Beste Forumgenoten,
In de laatste posting heb ik aangegeven dat het volgende projectje een goederenloods zou worden. Ja, ik ben er mee bezig maar dat vergt meer denkwerk dus tijd. Tussendoor heb ik weer een huisje onderhanden genomen. In deze bijdrage wil ik stap voor stap laten zien hoe ik dit huisje
verziek ehhh ik bedoel lekker ouder heb gemaakt.

Allereerst weer een foto van het huisje zoals ik het uit de (opslag)doos heb gehaald.

Eerste handeling is het plakken van de loodstrippen (aluminiumfolie) aangebracht met houtlijm.

Om de plasticlook van het dak te ?verbergen? verf ik het dak met de kleur kastanje (T*lens Decorfin universal satin - 433 kastanje). Op de foto is de verf nog nat!

Lessons learned: daarna breng ik mosgroen aan door een wet wash. Waarom? Doe je het later dan overheerst het mosgroen.
Na het mosgroen komen nog een aantal laagjes (andere kleuren) er overheen en is het mosgroen in de eindsituatie subtiel aanwezig (toegepast is R*vell aqua color donkergroen mat ? 13639).

Volgende laag een wet wash met grijs (T*lens Decorfin universal satin ? 717 grijs). De dakkapellen heb ik met dezelfde verf grijs behandeld.

Daarna heb ik met een dry brush (heel subtiel) oranje/bruin en wit aangebracht. Hier heb ik de tubetjes van de *ldi gebruikt ? de kleuren Titanium White en Burnt Sienna.
Tot op heden alleen het dak! Vanaf hier worden de voorzijde en achterzijde van het huis onderhanden genomen met een wet wash grijs (heel dun) en een dry brush wit. Met dezelfde materialen als hierboven beschreven.

voorzijde wet wash grijs

voorzijde dry brush wit

achterzijde wet wash grijs en dry brush wit

Als laatste heb ik karton aan de binnenzijde ingebracht en op enkele plaatsen gaten er in gesneden zodat wanneer de verlichting brandt niet het gehele huis verlicht wordt.
Zoals hierboven is beschreven is een voorbeeld. Bij andere huisjes heb ik weer andere kleuren gebruikt zodat er een variatie van kleuren in de straat ontstaat.
Met groet,
Johan