Hallo Ben,
Hoe meer informatie je krijgt hoe moeilijker een keuze wordt lijkt mij.
Ik denk dat je je een paar dingen eerst moet afvragen voordat je een keuze maakt.
o.a.
De grootte van je baan en met hoeveel locs wil ik tegelijkertijd rijden.
Moeten er een kraan en of bv. een draaischijf aangestuurd worden.
Wil je verlichting, een locwaterkraan, een kermis, enz.enz. automatisch schakelen.
Moet alles automatisch(met de mogelijkheid van handmatig ingrijpen), of gedeeltelijk ook handmatig.
Hoe ingewikkeld wil je de locs laten rijden. Ik bedoel via vaste routes of willekeurig en voor welke locs geldt dat dan.
Wil je met dubbeltracties rijden.
Wil je met complete treinstellen rangeren, afkoppelen, weer samenstellen enz.
Heb je seinen op de baan en wil je deze natuurgetrouw schakelen, voorseinen geel/groen als volgende sein groen/rood is enz.
Heb je mfx locs wil je dan alle functies(fluiten sissen remgepiep enz. automatisch kunnen gebruiken.
Wil je ook het faller car systeem op je baan en dit aansturen.
Hoe leuk vind je het om met het besturingprogramma bezig te zijn en al z,n mogelijkheden te ontdekken en deze evt. toe te passen op je baan.
etc. etc.
Voor elk progamma zal wat te zeggen zijn. Ik heb zelf WDP en vind dit absoluut geen moeilijk programma, terwijl je alles wat je verzint
kunt laten uitvoeren. Tegelijkertijd is dat voor mij ook een deel van de hobby samen met de bouw van de baan, de scenery enz.
Let ook goed op dat je besturingsprogramma de centrale(of meerdere) ondersteunt die je wilt gaan gebruiken.Ook dit kan een rekensom zijn
een dure centrale bv. Cs(plm.750 euri van marklin werkt niet met het gratis koploper. Een erg goede Tams plm. 200 euri werkt misschien niet met

Nogmaals ik zou de vraag omdraaien dus - wat wil ik en welk systeem past daarbij.
Nog een tip als dat hier mag, ben je er een beetje uit wat je wilt dan zou ik Riny eens bellen die heeft zo ongeveer alles in de aanbieding wat je maar
nodig denkt te hebben. Neem wel een goede onderhandelaar mee want die Riny dat is me dr eentje

Gr. kees