi door lopen in het naastgelegen pand.
Tot zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #253 Gepost op: 20 juni 2018, 21:00:48 »
Tja ... wat moet ik hier nou van zeggen! Ik val in herhaling. Prachtig werk. Echt weer genieten. ;)
Groet Pierre.

Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing. Ik ken geen rommel of meuk maar zie daarin alleen projecten.   ;D

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #254 Gepost op: 20 juni 2018, 21:17:55 »
Tja Wim, ik sluit me volledig bij Pierre aan. Heerlijk sfeertje👍
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Robvd

• Super Modelspoorder
  • Denk aan morgen, doe vandaag.
« Reactie #255 Gepost op: 21 juni 2018, 08:17:52 »
Hoi Wim,

Ik weet dat je graag wat kritiek en verbeterpunten hoort. Ik heb ijverig de foto's zitten bestuderen, maar ik kan niets vinden  :D
Helemaal top!

Rob
Ergens in West Duitsland rond 1970 / gelijkstroom analoog / kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met geluid aan boord van analoge treinen op basis van Arduino.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #256 Gepost op: 21 juni 2018, 09:06:06 »
Het is gewoon van grote klasse. En die putten, man man, wat een inspiratie putten we daar uit. :D :D :D
H0e baantje | Rails Roco Veldspoor | DR5000 | Rosoft | iTrain |
Met vriendelijke groet,
Tom

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #257 Gepost op: 21 juni 2018, 10:13:56 »
Ik heb ijverig de foto's zitten bestuderen, maar ik kan niets vinden...
Nou @Rob daar ben ik blij om.
Heren,
Dank voor de veren. (om met @Pierre te spreken)

Dan heb je dus ook niet gezien dat de deuren niet helemaal (helemaal niet) lekker in die poort hangen. Toen ik het ontdekte zat het spul al muurvast en ik heb nog overwogen om het spul eruit te slopen, maar daarmee zou ik de hele poort slopen. Ik dacht: “Als zij het niet zien, dan zie ik het ook niet”.  8)

En die putten, man man, wat een inspiratie putten we daar uit. :D :D :D
De putjes van Wim, dat wordt geloof ik wel een dingetje.  :)
En eigenlijk stelt het niet zo gek veel voor.

Het zijn hekjes afkomstig van een stel Franse huizen.

Als je ze door de helft snijdt dan heb je het meeste werk al gedaan. De andere helft komt straks in de goot van het wegdek, zodat de openingen mooi doorlopen.
Als je in de bak met hekjes zoekt, dan kom je vast wel een hekje tegen waar je een mooie put van kunt maken.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #258 Gepost op: 21 juni 2018, 20:13:29 »
Kleine update
Tussendoor ben ik even bezig geweest om vast wat bestrating aan te leggen. Hierdoor krijg ik ook een beetje meer zicht hoe de plannen er verder gaan uitzien.

Wel een beetje onhandig werken op deze manier. Doordat ik die steentjes er allemaal in heb zitten prikken, gaat dat plaatje foamboard een beetje bol staan. Dat ding recht is dus geen gebouw maar een gewicht.

In de goten komen steentjes maar het meeste wordt denk ik asfalt.

De huizen zitten nog niet vast en daarom staat die slagerij een beetje uit de lijn.

Op de plek waar nu dat gewicht staat komt ook een gebouw en daar ben ik vast aan begonnen.

Misschien in de hoek afsmeren met wat cement, het staat nu zo pats boem, hatseflats tegen de andere muur aan, het zal toch wel een of andere verankering hebben anders zou het zo maar om vallen.

Ik denk dat dit is wat Tom bedoelt: de stenen van de poort loopt straks mooi over naar het aangrenzende huis.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #259 Gepost op: 22 juni 2018, 08:55:34 »
Hogeschool modelbouw! Dat geblindeerde raam van het 'nieuwe' huis vind ik wel wat, laat je dat zo?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0, ECOS 2, Trams, Dinamo Carsysteem, Periode 1600 - 2014, Nederland

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #260 Gepost op: 22 juni 2018, 14:25:50 »
Dankjewel Jack!
Dat raam daar komen luiken voor.
Onder dat raam zit wel een rij van vijf stenen die me hevig irriteren; daar moet ik nog wel wat mee.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #261 Gepost op: Gisteren om 12:58:20 »
Toch nog even terugkomend op mijn vorige bericht over die muur: het gaat misschien nergens over, maar die rollaag van vijf stenen middden op die muur irriteren me mateloos. Bovendien moet er een schuin dak op dit huis komen en had ik dus een schuine kant op deze zijmuur moeten maken. Vergeten!
Bovendien vind ik die balk boven het (geblindeerde) raam ook niet erg goed gelukt.
Geeft niks, ik maak deze muur gewoon opnieuw.  ::)