Auteur Topic: Nieuwbouw Arend's eerste huisje  (gelezen 29957 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2014, 16:39:39 »
Strakke observatie. Alhoewel, ik vind persoonlijk wèl dat verouderen begint bij strak schilderwerk. Ik zie ook wel mensen die maar wat raak verouderen en er dan eigenlijk een smeerboeltje van maken.


Ik probeer vaak te kijken naar het grote (echte) voorbeeld om het zo natuurlijk mogelijk te benaderen. Als je kijkt naar dat ronde gat links op de foto, dan zie daar een duidelijk roestspoor uitkomen. Op het internet kom je heel wat kunstwerken tegen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2014, 17:36:57 »
En ondanks dat ik niet veel in huis had, alleen een paar tubes acryl verf en wat patineerpoeder kun je er toch een behoorlijk resultaat mee bereiken, je moet alleen een beetje durven.

Dat bedoel ik ... goed gedaan man. Het resultaat mag er echt zijn. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2014, 17:51:42 »
Als ik leds gebruik en ik gebruik een hogere weerstand dan dat ik berekend heb, branden ze dan wel of niet. ik wil de lichtsterkte knijpen.

Ok Wim, daar had ik nog niet aan gedacht.



Heb wel een kleine sfeer impressie.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2014, 18:31:34 »
Als je hoger gaat met je weerstand zal de led zwakker gaan branden en op een gegeven moment helemaal niet meer branden.

Wat Wim bedoeld met het verouderen is dat je eerst je huisjes moet opschilderen alsof ze splinternieuw zijn en daarna pas verouderen. Zo gaat het in het echt immers ook.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2014, 23:46:00 »
Het begint ergens op te lijken, ik had geen voorbeeld gebruikt. Het was ook het eerste projectje wat ik zo heb aangepakt, vroeger plakte je zo'n ding in elkaar en dat was het.

   

 Nu nog verder afwerken, dakgootjes eraan e.d. en hier en daar nog een beetje opleuken.

Groet Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2014, 23:52:13 »
Arend ... Probeer de vervuiling ook door te zetten bij de randjes naast de ramen. Daar zijn nu nog lichte randen te zien. Voor de rest een prima afgerond 1e project.  ;)

Persoonlijk vond ik de eerst vervuiling bij dit huisje mooier passen maar ... dat is een kwestie van smaak.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #31 Gepost op: 15 februari 2014, 00:04:44 »
Je bedoelt zwaarder vervuilt? Ik was er eerlijk gezegd een beetje van geschrokken, vond het veel te zwart, dit staat wat vriendelijker. Maar ik ben wel blij met je tips. Maar hij is nog niet klaar, moet nog wel het een en ander gebeuren.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #32 Gepost op: 15 februari 2014, 00:22:02 »
Maar nogmaals Arend. Het is een kwestie van smaak. Als je dit mooier vind moet je hem zo laten. Het is jouw ding. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #33 Gepost op: 15 februari 2014, 00:24:36 »
Ik vind je lampjes errug mooi.
Als je erover nadenkt wat er nog aan zou moeten gebeuren dan zou je de binnenkant, waar de ramen van de kelder zitten, met een beetje grijs kunnen aantippen.
Dat grijze aan de onderkant lijkt een beetje te glimmen, als je daar met een lichtere kleur drybrush overheen gaat dan is de glim weg en de structuur van die stenen wordt mooi geaccentueerd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #34 Gepost op: 15 februari 2014, 08:24:39 »
Dat had ik ook al gezien, dat komt omdat ik acrylverf gebruikt hebt,dat heeft schijnbaar een hoge glansgraad,maar het flitslicht van de camera helpt ook niet erg mee.En verder heb ik de poeders met haarlak gefixeerd, dat geeft ook extra glans. Ik heb wel een bus spuitlijm, maar dat durfde ik vanwege de ruitjes niet te gebruiken, ik was bang dat de ruitjes wit uit zouden slaan.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #35 Gepost op: 15 februari 2014, 08:45:43 »
Spuitlijm moet je in geen geval gebruiken Arend. Dat blijft altijd een beetje kleven en neemt daardoor erg veel stof aan. Als het goed is zal de acrylverf mat opdrogen. Dat kan de boosdoener niet zijn. De haarlak daartegen geeft wel een beetje een glans. Als je de huisjes behandeld met pigment poeders heeft dit eigenlijk geen nabehandeling nodig.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #36 Gepost op: 15 februari 2014, 08:54:56 »
Ok, als je de poeders dus niet na behandeld, blijft het gewoon zitten?
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #37 Gepost op: 15 februari 2014, 11:17:33 »
Hallo Arend,

Ziet er heel goed uit voor een eerste poging.  Mooi verouderd. Alleen de schoorsteen en het trasraam (onderste laag steentjes) zijn nog wel erg effen van kleur. Ga je deze nog voegen? want ze zien er nu erg nieuw uit in verhouding tot de rest van het huisje.

