Auteur Topic: XXXS diorama Taxi Byland  (gelezen 1835 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neudalhausenstadbahn

  • Gast
XXXS diorama Taxi Byland
« Gepost op: 9 juni 2012, 11:22:34 »
Omdat ik bij dit diorama meer taxi's van Taxi Byland overhield als gepland heb ik die gebruikt voor een heel klein diorama. In eerste instantie zou ik 1 taxi aan een vriend van mij geven waar het taxi bedrijf naar vernoemt is maar een diorama leek me een leuker idee. Het moest wel z'n eigen vitrine vormen zodat het stof vrij blijft. Aangezien ik dit tijdens de renovatie bij mij in huis aan het bouwen ging zwierven er de nodige plastic wegwerp bekers rond en ik besloot 2 van deze beker te gebruiken voor dit diorama. De basis vormde zoals wel vaker 2 bierviltjes die ik op elkaar heb gelijmd. Daarop kwam het boven stuk( bovenste 1cm) van 1 beker op z'n kop te zitten. Deze heb ik daarna opgevuld met karton zodat de voet van het diorama z'n vorm had en ik de rest er op kon bouwen.

Dat is verder super simpel, het gebouw is een tekening op de pc gemaakt en op een stuk karton geplakt. Het wegdek is geschilderd met wat verdunde verf en de lijnen zijn met een trekpen en ICE grijze verf getrokken. Daarna een lantaarnpaal geplaatst die ik nog had en wat struikjes er op gedaan en de taxi's, poppetjes en een auto vast gelijmd. Dit heb ik wel zo gedaan dat er nog een soort van verhaallijn in zit.

Omdat ik zelf geen foto's had gemaakt heb ik dit nog niet eerder gepost maar ik kan nu wel de door de nieuwe eigenaar gemaakte foto's laten zien:



Dit is het resultaat van een middagje prutsen.

Groetjes Michiel