Groeten, Gert-Jan

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #38 Gepost op: 15 februari 2014, 12:21:36 »
Ja dat gaat zeker nog gebeuren Gert-jan, het is ook nog niet af, de boeien en de dakgoten moeten er nog aan en de teksten zijn me ook nog te wit. de puntjes moeten nog ff op de i gezet worden.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #39 Gepost op: 15 februari 2014, 12:39:34 »
Ja arend, herinner jij je dat ook nog, huisje in elkaar plakken en klaar. tegenwoordig is dat de helft nog maar van deze huisjes :)

Ik ben ook benieuwd naar mijn eerste huisje, maar zal wel een container kraan worden denk ik :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #40 Gepost op: 15 februari 2014, 13:24:04 »
Ik ben ook benieuwd naar mijn eerste huisje, maar zal wel een container kraan worden denk ik :D
Ik wil je niet de lol ontnemen, maar ik zou -net als Arend- toch maar eerst met een huisje beginnen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #41 Gepost op: 15 februari 2014, 13:59:35 »
Wim, op een yard staan niet veel huisjes volgens mij, ja wat oude containers die dienst doen als kantoortje schaftkeet als ik zo op filmpjes kijk, maar eerst maar een dat geval op het dak, de hypotheek is rond bijna, gaat tenminste wel door volgens het gesprek gisteren dus nu wachten op brieven en de definitieve offerte van de man die ik kies. :)

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #42 Gepost op: 15 februari 2014, 17:07:12 »
Er staat toch wel ergens op die gigantische baan van je één klein, Amerikaans huisje?!  :o
Maar laten we niet Arends Oost-Duitse huisje verwarren met wat jij allemaal gaat bouwen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #43 Gepost op: 22 februari 2014, 20:16:49 »
Hier de laatste foto's van mijn eerste huisje. ik ben best tevreden met het eind resultaat, ik heb er in ieder geval veel van geleerd.

       

          

     

op naar een volgend project.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #44 Gepost op: 22 februari 2014, 20:48:04 »
Je hebt alle reden tevreden te zijn; het ziet er geslaagd uit.
Voor volgende keer is het misschien een idee om bij je lichtmast het lage pootje van het ledje horizontaal te buigen en het hoge pootje onder een hoek van 45°. Ik denk dat het er dan nóg natuurlijker uitziet.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #45 Gepost op: 22 februari 2014, 20:54:41 »
Ook die neem ik mee Wim,Even wat anders, hoe groot wil je de foto's geüpload hebben? ,zodat je ze niet iedere keer aan hoeft te passen
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #46 Gepost op: 22 februari 2014, 22:17:04 »
Arend ... ik upload alle foto's 800 x 600 naar mijn album. Dan kan je ze als grote foto zo op het forum knallen. Werkt prettig. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #47 Gepost op: 22 februari 2014, 22:19:39 »
Beste Arend,

800 maal 600 is DE fotomaat voor de forums, leuk je ontmoet te hebben vandaag.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #48 Gepost op: 22 februari 2014, 22:49:53 »
Arend ... ik upload alle foto's 800 x 600 naar mijn album. Dan kan je ze als grote foto zo op het forum knallen. Werkt prettig. ;)
Mooi zal ik de volgende keer doen.


leuk je ontmoet te hebben vandaag.

Groet, Anne W

Vond ik ook Anne, zal ook wel niet de laatste keer zijn.

Groet Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwbouw Arend's eerste huisje
« Reactie #49 Gepost op: 23 februari 2014, 09:37:34 »
Even wat anders, hoe groot wil je de foto's geüpload hebben? ,zodat je ze niet iedere keer aan hoeft te passen
Ik pas foto's niet élke keer aan hoor. Zoek de verschillen.  ;)

Kleine foto: [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZZQ3HHK-D.jpg[/img]Grote foto: [img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WZZQ3HHK-D.jpg[/img]
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)